Saton laajakaista

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 26 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Meidän Saton vuokratalossa alkoi uusi hinnoittelu syyskuussa taloyhtiölaajakaistalle. Lisämaksuton nopeus nousi 2mb/s:sta 10mb/s:iin, ja lisänopeudet halpenivat. Rapun ilmoitustaululla oli Soneran ilmoitus, jossa sanottiin nopeudet ja hinnat muuttuvat automaattisesti eikä asukkaan tarvitse tehdä mitään. Huomasin äskettäin, että 100/10-nopeuksinen liittymäni olikin edelleen 20,22 euroa kuussa eikä 9,90. Minulla laajakaistan maksu menee automaattisesti e-laskulla.

Otin yhteyttä asiasta omien sivujen chatin kautta, ja vielä maksamaton lokakuun laskuni muutettiin 9,90:aan, ja jo maksamaani syyskuun laskua selvitettäisiin. Eilen sitten soitettiin ja sanottiin, että minun olisi pitänyt soittaa jo ennen syyskuuta asiasta, jotta uusi hinta olisi alkanut heti. Uusi 9,90-hinta laitettiin alkamaan vasta 24.11:stä, mutta lokakuun saisin 9,90:lla, koska se oli jo ehditty muuttaa.

Syyskuusta ja marraskuusta 24:een päivään asti hinta on 20,22/kk. Se kaveri sanoi puhelimessa, että jos on todella ilmoitettu niin, että hinta muuttuu automaattisesti ilman, että tarvitsee tehdä mitään, niin silloin saisin syyskuun ja marraskuun 9,90:llä. En silloin puhelun aikana muistanut, että se ilmoitus on rapussa, ja etsin ilmoitusta omien papereideni joukosta turhaan.

Minulla oli Soneran Koti-tv 10-megan laajakaistalla 2010 alusta 1,5 vuoden määräaikaisella sopimuksella. Kesällä 2011 lopetin Koti-tv:n ja otin tilalle 100-megaisen taloyhtiöliittymän. Taloyhtiöliittymä oli silloin juuri tullut meille. Viime heinäkuussa rapun ilmoitustaululle ilmestyi Soneran ilmoitus ja on siellä edelleen:

"Sonera 07.07.2014 SATOn asuntojen vuokraan kuuluvan laajakaistan perusnopeus nousee 10 Mbit/s ja lisänopeudet jatkossa entistä edullisempia. SATO ja Sonera ovat tehneet sopimuksen, jonka mukaan SATOn huoneistojen vuokraan kuuluu valokuidulla toteutettu laajakaistaliittymä 10 megan nopeudella ja lisänopeudet ovat jatkossa entistä edullisempia. Muutos tapahtuu vaiheittain lokakuun loppuun mennessä oheisen aikataulun mukaisesti.
Laajakaistayhteyksissä saattaa esiintyä muutostöiden aikana lyhyitä katkoksia. Muutos ei vaadi asukkailta toimenpiteitä, vaan päivitämme laajakaistan nopeuden ja hinnan automaattisesti uuteen edulliseen hinnoitteluun.
Tiedotamme asukkaita muutoksesta erillisellä asukastiedotteella.
Aikataulu:
35 viikko, 25.8-31.8.2014
Ystävällisin terveisin
Sonera"

Voin lähettää skannauksen ilmoituksesta.

Ymmärsin tästä, että liittymäni hinta muuttuu automaattisesti 9,90 euroon ilman, että minun tarvitsee tehdä mitään. Siis mielestäni minun pitäisi saada syyskuu ja marraskuu 9,90:llä. Tuo taloyhtiöliittymä maksetaan kuitenkin kohonneina vuokrina, eli tavallaan maksan syyskuun ja marraskuun laajakaistan osittain kahteen kertaan.

1 kommentti

Moikka grrr!

Tutkiskelin tuota ja olen kyllä kanssasi samoilla linjoilla.
Tuon muutoksen olisi pitänyt tapahtua jo 01.09. ja sen mukainen hintakin olisi pitänyt olla.
Laitan sinulle puuttuvat hyvitykset (syys- ja marraskuun osalta, lokakuu olikin jo ok), tulevalle laskulle.

Tämä kunnossa :)

Kivaa päivää sinne!

Vastaa