Sähköpostiongelma

  • 20 January 2015
  • 3 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Hei,

 

Microsoft Outlook 2013 -sähköpostiohjelmani alkoi eilen tökkiä, vaikka en ollut tehnyt mitään asetusmuutoksia. Olen nyt tapellut ohjelman kanssa, enkä saa sitä toimimaan. Lähinnä ongelma on ettei saapuva posti tule läpi. Herjaa "Lähetys- tai vastaanotto- ongelmaa". Kertoisitteko minulle mitkä ovat oikeat ja ajantasaiset portit ja postipalvelimet, jolla Outlookin pitäisi pelittää?


3 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tervehdys @Merituuli2 


 


Täältä löydät ajantasalla olevat asetukset http://goo.gl/QW9CTE


Mikäli ei muuten ongelma korjaudu, niin suosittelen luomaan outlookkiin kokonaan uudeen sähköpostitilin, jonka jälkeen homma ilmeisesti pelittää taas hienosti.


 


Edit. Meillä on tällä hetkellä sähköpostin kanssa ongelmaa, kun asiakas käyttää jollakin sähköpostiohjelmalla. Kannattaa tämän vikatilanteen ajan hyödyntää Webmailia

Hei,

 

Kiitos tiedosta. Olen ollut Soneran sähköpostin käyttäjä yli 10 vuotta ja tähän asti minulle on yritetty aina vakuuttaa Soneran taholta, että mikäli sähköpostini toimii Webmailin kautta, ei ongelma ole Soneran päässä vaan koskee omaa konettani tai sähköpostiohjelmaani. Ja minä olen epätoivoisesti yrittänyt selvitellä kulloisiakin sähköpostiongelmia... Olen siis kiitollinen että saan viimeinkin tämän tiedon:

" Edit. Meillä on tällä hetkellä sähköpostin kanssa ongelmaa, kun asiakas käyttää jollakin sähköpostiohjelmalla. Kannattaa tämän vikatilanteen ajan hyödyntää Webmailia" . Viimeinkin siis  myönnetään Outlookin-käyttöongelman johtuneen muusta kuin siitä että esim. omat sähköpostiasetukset olisivat menneet sekaisin. Tällaisista häiriötilanteista olisi kyllä tärkeää informoida asiakkaita, jotta vältyttäisiin turhilta aikaavieviltä selvitystöiltä ja "harmailta hiuksilta".

@Merituuli2 Ongelma sähköpostiohjelmien kanssa kesti pari päivää, webmailin kautta onneksi toimi koko ajan :smileyhappy: Ilmoittelimme tästä Vika-ja Häiriö sivuilla, ongelman aiheuttajakin oli löytynyt, eli sähköpostia sähköpostiohjelmalla käytettäessä SMTP autentikointi ei osalla asiakkaista toiminut.

Vastaa