Technicolor CGA2121 käyttöönotossa power- ja DS/US valot

  • 2 December 2019
  • 5 kommenttia
  • 823 katselukertaa

Miksi tuon purkin power valo vilkuttelee ja DS/US valo ei pala ollenkaan käyttöönotossa. Oli sellanen 5h verkossa ja mitään ei tapahtunut, paitsi joskus power valo paloi yhtenäisesti, mutta useimmin vilkutti). Oli pakko laittaa vanha modeemi EPC3928 takaisin että sai verkon jotenkin toimimaan. Ja tuossa CGA2121 purkissa ei ollut mitään lan johtoa kiinni eli täysin puhtaana koitin että olisi verkon hakenut. Sain tuon modeemin kun vanha on jonkin hidastellut ja Wifi ollut siinä aina onneton.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Moikka @MikkoS1  ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Kuulostaa siltä, ettei uusi modeemi ole valtuutettuna verkkoon. Valtuutus tarkoittaa, että jokaisella liittymätilauksella on yksi modeemi, joka valtuutetaan toimimaan verkossamme. Valtuutuksen perusteena toimii laitteen CM-MAC osoite, (merkitty laitteen pohjassa olevaan tarraan) joka täytyy päivittää modeemin vaihdon yhteydessä. Sen olisi pitänyt automaattisesti päivittyä, kun uusi modeemi on noudettu postista, mutta joskus jää päivittymättä.

Tuo voidaan tarkistaa ja päivittää, kun saadaan asiakastiedot auki. Laittaisitko meille siis viestiä chatissa tai soittamalla ja pyytämällä häiriöilmoituksen puolta tarkistamaan CM-MAC osoitteen liittymältä.

Samanlainen valojen vilkutus minullakin.

 

Uusi liittymä, tilattu Telia-kaupassa 30.11.2019.

Tekstiviestillä tuli ilmoitus liittymän kytkemisestä 2.12.2019.

Eilen hain modeemin postista (R-Kioskin automaatista).

Tänään aamulla olen yrittänyt ottaa käyttöön, mutta yhteyksiä ei synny.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Pystytkö kokeilemaan Omilta Sivuilta kohdasta kaapelimodeemin valtuutuskohdasta auttamaan tilannetta? Eli syötä siihen CM MAC-koodi, mikä löytyy laitteen pohjasta. Siellä on todennäköisesti kuitenkin sama CM MAC-koodi kuin tiedoissasikin, mutta kokeile lähteekö sitä kautta etenemään. Huomioi, että valtuutuksessa menee 10min -> tuntiin, jopa kahteen. 

 

Jos se ei auta tilanteeseen, niin tulethan kanssamme keskustelemaan siitä Chat-palvelun puolelle. Valtuutetaan se modeemi manuaalisesti. 

Kävin jo Chat-palvelussa hoitamassa asiaa. Jononus palveluun oli pitkä, mutta yhteys syntyi. Ongelma oli valtuutuksessa.

 

On se hankalaa, kun nämä laitteet lähde toimimaan asennusohjeita seuraamallla.

 

Toisaalta on hienoa, että palsta ja Chat toimii näin itsenäisyyspäivänäkin, ja apua tulee.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Mokkiukki@  kirjoitti:

Kävin jo Chat-palvelussa hoitamassa asiaa. Jononus palveluun oli pitkä, mutta yhteys syntyi. Ongelma oli valtuutuksessa.

 

On se hankalaa, kun nämä laitteet lähde toimimaan asennusohjeita seuraamallla.

 

Toisaalta on hienoa, että palsta ja Chat toimii näin itsenäisyyspäivänäkin, ja apua tulee.


Hyvä, että sait Chattimme kautta apuja. Normaalisti kaapelimodeemit lähtevät toimintaan ilman extrasäätämistä, mutta tilanne on tutkinnassa miksi juuri tämä modeemimalli ei tahdo lyödä itseänsä verkkoon vaikka muuten valmius olisi olemassa. Se tilanne on korjauksessa kuitenkin. 

Ja vielä lopuksi toivotan sinulle oikein mukavaa itsenäisyyspäivää :smileyhappy:

Vastaa