peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
55968 Jäsentä
157739 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Taloyhtiön tilaama laajakaista kun osakkaalla oma 24kk sopimus voimassa



Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎23-02-2015
Kirjoituksia: 9
1/4

Taloyhtiön tilaama laajakaista kun osakkaalla oma 24kk sopimus voimassa

Nykyinen 10M liittymäni on hirvittävän kallis, 19,90 e/kk. Sopimus päättyy vasta maaliskuussa 2016.

 

Viime viikolla tuli tosin seuraavanlainen ilmoitus:

 

"Taloyhtiösi ja Sonera ovat tehneet sopimuksen, jonka mukaan asuntoosi kuuluu 30.6. alkaen Ethernet-tekniikalla (datapistokkeen kautta) toimiva Sonera Kodin Netti -liittymä 10 megan nopeudella."

 

"Tilaa asuntoosi kuuluva laajakaista - toimi näin! Jos sinulla on laajakaistaliittymä Soneralta: Muutamme laajakaistasi automaattisesti edulliseen hinnoitteluun. Lähetämme tarvittaessa sinulle reitittimen veloituksetta."

 

Tarkoittaako tämä, että oma määräaikainen sopimukseni automaattisesti irtisanotaan 30.06.2015? Saanko "kaupan päälle" wifi-reitittimen omaksi?

 

Mihin minun pitää ilmoittaa jos haluan tuon reitittimen ja esim. 50M tai 100M liittymän 10M sijaan?

 

0 tykkäystä
3 vastausta
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 275
2/4

Vs: Taloyhtiön tilaama laajakaista kun osakkaalla oma 24kk sopimus voimassa

Onko tuo nykyinen laajakaistasi jollain muulla tekniikalla toteutettu kuin ethernetillä?

 

Ainakin aiemmin näissä tapauksissa vanhat, jo liittymän omaavat asiakkaat "yliheitettiin" uudelle tekniikalle ja sopimukset muutettiin tuon tehdyn kiinteistösopimuksen mukaisiksi. Määräaikaisuuden kohtaloa en muista, mutta se tuskin on ongelma jos liittymäsi muuttuu 19,90 e maksavasta kymppimegaisesta ilmaiseksi kymppimegaiseksi. Ja jos tarvitse uuden päätelaitteen niin sen pitäisi tulla Soneralta veloituksetta.

 

Ei teille tiedotteessa kerrottu muita hintaportaita, onko esim. 50M sitten 9,90 e/kk ja 100M 19,90 e/kk?

Kumma ettei tiedotteessa ollut yhteystietoja joihin voisit ottaa yhteyttä tästä asiasta. Luulisi heidän mielellään myyvän lisänopeudenkin sinulle jos sellaisen tahdot...

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 332
3/4

Vs: Taloyhtiön tilaama laajakaista kun osakkaalla oma 24kk sopimus voimassa

@kjns vastasikin jo melkeinpä kaikkiin kysymyksiin hyvin.

 

Lisäisin vielä sen verran, että määräaikainen sopimus tosiaan purkaantuu siinä vaiheessa, kun sinne tulee Soneran taloyhtiösopimus. (Huom. Toisen operaattorin taloyhtiösopimus ei purkaisi Soneran liittymän määräaikaisuutta luonnollisestikkaan.) Hinnoittelusi muuttuu siis automaattisesti taloyhtiösopimuksen mukaiseksi. Mikäli haluat jotakin nopeampaa vaihtoehtoa tai vaikkapa Viihdepakettia hintaan 19,90e/kk niin sen voi sopia meidän myyntipalvelun kanssa. Uusi reititin ei myöskään lähde automaattisesti, mutta sen toki saat tilattua maksutta samalla, kun sovit liittymään sopivat nopeudet.

Parhaiten saat sovittua liittymän nopeudet ja palvelut kohdilleen meidän myyntipalvelun kanssa 0800 133 133 tai laittamalla viestiä Facebookin kautta.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎23-02-2015
Kirjoituksia: 9
4/4

Vs: Taloyhtiön tilaama laajakaista kun osakkaalla oma 24kk sopimus voimassa

Kiitos paljon vastauksista!

 

Nykyinenkin liittymäni on Ethernet-tekniikalla toteutettu. ADSL-modeemia en siis ole tarvinnut.

 

Hyvästä reitittimestä voisi kai olla hyötyä. Nykyiset viritelmäni eivät ole tältä vuosituhannelta...

 

Tuossa mainitsemassani ilmoituksessa kerrotaan myös, että:

 

"Lue lisätietoja käyttöönottoon liittyvistä asioista: www.sonera.fi/ohjeet/verkkokaapeli

 

[hinnasto 10M / 50M / 100M]

 

Jos käytössäsi on laajakaista toiselta palveluntarjoalta tai sinulla ei vielä ole laajakaistaliittymää: Tilaa asuntoosi kuuluva laajakaista soittamalla 0800 133 133. Muistathan irtisanoa mahdollisen laajakaistasi nykyiseltä palveluntarjoaltasi.

 

Käyttöönoton tuki: Tarvittaessa saat tukea käyttöönottoon liittyvissä ongelmatilanteissa soittamalla numeroon 0200 32001 arkisin klo 8-18.

 

Asiakaspalvelu: Muissa asioissa ja mahdollisissa käyttöönoton jälkeisissä vikatilanteissa palvelemme sinua numerossa 0200 11611 arkisin klo 8-20 ja arkilauantaisin 9-16.30."

 

...ja tuon perusteella, minun olisi kai pitänyt pystyä päättelemään, että tuohon numeroon 0800 133 133 kannattaisi soittaa...

 

0 tykkäystä