Soneran laajakaistan kotisivuoikeus poistumassa?

  • 12 November 2015
  • 7 kommenttia
  • 7 katselukertaa

  • Meilaaja
  • 497 kommenttia

Soneran tukisivuilla on ilmoitus "Kotisivu-palvelu päättyy vuoden 2016 alussa. Uusien kotisivuosoitteiden tilaaminen ei ole enää mahdollista". Tämä tarkoittanee, että käytössä olevien kotisivujen toiminta päättyy? Miten Sonera on asian järjestämässä asiakkailleen, jotka ovat tehneet laajakaistasopimuksen, joihin kotisivuoikeus sisältyy ja jotka sitä käyttävät?

 

Miten kotisivuja pitävä parhaiten sivunsa entiseen tapaan netissä pitää? Mistä löytyy luetteloita palveluntarjoajista ja mitä on tarpeen huomioida Soneran palvelussa pidettyjen sivujen siirtämisessä?

 

Itse olen avittanut eläkeläistä sivujen tekemisessä. Onko meillä sivujen muutto edessä?


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Käsittääkseni tuo on peruste irtisanoa määräaikainen sopimus, kun liittymän ominaisuus oleellisesti muuttuu?

Kunniamerkki +5

Mielenkiintoista että tästä ei ole vielä noussut sen enempää meteliä. On tämäkin tapa ajaa palveluita alas. Eli ajetaan alas käytännössä ilman mitään ilmoituksia. Ainoastaan pikkukaneetti jossain "tarpeeksi" ajoissa laitettuna.

 eipä haittaa mua   ihan turha  palvelu koska  25 mekaa on  niin pieni tila että sillä ei tee mitään  tietenkin  palvelun lopetus ilmottamatta on väärin oli sopimus minkälainen tahansa  väintään  200 mekaa olis ollu ihan  hyvä jo  mutta 25 mekalla ei tee mitään  siksi sivuni on  ollu  muualla  kokoajan

Tuolla huomaamattomissa Soneran sivuilla olevalla ilmoituksella ilmoittamatta henkilökohtaisesti kotisivuoikeudellisille asiakkaille varmaan tilanne on olemassa olevien kotisivujen osalta toistaiseksi ennallaan, mutta uusia kotisivuosoitteita ei saa tehdyksi?

 

Ja kyllä mielestäni tämä on sellainen sopimusmuutos, että kaikilla joilla on määräaikainen sopimus, johon kotisivuoikeus kuuluu, se että uusia kotisivuosoitteita ei enää voi perustaa, oikeuttaa haluttaessa irtisanomaan määräaikaisenkin sopimuksen.

 

Apu&tuki-sivustolla tosiaan kerrotaan, ettei uusien kotisivuosoitteiden tilaaminen ole enää mahdollista. Jo olemassa oleviin tällä ei ole vaikutusta, ei myöskään määräaikaisiin sopimuksiin.

Käyttäjätaso 1

@MiaSL kirjoitti:

Apu&tuki-sivustolla tosiaan kerrotaan, ettei uusien kotisivuosoitteiden tilaaminen ole enää mahdollista. Jo olemassa oleviin tällä ei ole vaikutusta, ei myöskään määräaikaisiin sopimuksiin.


Eipä palvelulle tunne olevan enää tarvetta. Kotisivuilla (yksittäiselle hemkilölle) oli tilausta/ideaa ennen kuin some oli näin suosittua, kun nykyään on. Suurin osa operattorien tarjoamista www- sivuista oli nimenomaan oma ja/tai perheen esittelysivuja. Nyt vastaavat tiedot löytyvät Facebook, Linkedin jne.. palveluita.

 

T: Tuokki


@MiaSL kirjoitti:

Apu&tuki-sivustolla tosiaan kerrotaan, ettei uusien kotisivuosoitteiden tilaaminen ole enää mahdollista. Jo olemassa oleviin tällä ei ole vaikutusta, ei myöskään määräaikaisiin sopimuksiin.


Kiitos. Sonera ilmeisestikin siirsi kotisivujen tarjoamisen lopettamispäätöksensä myöhemmäksi kun oli jäänyt asiakkaille sopímusmuutoksesta kertomatta, niillekin jotka kotisivuja käyttävät.

 

Omassa käytössäni viime vuosikymmenenä kotisivuja olen paljon käyttänyt valokuvien jakamiseen. Käytän myös kuvanjakopalveluita, mutta ne yksi toisensa jälkeen ovat muuttaneet sääntöjään niin, että heillä on oikeudet käyttää vapaasti talletettuja kuvia - näkyvät tuuppaavat minullekin mainoksissaan toisten ottamia kuvia ja tietenkin luovuttavat kuvat ulkolaisille tiedusteluorganisaatioille.

 

Soneran lilliputtikotivuilla on käyttäjiä jotka hyödyntävät sopimukseen sisältyvää erikseen maksamatonta nettitilaa. Paljonko, sitä en tiedä. Elisan laajakaistaliittymiin on pitkään kuulunut 500 MB kotisivutilaa. Olen pitkään odotellut helppoja tapoja tehdä omat sivut nettiin. Millaisia tapoja tunnette?

 

Ykkösvaihtoehtona pitäisin ehkä blogeja, jos nyt alkaisin jotain netissä esiin tuomaan. Esimerkiksi Wordpress tai Googlen Blogger.

 

Kiintoisalle vaikuttava minulle uusi tuttavuus on Googlen sivustot. Webbiselainella osoitteessa https://sites.google.com luodaan sivustoja (100MB, ilmaisia) gmail-tunnukselle tekstinkäsittelyohjelmamaisesti suoraan webbiin. En vielä ole paljon tutustunut, mutta jos odotukset webbisivulle eivät ylitä Wordin perustekstintuottoa, niin tuo on ilmeisen helppo tapa tehdä sivustoja. Miniblogikin sisältyy systeemiin.

 

 

Vastaa