Soneran Kaapelinetti vs Elisa VDSL2

  • 11 September 2015
  • 7 kommenttia
  • 13 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Täytyy sanoa,  että VDSL2 toimii paremmin,  kuin kaapelinetti.  VDSL2 on todella nopea ja tasainen.  

 

Vaikka valokuitu oli vedetty "kellariin"  ei siitä ollut apua,  koska valokuitu ei vedetty asuntoon asti. 


7 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

VDSL2 on parempi kuin kaapelinetti yleensäkin. Riippuen toki kuparin laadusta. 100/10 tai 50/10 ovat maksimeja eikö niin?


 


Millaisia nopeuksia tulee tästä VDSL2:sta? 


 


Mitä meinaat tässä viimeisessä, VDSL2 tulee kuitu kellariin tai lähelle (alle 1km) ja sitten sieltä kuparilla loppumatka. Hyvin suosittu tapa saada nopeampi nettiyhteys ADSL tilalle.

Hei,
minä muutin toiseen osoitteeseen, jossa on Elisan netti ja tv kaapeli. VDSL2 on 100 megainen. Modeemissa näkyy 2G ja 5G valot. Hintakin on 9.90€/kk

Aiemmassa osoitteessa on Soneran Kaapelinetti, jossa oli minulla 100 megainen.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Poistettu käyttäjä kirjoitti:
Hei,
minä muutin toiseen osoitteeseen, jossa on Elisan netti ja tv kaapeli. VDSL2 on 100 megainen. Modeemissa näkyy 2G ja 5G valot. Hintakin on 9.90€/kk

Aiemmassa osoitteessa on Soneran Kaapelinetti, jossa oli minulla 100 megainen.

Tuo ihan ok nopeus, jos toteutuu tolla vielä ja hinta on sopiva siihen nähden. Hyvähän että Elisan VDSL2 toimii niin kuin haluat.

Hyvin pelittää signaali tablettiin. En olisi millään uskonut ensin, että VDSL2 olisi niin hyvä.

Muistan hyvin, kun monta vuotta sitten käytin ADSL nettiä, kunnes Soneralta tuli kaapelinetti. Noita ennen vielä hitaampia modeemia esim. 28 kiloinen taisi olla kaikista hintain, minulla.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Poistettu käyttäjä kirjoitti:
Hyvin pelittää signaali tablettiin. En olisi millään uskonut ensin, että VDSL2 olisi niin hyvä.

Muistan hyvin, kun monta vuotta sitten käytin ADSL nettiä, kunnes Soneralta tuli kaapelinetti. Noita ennen vielä hitaampia modeemia esim. 28 kiloinen taisi olla kaikista hintain, minulla.

Hyvä juttu, laittaistko speedtest tuloksen tänne niin nähdään ns. toteutunut nopeus.


 


Ilmeisesti taloyhtiössä on hyvät kuparit niin VDSL toimii hyvin.

Hei taas, 

 

Tässäpä tämä otettu  suunnilleen 10:30 

Tietokoneella testattu ja tabletilla otin kuvan. 

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Hieno juttu että olet löytänyt toimivan laajakaistan Elisalta. 

Vastaa