Sonera katkaisi kaapelinetin, ehkä ilman syytä


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Tehtiin puhelimessa sopimus,  että netti pistetään poikki 22.08.15, mutta tänään Soneralta sama henkilö soitti ja ilmoitti minulle,  että "jostain syystä minun netti on pätkästy poikki, vaikka tehtiin sopimus"  hän lupasi tarkistaa miksi netti on poikki ja vie sanan eteenpäin. 

Netti on vieläkin poikki ja nyt joudun käyttämään 4Gtä tabletilla,  jotta pystyn asioimaan pankissa ja kirjoittamaan tänne. 

 

Yritin muutaman kerran Chattiin mennä, mutta siellä oli jonoa. 

 

Edit: ilmeisesti syynä on väestörekisterikeskus joka ilmoittaa uusista osoitteesta. 


18 kommenttia

Tunti sitten pääsin Chattiin ja siellä kerrottiin, että se tieto on lähetetty vikapalveluun.
Ei netti vieläkään toimi. Ärsyttää irrottaa sim-kortti kännykästä ja asentaa tablettiin edestakaisin.

Eikö sun kännykkä tee wlan-verkkoa, johon kirjaudut tabletilla ?

En ole vielä kokeillut. Siinäpä sen sanoit! 🙂
Tämä kännykkä on Samsung Galaxy S4 mini. Lukasin Samsung sivulla onko sitä ominaisuutta ja kyllä jonkinlainen. En vielä saanut toimimaan. En ehkä tajua.

Minä olen huono näissä mobiili jutuissa, enemmänkin tietotekniikka on minun juttuni.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Asetukset - yhteydet - internetyhteydenjakaminen - siirrettävä wifi-tukiasema - androidAP - wifiyhteyden salliminen - ruksi kaikki tai vain valitut - alhaalta määritä - määritä siirrettävä tukiasema, muuta verkon nimi (SSID) androidAP vaikka ( sunwifi ) ja tallenna. Ruksi näytä salasana kohta ja tallenna. Pysy vielä asetuksissa ja hae nyt tabletillasi langattomia verkkoja. Kun löydät ( sunwifi ) niin yhdistä ja salasanan näet puhelimestasi. Näpytä salasana tablettiin, nyt voit poistua asetuksista puhelimesta. Voit sitten katkaista yhteyden puhelimesta kun et tarvitse nettiä enää tabletissa, mutta jatkoyhteydessä puhelimen netti saadaan yhdistettyä nopeasti.

Voi kuule, ei kännykässä ole tuota ominaisuutta. Tämä lukee ohjeessa. Ja ei tietenkään toimi.

Laitteen sovellusten avulla ei voi käyttää Internetiä Wi-Fi-yhteyden kautta, kun laite toimii siirrettävänä Wi-Fi-tukiasemana

Ei tietenkään, koska se ei käytä nettiä. Kännykkä ei jakaa nettiä, vain wifi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

http://deviceguides.vodafone.ie/web/samsung-galaxy-s4-mini/change-settings/wi-fi/set-up-and-use-your-phone-as-a-wi-fi-hotspot/

4.4 versiossa ei ole sitä. Tällä kännykässä voi jakaa nettiä vain usb tai Bluetooth kautta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20
Poistettu käyttäjä kirjoitti:
4.4 versiossa ei ole sitä. Tällä kännykässä voi jakaa nettiä vain usb tai Bluetooth kautta.

Pakkohan siinä on olla asetuksissa internetinjakaminen ja mobiilitukiasema tai jotain sinnepäin. Tytön Samsung Trend 2 puhelimessakin on ja 4.4 kitkat on. Katso jostain lisää valikosta sieltä asetuksista. Siis Internet-yhteyden jakaminen • Siirrettävä Wi-Fi-tukiasema: Siirrettävän Wi-Fi-tukiasemaominaisuuden avulla voit laitteen matkapuhelinverkkoyhteyden tietokoneiden tai muiden laitteiden kanssa Wi-Fi-verkon kautta. Kun olet näpäyttänyt tuon liukusäätimen on asentoon tuosta siirrettävästä Wi-Fi-tukiasemasta. Niin sieltä käsittääkseni pystyy laittamaan yhteydelle sitten salauksen, ettei muut käytä puhelimesi nettiä. Hymiö Onnellinen

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

https://youtu.be/c7ObTgPEmuA

Tuossa ohjeet videolla ja sori saksaksi :smileylol:

Ihan saman minä tein aiemmin tänään, kuin tuossa videossa mutta ei vain toiminut jostain syystä. Ihan samat ohjeet tuosta on tässä kännykässä.
Hyvin tajuaa mitä tuossa videossa annetaan apua.
Nyt kokeilin uudestaan saman asetuksen ja nyt peittää. Eli voisin sanoa, että jotain häiriötä taisi olla tänään.

Eli päivällä ei toiminut ja nyt toimii, vaikka samat asetukset tein. 🙂
Hitto sentään Soneraa, eivät avanneet ollenkaan nettiä eikä ilmoittaneet minulle syytä. Kuitenkin maksan tämän kuukauden loppuun kaapelinetin, vaikka huomenna piti katkaista.
Kaapelinetti on ollut poikki tasan viikon. Onneksi Pasi mainitsi netin jakamisen kännykällä. :)
Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Ikävä juttu, että netti on mennyt poikki liian aikaisin. Hienoa kuitenkin, että sait apuja mobiiliyhteyden jakamiseksi koneelle. Uskoisin , että tästä ei sinulle tule veloituksia kuun loppuun saakka, kun linja kuitenkin mennyt jo aiemmin poikki. Jos kuitenkin saat laskun, jossa on veloitettu kuun loppuun, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa asian kuntoon :)

Hei, Sonera ei edes hyvittänyt mitenkään, vaikka laskussa lukee kuukausimaksu 19.06.2015 - 18.08.2015 - 19,80€ Mistä ihmeestä Sonera on tuollaisen ajan on ottanut 19.06.2015 - 18.08.2015? 18.08.15 netti meni poikki eikä minulle ilmoitettu mikä oli syynä.
Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Eikös tuo lasku ole kuitenkin aivan oikein, kun kaista siis katkennut 18.8. ja laskukin veloitettu vain 18.8. saakka? Tokihan siis kaista katkesi liian aikaisin, kuten kerroitkin mutta mitään ylimääräistä ei kuitenkaan ole veloitettu. Tässä on varmasti käynyt inhimillinen virhe ja kaistan päättymispäivä on näppäilty väärin, jolloin se katkesi liian aikaisin. Todella ikävä tilanne ja olen pahoillani, että näin on päässyt käymään.

Ihmettelin aikani miksi siinä on 2kk aikaväli. Oli pakko Soneran sivulta tarkistaa monta netti laskua ja kesäkuun lasku puuttuu! Tuossahan tuo näyttää olevan ja ilmeisesti jotenkin yritetty hyvittää.

Vastaa