peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
52991 Jäsentä
152242 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Taloyhtiönetti ja yhteysongelma



Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎03-11-2018
Kirjoituksia: 1
1/3

Taloyhtiönetti ja yhteysongelma

Hei, minulla on käytettävissä Telian taloyhtiönetti, nimeltään Yhteys kotiin S. Modeemina on Technicolor CGA2121. Modeemi on kytketty antennirasiaan antennijaottimen kautta sekä tietokoneeseen Ethernet-kaapelilla. Ongelma on seuraavanlainen: nettiyhteys katkeaa säännöllisesti aina 5-10 sekunniksi kerrallaan. Joskus yhteys saattaa kestää yhtäjaksoisesti jopa minuutin verran, joskus taas yhteys saattaa katketa vain 10 sekunnin toiminnan jälkeen 5-10 sekunniksi ja toimia taas sen 10 sekuntia katketakseen uudelleen.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/kaapeli/kayttoonotto-kaapeli Esimerkiksi tämän ohjeen mukaan olen tehnyt kaiken oikein. Olen myös kokeillut modeemin tehdasasetusten palautusta useampaan kertaan, mutta se ei ole auttanut.

 

Mistä ongelma voisi johtua? Esimerkiksi Elisan prepaid-yhteys mokkulan kautta toimii moitteettomasti.

0 tykkäystä
2 vastausta
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 347
2/3

Vs: Taloyhtiönetti ja yhteysongelma

Mikäli et katso kaapeli-tv:tä, jaotin kannattaa jättää pois ja kytkeä kaapelimodeemi suoraan seinärasian data- tai tv-liittimeen.

0 tykkäystä
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎28-12-2014
Kirjoituksia: 606
3/3

Vs: Taloyhtiönetti ja yhteysongelma


@R1kuH  kirjoitti:

Hei, minulla on käytettävissä Telian taloyhtiönetti, nimeltään Yhteys kotiin S. Modeemina on Technicolor CGA2121. Modeemi on kytketty antennirasiaan antennijaottimen kautta sekä tietokoneeseen Ethernet-kaapelilla. Ongelma on seuraavanlainen: nettiyhteys katkeaa säännöllisesti aina 5-10 sekunniksi kerrallaan. Joskus yhteys saattaa kestää yhtäjaksoisesti jopa minuutin verran, joskus taas yhteys saattaa katketa vain 10 sekunnin toiminnan jälkeen 5-10 sekunniksi ja toimia taas sen 10 sekuntia katketakseen uudelleen.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/kaapeli/kayttoonotto-kaapeli Esimerkiksi tämän ohjeen mukaan olen tehnyt kaiken oikein. Olen myös kokeillut modeemin tehdasasetusten palautusta useampaan kertaan, mutta se ei ole auttanut.

 

Mistä ongelma voisi johtua? Esimerkiksi Elisan prepaid-yhteys mokkulan kautta toimii moitteettomasti.


Sen jaottimen voi tosiaan ottaa pois, ellei katso TV:tä samasta antennirasiasta. 

Sinällään jaotin ei aiheita ongelmaa, jos se on kunnossa kuten myös käytetyt johdot. Jaottimen aiheuttama n. 3,5 - 4dB vaimennus ei selitä mitään yhteyden katkeilua vaan vika on jossain muualla.

 

Hyvä olisi tietää taloyhtiöstä vähän tarkempia tietoja:

kerros/rivitalo, ikä, onko tehty saneerausremontteja taloyhtiössä/huoneistossa(minkälaisia), onko muissa huoneistossa asukkailla kaapelinettiä ja toimiiko ne....?

 

Ainahan on toki mahdollista että modeemi on viallinen.

0 tykkäystä