Mulla on tää digiboksi ollut nyt käytössä melkein kolme kuukautta (aikaisemmassa asuinpaikassa oli toimiva DNA:n kaapelinetti ja Zyxelin boksi). En tiedä johtuuko verkosta vai boksista, mutta netti pätkii jatkuvasti tai siihen eikä saa lainkaan yhteyttä. Usein se menee niin, että kun pätkiminen alkaa, yhteys katoaa sitten kokonaan. Näin on siis ollut koko sen ajan, kun mulla on ollut tää netti. Nyt kun kokeilin nopeustestiä fast.comissa, tulos on 8,7 Mbps. Aikaisemmin tänään 23,7 Mbps. Mulla pitäisi olla max 200-meganen kaapelinetti. Olen soittanut ja viestitellyt Telian vikapalvelun kanssa nyt lähes kolme kuukautta tuloksetta. Telia on lähettänyt kaikkiaan kolme samaa boksia, päivittänyt niitä, väittänyt moneen kertaan korjanneensa ”alueellisen vian” ja keskeyttänyt sitten vianselvityksen ja aina on pitänyt tehdä uudelleen vikailmoitus, vaikka vika ei ole missään vaiheessa korjaantunut.
Kolme kuukautta on mielestäni riittävä aika selvittää, mistä on kyse ja oikeasti tehdä asian eteen jotain muutakin kuin lähettää uudelleen ja uudelleen sama surkea boksi ja päivitellä sitä. Lisäksi joudun vielä joka kerta soittamaan asiakaspalveluun ja pyytämään laskun mitätöintiä. Miksi Telia yrittää laskuttaa koko ajan 200 megan netin hintaa, kun netti on 8-40-meganen ja pätkii koko ajan tai ei toimi lainkaan?