peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
54734 Jäsentä
155593 Kirjoitusta
Uusi käyttäjä, aloita täältä
^

Keskustele. Kerro kokemuksistasi. Ratko ongelmia. Testaile uusia makeita juttuja.

ALOITA HAUSTA

Etsimästäsi aiheesta voi löytyä jo valmiita keskusteluita tai artikkeleita. Jos ei, aloita uusi keskustelu.

HAKUUN

VERTAISTUKI

Yhteisössämme jäsenet ovat tähtiä. Törmäät nopeasti VIP-jäseniimme. Mukana on ajoittain myös telialaisia.

TUTUSTU

OLE AVULIAS

Paina peukkua hyville kommenteille. Merkitse ratkaisuksi vastaus, joka ratkaisi ongelmasi. Neuvo muita.

YHTEISÖN SÄÄNNÖT

Taloyhtiönetti ja yhteysongelma



Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎03-11-2018
Kirjoituksia: 1
1/3

Taloyhtiönetti ja yhteysongelma

Hei, minulla on käytettävissä Telian taloyhtiönetti, nimeltään Yhteys kotiin S. Modeemina on Technicolor CGA2121. Modeemi on kytketty antennirasiaan antennijaottimen kautta sekä tietokoneeseen Ethernet-kaapelilla. Ongelma on seuraavanlainen: nettiyhteys katkeaa säännöllisesti aina 5-10 sekunniksi kerrallaan. Joskus yhteys saattaa kestää yhtäjaksoisesti jopa minuutin verran, joskus taas yhteys saattaa katketa vain 10 sekunnin toiminnan jälkeen 5-10 sekunniksi ja toimia taas sen 10 sekuntia katketakseen uudelleen.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/kaapeli/kayttoonotto-kaapeli Esimerkiksi tämän ohjeen mukaan olen tehnyt kaiken oikein. Olen myös kokeillut modeemin tehdasasetusten palautusta useampaan kertaan, mutta se ei ole auttanut.

 

Mistä ongelma voisi johtua? Esimerkiksi Elisan prepaid-yhteys mokkulan kautta toimii moitteettomasti.

0 tykkäystä
2 vastausta
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 371
2/3

Vs: Taloyhtiönetti ja yhteysongelma

Mikäli et katso kaapeli-tv:tä, jaotin kannattaa jättää pois ja kytkeä kaapelimodeemi suoraan seinärasian data- tai tv-liittimeen.

0 tykkäystä
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎28-12-2014
Kirjoituksia: 628
3/3

Vs: Taloyhtiönetti ja yhteysongelma


@R1kuH  kirjoitti:

Hei, minulla on käytettävissä Telian taloyhtiönetti, nimeltään Yhteys kotiin S. Modeemina on Technicolor CGA2121. Modeemi on kytketty antennirasiaan antennijaottimen kautta sekä tietokoneeseen Ethernet-kaapelilla. Ongelma on seuraavanlainen: nettiyhteys katkeaa säännöllisesti aina 5-10 sekunniksi kerrallaan. Joskus yhteys saattaa kestää yhtäjaksoisesti jopa minuutin verran, joskus taas yhteys saattaa katketa vain 10 sekunnin toiminnan jälkeen 5-10 sekunniksi ja toimia taas sen 10 sekuntia katketakseen uudelleen.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/kaapeli/kayttoonotto-kaapeli Esimerkiksi tämän ohjeen mukaan olen tehnyt kaiken oikein. Olen myös kokeillut modeemin tehdasasetusten palautusta useampaan kertaan, mutta se ei ole auttanut.

 

Mistä ongelma voisi johtua? Esimerkiksi Elisan prepaid-yhteys mokkulan kautta toimii moitteettomasti.


Sen jaottimen voi tosiaan ottaa pois, ellei katso TV:tä samasta antennirasiasta. 

Sinällään jaotin ei aiheita ongelmaa, jos se on kunnossa kuten myös käytetyt johdot. Jaottimen aiheuttama n. 3,5 - 4dB vaimennus ei selitä mitään yhteyden katkeilua vaan vika on jossain muualla.

 

Hyvä olisi tietää taloyhtiöstä vähän tarkempia tietoja:

kerros/rivitalo, ikä, onko tehty saneerausremontteja taloyhtiössä/huoneistossa(minkälaisia), onko muissa huoneistossa asukkailla kaapelinettiä ja toimiiko ne....?

 

Ainahan on toki mahdollista että modeemi on viallinen.

0 tykkäystä