Splatoon moninpeli ei toimi

  • 17 August 2015
  • 2 kommenttia
  • 4 katselukertaa

En pääse pelaamaan Splatoon-moninpeliä Nintendo Wii U konsolilla.


Olen lukenut netistä ohjeita asian korjaamiseen ja esim. Nintendon virallinen vastaus on avata UDP portit 1 - 65535 Wii U konsolille.
Netissä monet muut ovat sanoneet samaa tai laittamista Wii U:n DMZ:lle modeemin asetuksista.

 

Minulla on käytössä Inteno DG301AL modeemi, jossa ei ole DMZ valintaa, enkä voi avata kaikkia portteja Wii U:lle,
koska modeemi ilmoittaa porttikonflikteista, mutta en näe mitään asetettuja portteja Portmaps-kohdasta.

 

Sain avattua yhdessä vaiheessa kaikki portit, paitsi konfliktia aiheuttavat portit, eikä moninpeli suostunut toimimaan siltikään.
Minulla on UPnP päällä, Extended Security pois päältä (en tiedä mitä se tekee) ja palomuuri pois päältä.

 

Olen resetoinut modeemin tehdasasetuksiin pariinkiin otteeseen, eikä peli suostunut toimimaan.
Olen yhdistänyt Wii U:n modeemin langattomasti ja langallisesti, ei vaikutusta suuntaan tai toiseen.

Wii U pääsee muuten nettiin, pystyy selaamaan Nintendo eShoppia ja selainta ja Splatoon pystyy hakemaan uusimmat uutiset serveriltä,
mutta moninpeliin ei pääse liittymään. Uutiset kaiketi haetaan perusselain-periaatteella (TCP:80) ja moninpeli käyttää satunnaisia UDP-portteja.


Onko ainoa vaihtoehtoni hankkia uusia modeemi vai voiko Soneran henkilökunta tehdä jotain bittitaikuutta asian korjaamiseksi?


2 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

laita omilta sivuilta portin 4 siltauspyyntö niin siitä sitten kaikki portit auki tai soita vikapalveluun.

Kiitokset neuvosta, niin tein ja peli rupesi pelittämään 🙂

Vastaa