Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Kati999
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Taloyhtiönetti, VMG3625-T50B reititin, käyttöönotto ei onnistu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi, 

Löytyiskö apua mitä vielä voin yrittää ennenkö luovutan taloyhtiönetin yhteyden kanssa ja heitän koko modeemin roskiin? 

Nyt siis jo useamman kuukauden ollut asunnossa käytössä kilpailijan langaton versio kun tämän taloyhtiönetin käytön aloitus ei vain onnistu. Ajattelin kuitenkin kerran vielä yrittää. 

 

Edelliseltä asukkaalta hänellä käytössä ollut reititin (toimivuusoletus). Sopimus tehty Telian kanssa tosiaan jo kuukausia sitten. on haettu johto, ja johdon ja läppärin väliin sovitin, jotta päästy yrittämään langallisella kun langaton yhdistäminen ei onnistunut. On yritetty sekä kannettavalla että puhelimella, sekä QR-koodilla, että salasanalla. Reititin resetoitu ja buuttailtu johtoja irrottamalla. Reitittimen asetuksiin pääsy ok, mutta siinä on mahdollista etten osaa/ymmärrä päivittää sieltä kaikkea. 

Modeemissa palaa kaikki valot vihreänä ja langattoman tietoliikenteen valot jopa vilkkuvat kuin jotain dataa liikkuisi vaikkei minun laitteisiin saakka tulekaan. Oletan siis, että varsinainen verkkoyhteys on ok reitittimen ja internetin välillä, mutta reitittimeltä eteenpäin ei nyt lähde pelittämään. 

 

Sekä langallisena, että langattomana yhteydenmuodostusyrityksen kohdalla päädyn nettisivulle www.telia.fi/ssa/ ja kun siitä yritän painaa "jatka" niin joka kerta saan sivulle herjan "HUPS! PALVELUSSA ON HÄIRIÖ" (jota sitten alla olevassa tekstissä väitetään tilapäisesti, mutta melko pitkä on tuo tilapäisyys kun sama viesti tullut tosiaan jo kuukausia sitten ensimmäisen kerran). 

 

En aio soittaa maksullisiin helpparinumeroihin, koska a) tähän astiset ikivanhan ADSL:n/langattomat reitittimet/valokuidun olen saanut asennettua vaivattomasti (oletan, että kunnollisilla ohjeilla ja/tai toimivilla sivustojen automaattiohjauksilla osaan ja pärjään kyllä) ja b) työnantajan puhelinliittymästä on kielletty maksulliset palvelunumerot (enkä nyt lähde haalimaan jostain vielä toista puhelinliittymääkin)

 

Joten arvostaisin kovasti nyt apuanne tämän viimeisen yhdistämisyritykseni kanssa. 

 

1 vastaus
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 158 custom-general.kudos
  • 879 custom-general.replies
  • 76 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moikka @Kati999 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!


@Kati999  kirjoitti:

Edelliseltä asukkaalta hänellä käytössä ollut reititin (toimivuusoletus). Sopimus tehty Telian kanssa tosiaan jo kuukausia sitten. on haettu johto, ja

Sekä langallisena, että langattomana yhteydenmuodostusyrityksen kohdalla päädyn nettisivulle www.telia.fi/ssa/ ja kun siitä yritän painaa "jatka" niin joka kerta saan sivulle herjan "HUPS! PALVELUSSA ON HÄIRIÖ" (jota sitten alla olevassa tekstissä väitetään tilapäisesti, mutta melko pitkä on tuo tilapäisyys kun sama viesti tullut tosiaan jo kuukausia sitten ensimmäisen kerran). 


Tämä mainitsemasi linkki www.telia.fi/ssa kertoisi siitä, että liittymällä ei ole pääsyä internettiin vaan laitteeesi ohjautuu meidän sisäiselle palvelimelle, jossa liittymä tulisi tilata/ aktivoida. Verkonlaite siis luulee nyt (virheellisesti), että liittymää ei ole tilattuna sinun asuntoosi. Koska olet jo sopimuksen tehnyt, niin tämä vaatii erillisen korjauksen meidän verkonhallinan puolelta. Pyytäisin siis olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluun esim. chatissa kirjautuneena, sieltä korjaus lähtee etenemään ja liittymä saadaan auki ja käyttöön.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.