Taloyhtiössä pätkii netti monella asukkailla

  • 8 June 2020
  • 1 kommentti
  • 77 katselukertaa

Langaton netti pätkäilee ajoittain. Joskus menee viikko ilman ongelmia, joskus on netti pois päiviäki. Napureilla sama ongelma ja modeeminvaihdosta huolimatta ongelma ei ratkaissut. Mistä tämä voisi johtua? Netin pätkäily alkoi, kun taloyhtiö siirtyi telian asiakkaaksi. Kokeiltu kaikki keinot, modeemin resetointi ja vaihto. Toisen tietokoneen käyttöä ja langallista yhteyttäkin kokeiltu. Ongelma on oltava siis seinästä tulevassa yhteydessä. Naapureilla on samaan aikaan nettiongelmia. Sen näkee siitä kun yhtäkkiä kaikki alkaa käyttää kännykkää mobiili hotspottina. Rasittavaa kun pitäisi tehdä töitä kotoa näin corona-aikaan.

 

Muokkaus: Modeemissa siis paloo kaikki kolme valoa. Tänään ekaa kertaa "yhteysvalo" vilkkuu soitettuaan helppiin ja siellä tehtiin jotain muutoksia. Sanoi et soita uudestaan jos ei toimi. Ei toimi.


1 kommentti

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Moikka @TopiasVi ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!


 


Yleisesti, kun häiriö havaitaan useammalla käyttäjällä yhtäaikaa samassa osoitteessa, on häiriötä tärkeä tutkia verkon puolelta. Viestisi perusteella en vielä voi varmaksi sanoa, johtuuko ongelma meidän vastuulla olevista yhteyksistä vai talonyhtiön sisäverkosta. Tämä selviää, kun asiaa tarkastetaan meidän teknisen asiakaspalvelun toimesta.

Asiakaspalvelun rajatessa ongelman meidän verkkooon, kirjataan häiriöstä häiriöilmoitus ja korjaukset aloitetaan. Muussa tapauksessa olethan yhteydessä isännöitsijään/kiinteistöhuoltoon, jotta rakennuksen sisäverkko korjataan.

Vastaa