Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66734
Kirjoituksia 180148

Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air



Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air

Markz
Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air

1/43

Onko mitään tehtävissä?

Tätä on jatkunut nyt siitä asti, kun tilasin liittymän (1 1/2 kk) ja reititin käynnistynyt ajalla 3 kertaa itsestään.

Ainoastaan klo 03:00-08:00 välillä yhteys toimii täysillä. Kuka hemmetti nyt keskellä yötä tarvitsee täys nopeutta?

Puoliso kyttää netin kautta telkkarilla ohjelmia ja jos itse katsoo esim. youtubesta jotain ja lataa edes megan nopeudella samaan aikaan niin kohta kuuluu huuto et netti ei toimi! Laita se toimiin!

Nopeustestit näytti tälläistä (ei netti ohjelmaa telkkarista samaan aikaan) näin ehtoolla ja tämä on jokapäiväistä.

Yhteys Kotiin L on nopeus.

 

Boxi näkyvyys.jpg1GB null lataus.jpgNopeustesti Turun Datatekniikka Oy.jpgNopeustesti Lounea.jpgNopeustesti Laitilan Puhelin Osk.jpgNopeustesti DNA Welho Oy.jpgNopeustesti Elisa Oyj.jpgNopeustesti Nebula Oy.jpgNopeustesti Netplaza Oy.jpgNopeustesti Telia.jpg4G.jpg

Vastaa
0 tykkäystä
42 vastausta

HenriLie
Telialainen
Viestejä 569 kpl

21/43

@nikogassmann  kirjoitti:

Onko mitään uutta ohjelmistopäivitystä laitteelle saatavana testiin. Olen ottanut laitteen nyt testiin kahdeksi viikoksi, mutta ongelmia löytyy. Kerran tai kaksi on adsl-yhteys kadonnut ja palautunut vasta uudelleenkäynnistyksellä. Jos lukitsen 4Gssä kaistan 700 tai 800mhz on noin päivän tai puoli päivää toiminut ja tämän jälkeen yleensä nopeus hidastunut merkittävästä. Lisäksi joka kerta kun laitteen käynnistää uudelleen, se ei enää ymmärrä kytkettyjä ulkosia antenneja vaan siirtyy käyttämään sisäisiä antenneja (vaikka asetuksissa on vieläkin ulkoiset antennit valittuna) Tallöin mun on pitänyt valita käyttämään sisäisiä antenneja, tallentaa, valita kaksi ulkoista antennia ja tallentaa ennen kuin laite taas osaa käyttää niitä ulkoisia antenneja. 


Tällä hetkellä käynnissä ei ole testausta, missä asiakkaamme pääsisisvät testaamaan julkaisematonta versiota. Uusin ohjelmistoversio on tulossa julkaistavaksi, mutta tarkempaa aikataulua siitä ei ole vielä tiedossa.

 

Kiinteän kaistan toimivuudesta pyytäisin olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluun, niin voidaan katsoa sen linjan kunto tarkemmin ja tarkistaa, mistä katkokset voisi johtua.


800MHz taajuudella voi ilmetä ruuhkaa esim. ilta-aikaan, joka selittäisi hitaamman yhteyden, kuin kytkiessä päälle. Oletko testannut jo muita taajuuksia, onko niillä signaalin voimakkuus vielä hyvä ja nopeudet mahdollisesti parempia? Asiakaspalvelussa käyttöosoitteen perusteella voimme myös tarkistaa, mitä taajuuksia osoitteessa kuuluu ja mihin suunnata antennit, jos haluaa. Täällä yhteisössä emme käsittele asiakastietoja.

Tarkistaisitko vielä, mikä ohjelmistoversio sinulla on käytössä? Tieto löytyy modeemin hallintasivulta: My Telia WiFi Router > Device Info > Software version.

Vastaa
0 tykkäystä

kaitzu2
Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

22/43

@HenriLie  kirjoitti:

@nikogassmann  kirjoitti:

Onko mitään uutta ohjelmistopäivitystä laitteelle saatavana testiin. Olen ottanut laitteen nyt testiin kahdeksi viikoksi, mutta ongelmia löytyy. Kerran tai kaksi on adsl-yhteys kadonnut ja palautunut vasta uudelleenkäynnistyksellä. Jos lukitsen 4Gssä kaistan 700 tai 800mhz on noin päivän tai puoli päivää toiminut ja tämän jälkeen yleensä nopeus hidastunut merkittävästä. Lisäksi joka kerta kun laitteen käynnistää uudelleen, se ei enää ymmärrä kytkettyjä ulkosia antenneja vaan siirtyy käyttämään sisäisiä antenneja (vaikka asetuksissa on vieläkin ulkoiset antennit valittuna) Tallöin mun on pitänyt valita käyttämään sisäisiä antenneja, tallentaa, valita kaksi ulkoista antennia ja tallentaa ennen kuin laite taas osaa käyttää niitä ulkoisia antenneja. 


Tällä hetkellä käynnissä ei ole testausta, missä asiakkaamme pääsisisvät testaamaan julkaisematonta versiota. Uusin ohjelmistoversio on tulossa julkaistavaksi, mutta tarkempaa aikataulua siitä ei ole vielä tiedossa.

 

Kiinteän kaistan toimivuudesta pyytäisin olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluun, niin voidaan katsoa sen linjan kunto tarkemmin ja tarkistaa, mistä katkokset voisi johtua.


800MHz taajuudella voi ilmetä ruuhkaa esim. ilta-aikaan, joka selittäisi hitaamman yhteyden, kuin kytkiessä päälle. Oletko testannut jo muita taajuuksia, onko niillä signaalin voimakkuus vielä hyvä ja nopeudet mahdollisesti parempia? Asiakaspalvelussa käyttöosoitteen perusteella voimme myös tarkistaa, mitä taajuuksia osoitteessa kuuluu ja mihin suunnata antennit, jos haluaa. Täällä yhteisössä emme käsittele asiakastietoja.

Tarkistaisitko vielä, mikä ohjelmistoversio sinulla on käytössä? Tieto löytyy modeemin hallintasivulta: My Telia WiFi Router > Device Info > Software version.


Ulkoisten antennien kanssa ollut ihan sama ongelma alusta saakka ja jokaikisellä firmisversiolla. Sinänsä outoa, koska laite tunnistaa ulkoisen antennin sekä "Auto" että "Double..." asetuksella, mutta bootin jälkeen tipauttaa ulkoiset antennit aina pois.

Sekään ei välttämättä olisi kovin iso ongelma, jos laite ei buuttailisi itsekseen niin usein. Sunnuntaisin (päivällä "prime-time" katseluaikaan) purkki buuttaa 1-2 tunnin välein. Meillä on kenttä ilman ulkoisia antenneja niin huono, että MPTCP menee jotenkin solmuun ja yhteys muuttuu käsittämättömän hitaaksi, joka taasen johtaa siihen, että laite on pakko virtabuutata.

Onkohan näihin ongelmiin tulossa jotain korjausta, nyt firmis on 422C?

Vastaa
0 tykkäystä

AnneAn
Telialainen
Viestejä 392 kpl

23/43

Yhteyden uudelleen käynnistyminen ei kuulu asiaan vaan on oire jostain ongelmasta. Onko sinulla olemassa toista modeemilaitetta, jolla kiinteää yhteyttä voisi testata? Toista laitetta testaamalla saisi selville sen, katkeileeko yhteys kiinteästä kaistasta vai käynnistääkö modeemi itseään uudelleen. 
Jos asunnostasi löytyy toinen puhelinpistorasia, myös sitä voisi testata sekä mahdollisesti toista puhelinjohtoa.

Häiriöilmoituksen ongelmasta voi jättää Minun Teliaan kirjautumalla.

Vastaa
0 tykkäystä

Mersukolari
Kommentaattori
Viestejä 24 kpl

24/43

Miksi DNS-palvelimia ei pysty vaihtamaan IPv4-puolella?

 

Mersukolari_0-1607004502394.png

 

Mersukolari_1-1607004515737.png

Täsmennyksenä siis tuolta oikeasta alareunasta puuttuu "cancel/apply" IPv4-puolella kokonaan.

Vastaa
0 tykkäystä

HenriLie
Telialainen
Viestejä 569 kpl

25/43

@Mersukolari  kirjoitti:

Miksi DNS-palvelimia ei pysty vaihtamaan IPv4-puolella?

 

Mersukolari_0-1607004502394.png

 

Mersukolari_1-1607004515737.png

Täsmennyksenä siis tuolta oikeasta alareunasta puuttuu "cancel/apply" IPv4-puolella kokonaan.


Joskus tietyt painikkeet voivat kadota, jos sivusto ei lataudu kunnolla loppuun saakka. Oletko jo kokeillut selaimen välimuistin tyhjennystä tai toista selainta? Tämä voi joskus olla avuksi kun jokin ei sivulla näy.

Kyse voi kuitenkin olla jostain muustakin, joten kyselen meidän asiantuntijoilta hieman lisää aiheesta ja vastailen myöhemmin lisää tänne.

Vastaa
0 tykkäystä

Mersukolari
Kommentaattori
Viestejä 24 kpl

26/43

 


@HenriLie  kirjoitti:

@Mersukolari  kirjoitti:

Miksi DNS-palvelimia ei pysty vaihtamaan IPv4-puolella?

 

Mersukolari_0-1607004502394.png

 

Mersukolari_1-1607004515737.png

Täsmennyksenä siis tuolta oikeasta alareunasta puuttuu "cancel/apply" IPv4-puolella kokonaan.


Joskus tietyt painikkeet voivat kadota, jos sivusto ei lataudu kunnolla loppuun saakka. Oletko jo kokeillut selaimen välimuistin tyhjennystä tai toista selainta? Tämä voi joskus olla avuksi kun jokin ei sivulla näy.

Kyse voi kuitenkin olla jostain muustakin, joten kyselen meidän asiantuntijoilta hieman lisää aiheesta ja vastailen myöhemmin lisää tänne.


On kokeiltu eri selaimellakin, ei apua.

Vastaa
0 tykkäystä

Mersukolari
Kommentaattori
Viestejä 24 kpl

27/43

@kaitzu2  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@nikogassmann  kirjoitti:

Onko mitään uutta ohjelmistopäivitystä laitteelle saatavana testiin. Olen ottanut laitteen nyt testiin kahdeksi viikoksi, mutta ongelmia löytyy. Kerran tai kaksi on adsl-yhteys kadonnut ja palautunut vasta uudelleenkäynnistyksellä. Jos lukitsen 4Gssä kaistan 700 tai 800mhz on noin päivän tai puoli päivää toiminut ja tämän jälkeen yleensä nopeus hidastunut merkittävästä. Lisäksi joka kerta kun laitteen käynnistää uudelleen, se ei enää ymmärrä kytkettyjä ulkosia antenneja vaan siirtyy käyttämään sisäisiä antenneja (vaikka asetuksissa on vieläkin ulkoiset antennit valittuna) Tallöin mun on pitänyt valita käyttämään sisäisiä antenneja, tallentaa, valita kaksi ulkoista antennia ja tallentaa ennen kuin laite taas osaa käyttää niitä ulkoisia antenneja. 


Tällä hetkellä käynnissä ei ole testausta, missä asiakkaamme pääsisisvät testaamaan julkaisematonta versiota. Uusin ohjelmistoversio on tulossa julkaistavaksi, mutta tarkempaa aikataulua siitä ei ole vielä tiedossa.

 

Kiinteän kaistan toimivuudesta pyytäisin olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluun, niin voidaan katsoa sen linjan kunto tarkemmin ja tarkistaa, mistä katkokset voisi johtua.


800MHz taajuudella voi ilmetä ruuhkaa esim. ilta-aikaan, joka selittäisi hitaamman yhteyden, kuin kytkiessä päälle. Oletko testannut jo muita taajuuksia, onko niillä signaalin voimakkuus vielä hyvä ja nopeudet mahdollisesti parempia? Asiakaspalvelussa käyttöosoitteen perusteella voimme myös tarkistaa, mitä taajuuksia osoitteessa kuuluu ja mihin suunnata antennit, jos haluaa. Täällä yhteisössä emme käsittele asiakastietoja.

Tarkistaisitko vielä, mikä ohjelmistoversio sinulla on käytössä? Tieto löytyy modeemin hallintasivulta: My Telia WiFi Router > Device Info > Software version.


Ulkoisten antennien kanssa ollut ihan sama ongelma alusta saakka ja jokaikisellä firmisversiolla. Sinänsä outoa, koska laite tunnistaa ulkoisen antennin sekä "Auto" että "Double..." asetuksella, mutta bootin jälkeen tipauttaa ulkoiset antennit aina pois.

Sekään ei välttämättä olisi kovin iso ongelma, jos laite ei buuttailisi itsekseen niin usein. Sunnuntaisin (päivällä "prime-time" katseluaikaan) purkki buuttaa 1-2 tunnin välein. Meillä on kenttä ilman ulkoisia antenneja niin huono, että MPTCP menee jotenkin solmuun ja yhteys muuttuu käsittämättömän hitaaksi, joka taasen johtaa siihen, että laite on pakko virtabuutata.

Onkohan näihin ongelmiin tulossa jotain korjausta, nyt firmis on 422C?


Vieläkö sulla on tämä ongelma päällä? Minulla näyttäisi olevan tuossa sisässä 428C firmis. Jos sitä ei vielä sinulla ole, pyydä että lätkäsevät sen sulle.

Vastaa
0 tykkäystä

Mersukolari
Kommentaattori
Viestejä 24 kpl

28/43

@Mersukolari  kirjoitti:

 


@HenriLie  kirjoitti:

@Mersukolari  kirjoitti:

Miksi DNS-palvelimia ei pysty vaihtamaan IPv4-puolella?

 

Mersukolari_0-1607004502394.png

 

Mersukolari_1-1607004515737.png

Täsmennyksenä siis tuolta oikeasta alareunasta puuttuu "cancel/apply" IPv4-puolella kokonaan.


Joskus tietyt painikkeet voivat kadota, jos sivusto ei lataudu kunnolla loppuun saakka. Oletko jo kokeillut selaimen välimuistin tyhjennystä tai toista selainta? Tämä voi joskus olla avuksi kun jokin ei sivulla näy.

Kyse voi kuitenkin olla jostain muustakin, joten kyselen meidän asiantuntijoilta hieman lisää aiheesta ja vastailen myöhemmin lisää tänne.


On kokeiltu eri selaimellakin, ei apua.


Katsoin toisessa paikassa samaa valikkoa ja siellä oli käytössä 422C firmis ja sama bugi. Onko tähän vastauksia?

Vastaa
0 tykkäystä

MikaelMu
Telialainen
Viestejä 467 kpl

29/43

@Mersukolari  kirjoitti:
Katsoin toisessa paikassa samaa valikkoa ja siellä oli käytössä 422C firmis ja sama bugi. Onko tähän vastauksia?

Kyseinen ominaisuus on estetty Sagemcomin -laitteelta tietoturvasyistä. 

Vastaa
0 tykkäystä

Mersukolari
Kommentaattori
Viestejä 24 kpl

30/43

@MikaelMu  kirjoitti:

@Mersukolari  kirjoitti:
Katsoin toisessa paikassa samaa valikkoa ja siellä oli käytössä 422C firmis ja sama bugi. Onko tähän vastauksia?

Kyseinen ominaisuus on estetty Sagemcomin -laitteelta tietoturvasyistä. 


Anteeksi mutta tuo on suurinta hevonkukkua mitä olen hetkeen kuullut. Googlen DNS-palvelimet toimivat yleensä miljoona kertaa paremmin kuin suomalaisten operaattoreiden, ja tähän mennessä ei ole kukaan tuollaista kehdannut väittää.

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.