Smart Wifi laajentimet eivät yhdisty reitittimeen?

  • 18 September 2020
  • 10 kommenttia
  • 340 katselukertaa

Tilasin uuden Smart Wifi reitittimen ja Smart Wifi laajentimet.

Laajentimet eivät yhdisty reitittimeen (kummatkin valot laajentimessa eivät pala vihreänä) vaan 5g palaa punaisena.

On soitettu Helppiin ja otettu Bandsteering pois päältä, resetoitus reititin ja laajennin moneen kertaan.

Telia Smart Wifi app:ssä laajentimia ei myöskään löydy.

Katoin hallintapaneelista että siinä portissa kyllä missä laajennin on data kyllä liikkuu.

Mitä ihmettä tässä pitää voi tehdä muuta kun soittaa Helppiin ja maksaa jo 70€ puhelumaksun lisäksi lisää rahaa saamatta uusia laitteita käyttöön?


10 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15
@Nevaki@  kirjoitti:

Tilasin uuden Smart Wifi reitittimen ja Smart Wifi laajentimet.

Laajentimet eivät yhdisty reitittimeen (kummatkin valot laajentimessa eivät pala vihreänä) vaan 5g palaa punaisena.

On soitettu Helppiin ja otettu Bandsteering pois päältä, resetoitus reititin ja laajennin moneen kertaan.

Telia Smart Wifi app:ssä laajentimia ei myöskään löydy.

Katoin hallintapaneelista että siinä portissa kyllä missä laajennin on data kyllä liikkuu.

Mitä ihmettä tässä pitää voi tehdä muuta kun soittaa Helppiin ja maksaa jo 70€ puhelumaksun lisäksi lisää rahaa saamatta uusia laitteita käyttöön?

Ensimmäisenä toivotan sinut @Nevaki lämpimästi tervetulleeksi Telia Yhteisöömme! Pääset tutustumaan ajankohtaisiin asioihin ja osallistumaan keskusteluihin 😁>

Kuulostaisi sille, ettei hybridi-reitittimestä löydy sitä ohjelmistoa, mikä vaatisi toimiakseen Smart Wifi-laajentimien kanssa. Suosittelen ottamaan vielä kertaalleen yhteyttä Häiriöilmoitusten puoleen joko soittamalla 020 690 400 (pvm/mpm) tai sitten Chatin kautta (kirjautumalla telia.fi -sivustolle) ja pyydä tekemään häiriöilmoitus tutkittavaksi hybridireitittimen osalta. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Jos ongelma sitten paikantuu tuohon Hybridireitittimen ohjelmistoversioon niin tuo Helppiin jo  mennyt raha kannattaa vaatia hyvitetyksi tai ainakin kohtuullisemmaksi koska vika on alunperin ollut muualla kuin käyttäjässä.

@Nevaki@  kirjoitti:

Tilasin uuden Smart Wifi reitittimen ja Smart Wifi laajentimet.

Laajentimet eivät yhdisty reitittimeen (kummatkin valot laajentimessa eivät pala vihreänä) vaan 5g palaa punaisena.

On soitettu Helppiin ja otettu Bandsteering pois päältä, resetoitus reititin ja laajennin moneen kertaan.

Telia Smart Wifi app:ssä laajentimia ei myöskään löydy.

Katoin hallintapaneelista että siinä portissa kyllä missä laajennin on data kyllä liikkuu.

Mitä ihmettä tässä pitää voi tehdä muuta kun soittaa Helppiin ja maksaa jo 70€ puhelumaksun lisäksi lisää rahaa saamatta uusia laitteita käyttöön?

Minä myös olen soittanut Helppiin useamman kerran ja maksanut maltaita eivätkä osaa edes auttaa! Minulla on sama setup, mutta ongelma on se ettei Telia X2 reititin näy Smart Wifi Appissa. Siellä näkyy ainoastaan laajentimet. Kaikki resetoinnit ja muut keinot (mm. bandsteering enabled) kokeiltu, mutta ei auta. Reititin sinänsä toimii eli siihen saa muulla laitteella wifi yhteyden, mutta laajentimet toimii langattomasti vain jos vähintään toinen on verkkokaapelilla kiinni reitittimessä!

 

Kuituyhteys ei edes olisi voinut muuten toimia ilman "jotain toimenpidettä" Telian päässä. Ole tässä nyt käyttäjä. Taidan siirtyä takaisin Elisan toimiviin palveluihin....

@Normiuser@  kirjoitti:
 

Minä myös olen soittanut Helppiin useamman kerran ja maksanut maltaita eivätkä osaa edes auttaa! Minulla on sama setup, mutta ongelma on se ettei Telia X2 reititin näy Smart Wifi Appissa. Siellä näkyy ainoastaan laajentimet. Kaikki resetoinnit ja muut keinot (mm. bandsteering enabled) kokeiltu, mutta ei auta. Reititin sinänsä toimii eli siihen saa muulla laitteella wifi yhteyden, mutta laajentimet toimii langattomasti vain jos vähintään toinen on verkkokaapelilla kiinni reitittimessä!

 

Kuituyhteys ei edes olisi voinut muuten toimia ilman "jotain toimenpidettä" Telian päässä. Ole tässä nyt käyttäjä. Taidan siirtyä takaisin Elisan toimiviin palveluihin....

Ongelma kuulostaa nyt siltä että reitittimelle ei ole asentunut Smart Wifi-ohjelmisto tai se ei jostakin syystä toimi. Alkuun kannattaa vielä palauttaa se reititin tehdasasetuksille painamalla laitteen reset-painiketta 10s pohjassa laite käynnissä. 

Mikäli tästä ei ole apua niin ole yhteydessä meidän häiriöilmiotuksiin, että saadaan homma kuntoon.

 

Jos koet että Telian Helpin kanssa ei ole hinta vastannut palvelua, niin tästä kannattaa olla yhteydessä Helpin asiakaspalveluun

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:
@Normiuser@  kirjoitti:
 

Minä myös olen soittanut Helppiin useamman kerran ja maksanut maltaita eivätkä osaa edes auttaa! Minulla on sama setup, mutta ongelma on se ettei Telia X2 reititin näy Smart Wifi Appissa. Siellä näkyy ainoastaan laajentimet. Kaikki resetoinnit ja muut keinot (mm. bandsteering enabled) kokeiltu, mutta ei auta. Reititin sinänsä toimii eli siihen saa muulla laitteella wifi yhteyden, mutta laajentimet toimii langattomasti vain jos vähintään toinen on verkkokaapelilla kiinni reitittimessä!

 

Kuituyhteys ei edes olisi voinut muuten toimia ilman "jotain toimenpidettä" Telian päässä. Ole tässä nyt käyttäjä. Taidan siirtyä takaisin Elisan toimiviin palveluihin....

Ongelma kuulostaa nyt siltä että reitittimelle ei ole asentunut Smart Wifi-ohjelmisto tai se ei jostakin syystä toimi. Alkuun kannattaa vielä palauttaa se reititin tehdasasetuksille painamalla laitteen reset-painiketta 10s pohjassa laite käynnissä. 

Mikäli tästä ei ole apua niin ole yhteydessä meidän häiriöilmiotuksiin, että saadaan homma kuntoon.

 

Jos koet että Telian Helpin kanssa ei ole hinta vastannut palvelua, niin tästä kannattaa olla yhteydessä Helpin asiakaspalveluun

Muistakaa pyytää myös viimeisen valituspuhelun hyvitystä. Kun esitätte asianne niin viiden minuutin puheluun ei kymppi riitäkään. 

Kunniamerkki +4
@JuhoOlliLo@  kirjoitti:
@Normiuser@  kirjoitti:
 

Minä myös olen soittanut Helppiin useamman kerran ja maksanut maltaita eivätkä osaa edes auttaa! Minulla on sama setup, mutta ongelma on se ettei Telia X2 reititin näy Smart Wifi Appissa. Siellä näkyy ainoastaan laajentimet. Kaikki resetoinnit ja muut keinot (mm. bandsteering enabled) kokeiltu, mutta ei auta. Reititin sinänsä toimii eli siihen saa muulla laitteella wifi yhteyden, mutta laajentimet toimii langattomasti vain jos vähintään toinen on verkkokaapelilla kiinni reitittimessä!

 

Kuituyhteys ei edes olisi voinut muuten toimia ilman "jotain toimenpidettä" Telian päässä. Ole tässä nyt käyttäjä. Taidan siirtyä takaisin Elisan toimiviin palveluihin....

Ongelma kuulostaa nyt siltä että reitittimelle ei ole asentunut Smart Wifi-ohjelmisto tai se ei jostakin syystä toimi. Alkuun kannattaa vielä palauttaa se reititin tehdasasetuksille painamalla laitteen reset-painiketta 10s pohjassa laite käynnissä. 

Mikäli tästä ei ole apua niin ole yhteydessä meidän häiriöilmiotuksiin, että saadaan homma kuntoon.

 

Jos koet että Telian Helpin kanssa ei ole hinta vastannut palvelua, niin tästä kannattaa olla yhteydessä Helpin asiakaspalveluun

Nää on sillon ihan hyvät kun toimivat. Kyllä näitä pitää kahden viikon välein resetoida + modeemi myös ku jostain mystisestä syystä pomppaavat pois linjoilta. Nää on jo toiset laajentimet mitkä meillä on. Ekassa parissa ei toisessa toimineet ethernet portit ja tekivät tuota samaa pomppimista. Pari kertaa häiriöilmoituksen tehneenä ei mikään ole muuttunut paremmaksi. Ainoastaan nopeudet pudonneet ja vaimennukset kasvaneet, mutta ei niillä kuulemma ole väliä sanottiin näin. Melko raakileet vehkeet on kyllä. Noh ensi keväällä alkaa kuidun kaivuut tänne, niin jos siittä sitte paranisi edes hieman. 

Kunniamerkki

Sama juttu!

reitittimen saa nätisti toimimaan mutta laajentimia ei.

Ohjeetkin on apin ja paperilapussa eriävät. 

menin tosiaaan ostaan vielä määräaikaiset vuokralaitteet.


Ei taida muu auttaa kuin palautella ne ottavat Telialla vastaan tai ei ja käydä kaupasta ostaan toimivat laajentimet.

 

kiitos ylläolevalle kirjoittajalle, en lähde soitteleen Telia Helppiin

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Sama juttu!

reitittimen saa nätisti toimimaan mutta laajentimia ei.

Ohjeetkin on apin ja paperilapussa eriävät. 

menin tosiaaan ostaan vielä määräaikaiset vuokralaitteet.


Ei taida muu auttaa kuin palautella ne ottavat Telialla vastaan tai ei ja käydä kaupasta ostaan toimivat laajentimet.

 

kiitos ylläolevalle kirjoittajalle, en lähde soitteleen Telia Helppiin

Smart Wifi -laitteiden käyttöohjeet löytyvät meidän Asiakastuen sivustolta. Oikeastaan voisin sanoa, että resetoi laitteet ja sen jälkeen uudelleen parita laitteet keskenään. Sovellus ei ole käytössä uusilla asiakkalla, tai siis marraskuun 2021 jälkeiset uudet Smart Wifi-asiakkaat eivät pääse tätä käyttämään. Laajentimet toimivat kuitenkin sovelluksen puuttumisesta huolimatta. 

Kunniamerkki

Ok, kiitos tiedosta, sovellus ei toimi vaan asennus tulee tehdä manuaalisesti, tämä on ihan OK, ohjeensa oli hieman harhaanjohtavasti paina virtanappia kunnes vihreävalo palaa pysyvästi.

 

Kyllä tämän sai toimimaan mutta ei nyt ihan ohjeiden mukaan:

1 käyttämällä extenderiä reitimessä kiinni, painamalla virtanappia ja kokeilemalla viemällä laajennin kauas ja testata onnistuuko paritus

2 toistamalla sama kunnes laite on parittunut

 

vähän työläs mut toimii hyvin

 

eli kaikki Ok, mut sais teillä vähän paremmat ohjeet olla ja opastus että sovelluksen avulla ei tule yrittää asennusta tehdä


 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Ok, kiitos tiedosta, sovellus ei toimi vaan asennus tulee tehdä manuaalisesti, tämä on ihan OK, ohjeensa oli hieman harhaanjohtavasti paina virtanappia kunnes vihreävalo palaa pysyvästi.

 

Kyllä tämän sai toimimaan mutta ei nyt ihan ohjeiden mukaan:

1 käyttämällä extenderiä reitimessä kiinni, painamalla virtanappia ja kokeilemalla viemällä laajennin kauas ja testata onnistuuko paritus

2 toistamalla sama kunnes laite on parittunut

 

vähän työläs mut toimii hyvin

 

eli kaikki Ok, mut sais teillä vähän paremmat ohjeet olla ja opastus että sovelluksen avulla ei tule yrittää asennusta tehdä

 

Hienoa, että sait laitteet toimimaan keskenään! Meidän pitää katsoa tuo ohjeistus uudelleen ajantasalle, joten kiitos siitä palautteesta. 

Vastaa