Taloyhtiölaajakaistan nopeuden muutokset

  • 17 April 2022
  • 4 kommenttia
  • 457 katselukertaa

Onkohan täällä viisammilla tietoa miten nuo taloyhtiölaajakaistan mahdolliset muutokset menee kuten vaikka liittymän nopeuden lasku jne..

Tällä hetkellä vuokraan kuuluisi ilmeisesti tuo 10 megan perusnopeus.

Olen saanut vähän ristiriitaista tietoa asiasta millon menee jotain maksua muutoksista yms..

Esimerkkinä jos tilaan vaikkapa tuosta lisänopeutena tuon 100 megasen ja haluan tätä muuttaa myöhemmin, kuten laskea 50 megaan. Kuinka tulisi toimia oikein? Tutulle oli sanottu että voi muuttaa tuota liittymää omilla sivuilla ilman maksuja kuten haluaa. Itselle sanottiin että maksaa aina 15 vai 30 euroa per muutos. Tutulle sanottiin että tottakai nuo onnistuu koska ei ole kenenkään etu että irtisanot eka littymän ja sitten tilaat taas uusiksi ja aktivoit yms.. Minulle tuli sellainen kuva että tuossahan pitäisi sitten tehdä niin että irtisanoo sopimuksen ja sitten tilaa uudelleen jos kerran on jotain ihme muutoksen maksuja. 

Joten osaako joku sanoa mikä on käytäntö? Toivottavasti joku ymmärsi suunnilleen mitä tarkoitin 🙂>


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Kapinallinen  kirjoitti:

Onkohan täällä viisammilla tietoa miten nuo taloyhtiölaajakaistan mahdolliset muutokset menee kuten vaikka liittymän nopeuden lasku jne..


Tällä hetkellä vuokraan kuuluisi ilmeisesti tuo 10 megan perusnopeus.


Olen saanut vähän ristiriitaista tietoa asiasta millon menee jotain maksua muutoksista yms..


Esimerkkinä jos tilaan vaikkapa tuosta lisänopeutena tuon 100 megasen ja haluan tätä muuttaa myöhemmin, kuten laskea 50 megaan. Kuinka tulisi toimia oikein? Tutulle oli sanottu että voi muuttaa tuota liittymää omilla sivuilla ilman maksuja kuten haluaa. Itselle sanottiin että maksaa aina 15 vai 30 euroa per muutos. Tutulle sanottiin että tottakai nuo onnistuu koska ei ole kenenkään etu että irtisanot eka littymän ja sitten tilaat taas uusiksi ja aktivoit yms.. Minulle tuli sellainen kuva että tuossahan pitäisi sitten tehdä niin että irtisanoo sopimuksen ja sitten tilaa uudelleen jos kerran on jotain ihme muutoksen maksuja. 


Joten osaako joku sanoa mikä on käytäntö? Toivottavasti joku ymmärsi suunnilleen mitä tarkoitin 🙂>




Voit päivittää toistaiseksi voimassa olevaa yhteyttäsi helposti kirjautumalla Minun Teliaan. Jos voimassa on määräaikainen sopimuskausi, yhteyttä ei voi päivittää itse. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.




  1. Valitse kirjauduttuasi se laajakaista, jota haluat päivittää.

  2. Kohdasta Nykyinen liittymäsi valitse Päivitä liittymä.

  3. Valitse sopiva nopeus tai paketti ja mene eteenpäin. Voit vaihdella eri vaihtoehtojen välillä ja palata takaisin päin.

  4. Tilaus etenee vasta, kun painat Tilauksesi yhteenveto -sivun alaosasta Lähetä tilaus -painiketta.



Muutosmaksu nopeuden laskuissa on 15€, mutta jos haluat testata tuota 100M nopeutta ja haluat sen perua 14vrk sisällä nostosta, muutosmaksua ei peritä. 
Taloyhtiönetillä saat monia etuja ja nyt voitkin vauhdittaa taloyhtiönettiäsi hankkimalla siihen lisänopeutta etuhintaan. Voit kokeilla 100 Mbit/s liittymää 1 kk 0 €, jonka jälkeen veloitus hinnaston mukaan alk. 9,90 €/kk. Tässä tarjouksessa ei ole määräaikaisuutta.


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Kyllä se on asiakkaan etu, kun ensin irtisanoo taloyhtiölaajakaistan ja tilaa myöhemmin kokonaan uuden.

 

Erityisesti, jos käytössä on myös Telian matkapuhelinliittymä, niin säännöllinen irtisanominen kannattaa. Sehän on ainoa tapa saada keskittämisedut käyttöönsä.

Jep käytössä on telian matkapuhelinliittymä ja sillä noita aloin katsella kun tulee usein tuota tarjousta sähköpostilla. Sillä tätä ihmettelin vain kun tutulle oli sanottu että voi vain vaihtaa alas tai ylöspäin klikkauksella ja kaikki hoituisi minun teliassa tai millä nimellä nyt olikaan. Tosiaan nythän tuo pitäisi irtisanoa jos vaikka käyttääkin pidempään ensin suurempaa nopeutta ja haluaisi vaihtaa alaspäin myöhemmin. Ja pystyykö tuota edes irtisanomaan sitten sillain että tuosta menisi vain tuo lisämaksullinen osa poikki, eikä sulkeudu kokonaan ja sitten pitäisi tilata uudelleen tuo perusliittymäkin? Jotenkin kuulostaa aika oudolta "edulta" omaan korvaan vain 🙂>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Kapinallinen  kirjoitti:

Jep käytössä on telian matkapuhelinliittymä ja sillä noita aloin katsella kun tulee usein tuota tarjousta sähköpostilla. Sillä tätä ihmettelin vain kun tutulle oli sanottu että voi vain vaihtaa alas tai ylöspäin klikkauksella ja kaikki hoituisi minun teliassa tai millä nimellä nyt olikaan. Tosiaan nythän tuo pitäisi irtisanoa jos vaikka käyttääkin pidempään ensin suurempaa nopeutta ja haluaisi vaihtaa alaspäin myöhemmin. Ja pystyykö tuota edes irtisanomaan sitten sillain että tuosta menisi vain tuo lisämaksullinen osa poikki, eikä sulkeudu kokonaan ja sitten pitäisi tilata uudelleen tuo perusliittymäkin? Jotenkin kuulostaa aika oudolta "edulta" omaan korvaan vain 🙂>




Tuttavasi on tosiaan siinä tapauksessa saanut hieman virheellistä infoa. Toimenpidemaksujen pitäisi kyllä olla tiedossa myös kaikkialla asiakaspalvelussa, ja ne ovat nähtävillä nettisivuillammekin. Minun Teliasta tuo hoituu kyllä käden käänteessä, mutta nopeuden lasku on aina maksullinen. @Katjane jo aikaisemmin linkkailikin hinnastoa, ja sieltä nuo laajakaistaliittymien palvelumaksut löytyvät tarkemmin eriteltynä kohdasta Laajakaistapalvelut -> Telia Yhteys kotiin -PDF auki -> heti ensimmäisellä sivulla "toimenpidemaksut". 


 


Kun kysyit että voiko vain lisämaksullisen osan irtisanoa, niin se ei ole mahdollista. Eli irtisanominen koskee koko palvelua/liittymää, eli tällöin myöskään perusnopeus ei irtisanomisen voimaan astuessa enää toimisi. Jos lisämaksullisen kaistan haluaa perusnopeuteen, niin tällöin se olisi tuo nopeuden lasku jolloin muutos tapahtuisi katkoitta.

Vastaa