Sonera, miksi portit eivät vain aukea?

  • 5 January 2015
  • 9 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Eli, olen nyt noin.. 7 kuukautta yrittänyt avata portteja, netin tarjoajakin on vaihtunut Elisasta Soneraksi. Mutta en ole saanut niitä auki??? Onko syytä? Kaikki oikein mitä pitää, mutta aina kiinni. Elisan modeemi/reititin:ei auennut. Soneran modeemit (2) ei auennut. Asuksen reititin/modeemi::ei auennut.. Onko ne jotenkin täysin suljettuja, että ei saa auki muuten kun palveluntarjoajalta???

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Laitappa nyt tiedot niistä modeemisi spekseistä? Mobiili vai kiinteä laajakaista (laajakaistan toteutustapa ja nopeus)?

 

Kyllä porttiohjauset voi tehdä Soneran myymiin Zyxelin ja Intenon laitteisiin. 

 

Täältä porttiohjaus manuaalit Intenoon: http://helenius.dy.fi/taisto/index.php/Inteno_DG301AL

 

Ciscon kaapelimodeemin porttiohjaus: https://www.omaserveri.info/cisco-epc-3825-kaapelimodeemin-porttiohjaus/

 

En oo vielä saanut Zyxeliä käsiini joten siihen ei manuaaleja ole vielä tehty...

 

Mobiililaajakaistoissa pitää olla Opengate palvelu käytössäsi.

Soneran sopimuksen mukana tuli valokuitu. Inteno on valmiina.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Auttoiko ohjeet mitkä linkkasin tohon?

 

Mitä portteja yrität avata?

Yritin avata noilla ohjeilla, ei auennut. Kaiken olen tehnyt oikein, omasta mielestäni. Tein guidesi mukaan.. Voiko olla niin että vain palveluntarjoajalta saa portit auki?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Ei voi olla koska minulla on ollut sama laite Inteno ja Soneran Valokuitu edelleenkin ja portit saa kyllä auki. Jos vain kertoisit mihin tarkoitukseen ja mitä portteja yrität avata niin voin auttaa paljon paremmin. 

 

Tiedän kokemuksena että vaikka tekee ohjeen mukaan niin voi olla ettei siltikään toimi, välillä omasta mokasta tai sitten jostakin tosi typerästä ongelmasta... Itse kun tekee on todella sokea omille virheille.

54299, ja ftp tarkoitukseen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

FTP...

 

Kokeile valmiita portteja... Jossain oli ongelmia noissa käsin laitettavissa porteissa... 21 on oletus FTP portti... Intenossa on niin paljon bugeja jonka takia itse en käytä sitä.

 

Jos haluat itse laittaa tota porttia niin suosittelen hankkimaan oman reitittimen. On myös mahdollista että asiakaspalvelun pyynnöstä siltaa nelosportin.

Eli siis ongelmana se, että mun pitäis siirtää FTP palvelimelle filezillan kautta, mutta hakkeroijat käyttää tietojen varastukseen varmasti eniten sitä 21-porttia.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

No olet oikeassa siinä... ja FTP ei ole salattua... mutta sitä varten on sftp tai ym... jos sinulla kotipalvelin... Itselläni ei ole ollenkaan FTP yhteyksiä juuri ton takia...

 

Mutta se että kuinka huono tuuri sulla voi olla että sopivasti sinun FTP yhteys kaapataan niin on outoa... salaa yhteys niin kaikki on paremmin sitten.

 

Ja jos pelkäät hakkereita... ota se Inteno seinästä pois ja kävele kauppaan hakemassa tietoturvallinen modeemi ensin... Sen Intenossa varmasti tietoturva aukkoja...

Vastaa