Takkuileva netti yhtäkkiä?

  • 12 August 2018
  • 9 kommenttia
  • 1 katselukerta

Tämän koko päivän ajan netti on ollut aivan takussa (ainakin klo 14:00 lähtien).

 

Nettisivut lataavat tosi hitaasti, ja joskus ei lataa ollenkaan ja täytyy jatkuvasti painaa F5 kunnes saa sivun avattua.

Youtube videot pyörivät ilman pätkimistä suurimmaksi osaksi, mutta videoihin pääseminen taas on hankalampaa, koska sivut lataavat niin tuskaisen hitaasti.

 

Pelaamisesta ei tule yhtään mitään jatkuvan pätkimisen takia, edes Discord puhelut eivät pysy päällä ja tekstiviestitkään ei aina lähde eteenpäin.

 

Netti toiminut normaalisti viime yönä ainakin about klo 2 aikoihin.

 

Yrittänyt käynnistää modeemin/reitittimen/mikä-lie-häkkyrä-ikinä-onkaan uudelleen, koittanut resetoida, ei ole auttanut. Kyseisen laitoksen nimi siis Inteno DG301 Tietokonetta sammuteltu uudestaan jne.

 

Koittanut bongailla tuolta kartasta, että onko mitään vikaa päällä, mutta ei ainakaan näytä olevan?

Mietin, mahtaako olla yleistä täällä Turun keskustan lähettyvillä?

 


9 kommenttia

Kunniamerkki +7

Hei Lunini,

Sama ongelma, olen tehnyt vikailmoituksen. Samalla alueella on muillakin ongelmia. Voi olla vahvistinvika.

t. Hannu

Kunniamerkki +7

Hei,

taas toimii.

t. Hannu

Itsellä pätkii vieläkin, ehkä huomenna toimii paremmin!

Kunniamerkki +7

Hei,

Itse asun Kerttulinkadulla. Oletko käynnistänyt reitittimen uudelleen?

Se auttoi ainakin minulla.

t. Hannu

Koitin äsken käynnistää tuon reitittimen uudelleen, edelleen toimii tosi satunnaisesti netti.

Kunniamerkki +7

Hei,

Kannattaa tehdä vikailmoitus Omien sivujen kautta. Eli: Kirjaudu omille sivuille -> Valitse Liittymäni ja palveluni -> ko. Liittymä -> Ja oikealta Tee vikailmoitus.

t. Hannu

Sama homma täällä. Modeemi on bootattu moneen kertaan ilman tulosta. Toimii suht aaltoilevasti, Soneran ja Googlen IP-osoitteita pingatessa paketteja häviää matkalla 0 - 100%. Modeemin omilla diagnosointi välineilla ei saa missään välissä pingattua soneran default gateway:hin, en tiedä pitäisikö edes mutta huomasin vaan, DNS pingauskin toimii vaan joskus. Ei mulla muuta.

Sama juttu täälläkin. Alkoi eilen siinä 14:00 paikkeilla ja vieläkään ei ole nähtävästi ongelma korjaantunut. Asun aivan  Turun keskustan läheisyydessä Vähä Hämeenkadulla.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Turun keskustan alueella on hämminkiä kiinteän laajakaistan yhteyksissä. Vika on parhaillaan korjauksessa, uskoisin sen tulevan kuntoon kohta puoliin.

 

Kaikkia vikoja ei ole nähtävillä telia.fi häiriökartoilla, esim. kyseinen vika. Syy johtuu tekniikasta, mikä ei automaattisesti anna tietoja häiriökartalle asti, jos menee vikatilaan.

Vastaa