Sonera viihde ja Inteno DG301AL + asus RT-N18U

  • 14 December 2015
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Olisi ongelma:

Eli, käytössä on asuksen RT-N18U mediasilta, joka pystyy välittämään iptv ohjelmaa, mutta Inteno masiina ei osaa automaattisesti jakaa signaalia reitityksen kautta.
Osaan tehdä porttiohjaukset laitteella:

Kirjaudu intenoon, mene toolbox, pelien ja ohjelmien protokollat, luo protokolla, (anna portit ja osoite), sijoita laitteelle (asus RT-N18U)
Tällöin inteno antaa iptv ohjelmat sillalle, josta soneraviihteen boxi voisi kaapata nuo ohjelmat katseluun

Ongelmaksi vain muodostuu mistö porteista minun tulisi lähetystä kuunnella? Olisikos jossain kaikista ohjelmista niiden ip osoitteet ja udf portit tiedossa? 


5 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Et saa toimimaan IPTV:tä Intenon porttiohjauksilla ikinä koska Intenossa rajoitettu hallintapaneeli. IPTV käyttää IGMP Proxy:ä ja ulkoverkosta käyttää VLAN 252 joka on ihan eri verkko. VLAN = Virtuaalilähiverkko. 


 


Helpoiten toimii tässä tapauksessa että pidät Sonera digiboxin suorana kiinni Intenossa.  Et voi kytkeä tupla reitityksiä / NAT niin että tuo IPTV toimi... Vaikka tekisit porttiohjauksia... 


 


Tutustuppa tänne ohjeisiin:


 


https://www.taisto.org/Sonera_Viihde_IPTV_asetukset


 


---


 


* Onko Asaus kytketty Intenoon siltaavaan porttiin?


* Tukeeko Asus IPTV:tä IGMP Proxyllä ja VLANeilla?


 


Jos molemmat kyllä niin toki saa toimimaan mutta miksi ei sitten suoraan Intenosta käyttää samaa lähiverkkoa:


 


* Inteno reittittää liikennettä ja Asus toimii siltaavana kytkimenä sekä WLAN tukiasemana. 


* Näin ei tartte leikkiä mitä olet tekemässä... vaikka pidänkin itsekkin säätämisestä mutta tuo kuulostaa toimimattomalta.

Kiitos vastauksesta, tosin, saanen huomauttaa,että sonera myy vlan tukiasemaa ala 60€ joka siltaisi langattomasti intenon ja sonera viihteen. Kyse on nyt vain siitä, että iptv boxi havaitsisi signaalin tulevan asukselta

Ongelmaksi muodostuu se, että iptv signaali kärsii kun joutuu olemaan 15m pitkässä ethernet 5e piuhassa, toki, asian korjaisi se, että välissä olisi rj45 6e piuha. Pyrin nimen omaan poistamaan tuon piuhan, joka joutuu kulkemaan 3 oven läpi. minulla tökkii signaali rankasti

Jokainen kanava tulee iptvstä kuitenkin siten, että ne voi esim VLC:llä lukea, tämä jos ohjaan niiden portit asukseen, 

* asus tukee sekä 256 että 128 signaalia, eli luokiteltu IPTV yhteensopivaksi
* asuksessa on 3 moodia, adhoc, media bridge ja repeater router moodi
* voisin myös kytkeä tuon rj5e pihan suoraan asuksesta intenoon, jolloin käyttää router to router ohjausta, mutta taas pitäisi ohjelmille annetut portit ohjata menemään asukselle. nyt tosin olisi signaali vahvistettu välillä. tosin tämä eliminoisi internetin toimimisen 3 eri laitteelta, jotka tällä hetkellä ottavat yhteyden langattomasti media bridgen kautta

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Noh ei se IPTV pitäisi kärsiä CAT5e ehjästä pihasta... vaikka olisi 100m asti, sitten suojauksessa tai kaapelissa vikaa jo... Itse vetänyt IPTV:tä VPN yli ulkoverkkoon toiselle puolelle kaupunkia niin se vasta alkaa olemaan jo pätkivää :)


 


WLAN verkon kauttakin IPTV:tä toisteltu ettei se ihan mahdotonta ole...


 


IPTV ei ole erillinen signaali vaan multicasti lähetys. Jos Multicastissä putoo paketti niin se näkyy heti kuvanlaadussa / äänessä, todella herkkä häiriöille. 


@olkitu kirjoitti:

 

* Onko Asaus kytketty Intenoon siltaavaan porttiin?

* Tukeeko Asus IPTV:tä IGMP Proxyllä ja VLANeilla?

 * Inteno reittittää liikennettä ja Asus toimii siltaavana kytkimenä sekä WLAN tukiasemana. 

* Näin ei tartte leikkiä mitä olet tekemässä... vaikka pidänkin itsekkin säätämisestä mutta tuo kuulostaa toimimattomalta.


Moi,

 

itse painin saman ongelman kanssa tällä hetkellä ja olen vähän sekaisin.

Minulla on siis tuo samainen ASUS, Soneran Inteno sekä Soneran Viihdeboksi. Miten siis kannattaisi tehdä viritys, jotta pystyisin käyttämään tuota Asusta WLAN-tukiasemana, mutta Viihde-boksi olisi edelleen toimiakseen kytkettynä Intenoon ja Inteno sitten ilmeisesti kytkettynä Asukseen, jotta saa siitä nettiyhteyden? 

Pitääkö Asukseen tai Intenoon tehdä jotain konfauksia vai riittääkö, että kytken vaikka Asuksen LAN3-porttiin ethernet-piuhan jonka liitän sitten Intenon LAN3-porttiin ja sitten tuon Viihde-boksin vaikka Intenon LAN4-porttiin?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Ei tämä sen vaikeampaa ole. En suosittele suoraan kytkemistä koska aiheuttaa ns. tupla NATin eli kaksi NATia peräkkäin jossa ei järkeä. Helpoten pääsee että konfiguroi Asuksen siltaavaan tilaan ja kytkee sen Intenoon 1 -3 portteihin. Näin toimii helpoimmillaan. 

Vastaa