Technicolor CGA2121 kokemukset


Tämmöstä modeemia saa nykyään Telialta. Saa nähdä onko parempi kuin muut ciscot? Pistin tilaukseen ja testaukseen. Kyseinen modeemi käy siis kaapeliverkkoon: Tässä specksit modeemista: http://www.normann-engineering.com/products/product_pdf/ccap_cmts_-_cable_modems/technicolor/CGA2121.pdf


238 kommenttia

Periaatteessa samanlainen ku se sat rasia, mutta asentajan mukaan ei ole sama asia.

täytyy huomen soittaa tekniseen tukeen, että miksi modeemi tekee näin, usealla tää ongelma on lähtenyt sillä että on päivitetty ohjelmisto

Minulla ei auttanut ohjelmistopäivitys. Omien sivujen chatin kautta saa myös yhteyden vikapuolelle.

sain selville että mun linjoissa on häiriötä, eli tv ja netti signaalissa on häiriötä, joka on siirretty asentajalle, toivottavasti ongelma hävii sitä myötä

nyt on ongelma hävinnyt 🙂 valo palaa kiinteästi ja toimii, asentaja vaan kävi keskuksen luona ja homma toimii

Kunniamerkki +2

Joko tuohon modeemiin olis uutta päivitystä saatavilla, jotta pääsis ton salasanan ja käyttäjätunnuksen vaihtamaan? Nyt menee sisään ilman tunnuksia... Firmis on CGA2121E-ES-13-E1332-c7410r5713-180213

@Althir

 

Laita häiriöilmoitusta tulemaan liittymästä / laitteesta niin korjataan tuo kirjautumispuoli pois. Uudempaa versiota on saatavilla xxx-180508 päivättynä.

Mulla on tää digiboksi ollut nyt käytössä melkein kolme kuukautta (aikaisemmassa asuinpaikassa oli toimiva DNA:n kaapelinetti ja Zyxelin boksi). En tiedä johtuuko verkosta vai boksista, mutta netti pätkii jatkuvasti tai siihen eikä saa lainkaan yhteyttä. Usein se menee niin, että kun pätkiminen alkaa, yhteys katoaa sitten kokonaan. Näin on siis ollut koko sen ajan, kun mulla on ollut tää netti. Nyt kun kokeilin nopeustestiä fast.comissa, tulos on 8,7 Mbps. Aikaisemmin tänään 23,7 Mbps. Mulla pitäisi olla max 200-meganen kaapelinetti. Olen soittanut ja viestitellyt Telian vikapalvelun kanssa nyt lähes kolme kuukautta tuloksetta. Telia on lähettänyt kaikkiaan kolme samaa boksia, päivittänyt niitä, väittänyt moneen kertaan korjanneensa ”alueellisen vian” ja keskeyttänyt sitten vianselvityksen ja aina on pitänyt tehdä uudelleen vikailmoitus, vaikka vika ei ole missään vaiheessa korjaantunut. 

 

Kolme kuukautta on mielestäni riittävä aika selvittää, mistä on kyse ja oikeasti tehdä asian eteen jotain muutakin kuin lähettää uudelleen ja uudelleen sama surkea boksi ja päivitellä sitä. Lisäksi joudun vielä joka kerta soittamaan asiakaspalveluun ja pyytämään laskun mitätöintiä. Miksi Telia yrittää laskuttaa koko ajan 200 megan netin hintaa, kun netti on 8-40-meganen ja pätkii koko ajan tai ei toimi lainkaan? 

Jos rovaniemeltä olet niin täysin sama homma meillä, yli kolmeen kuukauteen ei ole pelannut pätkimättä. Tänne viirinkankaalle tulee kyllä silloin kun sattuu sen vartin netti pelaamaan ihan täyttä nopeutta ~700megaa. Taitaa ihan tosissaan jotain suurempaa vikaa olla kun näin kauan on tätä jo ihmetelty.

Tämä modeemi on ollut nyt käytössä muutaman viikon ja on toiminut moiteettomasti. Myöskin Wifi yhteys on hyvä.

 

Ainoa miinus jonka olen huomannut on se että tätä modeemia ei pysty asentamaan seinään (?) toisin kuin aikaisempi modeemi (jonka piti vaihtaa pois yhteyden päivityksen myötä).

 

Tätä ketjua lueskellessani olen huomannut, että modeemiin olisi mahdollisesti saatavilla uudempi versio firmwaresta. Mietiskelen vain, että kannattaako mennä päivittelemään jos kaikki toimii ihan OK? Onko mitään tietoturvapäivityksia tms? Nykyinen firmware on XXX-170713 (vvkkpp?)

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@Maumou ja @Siruj, Tämän laitteen kanssa on kyllä ollut haasteita. Alueellisiakin häiriöitä Rovaniemellä on ollut ja niitäkin on korjattu. Jos yhteys pätkii edelleen, kun saatte ilmoituksen häiriön korjaamisesta niin, laittakaan lisätietoja häiriöilmoituksellenne uudelleen saamallanne tekstiviestillä ja sen ohjeella. Häiriön jatkuminen tulee siten nopeiten viantutkijan tietoon.

 

@ANTTI_MAJALA Uudempi softa mahdollistaa ainakin hallinnan salasanan vaihtamisen, joten jos haluat uuden ohjelmiston niin laita meille häiriöilmoitus vaikka täältä niin päivitellään se. Kaapelimodeemeissa ei hallinta ole ulospäin auki, joten verkosta laitteen hallintaan ei pääse vaikka oletussalasanat siinä olisivatkin.

Mulla uusin firmis päivitettiin la-aamuna ja iltapäivästä netti katkes. Nyt on oltu ilman nettiä siitä asti. Vikailmoitus tehty, mutta vikaa ei ole vieläkään korjattu vaikka yhteys täysin poikki.

No niin, asentaja soitti. Ilmeisesti on niin että tuo uusin firmis sekoittaa jotenkin tuon modeemin. Saa nähä miten tämä asia korjataan?

Homma korjaantui oikeanlaisella resetillä. Ihmeellinen purkki, tasan 10 sek täytyy reset nappia pitää pohjassa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@jansaa80@  kirjoitti:

Homma korjaantui oikeanlaisella resetillä. Ihmeellinen purkki, tasan 10 sek täytyy reset nappia pitää pohjassa. 




Hienoa homma! :smileyhappy:


 


Tietääkseni jokaisen laitteen "Reset"-painikkeessa on tuo 10 sekuntia aikarajana sekä valot muuttuvat/pimenevät ja varmaan tehty aikaraja turvaksi ihmisille jottei vahingossa palauttaisi tehdasasetuksille kun joillakin voi olla monia hienosäätöjä asetusvalikossa.

Yleensä on lukenut että vähintään se ja se aika... Tässä nimenomaan menee niin et jos on reset nappi pohjassa esim. 13 sekunttia, niin ei täysin nollaannu tehdasasetuksille.

Joo Rovaniemeltä, mutta eri kaupunginosasta. Asentaja kävi ja yhteyden pitäisi sen mukaan olla toimiva, eikä osannut sanoa, mistä pätkiminen johtui (mahdollisesti modeemin ja tietokoneen huonosta yhteydestä, kun kone on langattomasti yhdistetty nettiin tai alueellisista ongelmista). 


@henkkaj21@  kirjoitti:

hei. itelläkin on toi ongelma että ds/us valo vaan vilkkuu mutta ei pala kiinteänä. ja olen saanut käsityksen että ds kanavia pitäs olla 20 ja mulla on vaan 16, kumpi sen pitää olla. ja modeemi on aikas huono kun netti pätkäsee aikas usein


Täälläkin on "vain" 16 kanavaa, toimii kuitenkin ok. Aiemman firmwaren aikana yhteydessä Telian suuntaan pätkimisten vuoksi ja silloin keskustelu lievästi sivuutti kanava-asiaa. Ilmoitin Telialle että "käytössä vain 16 kanavaa", kysyivät onko aiemmin ollut 16 vai 20, enpä tiennyt kun en ollut aiemmin katsonut. Mutta yhtä kaikki, Telian tiedustelusta voinee päätellä että on liittymäkohtaista onko käytössä 16 vai 20 kanavaa. Ainakin täällä tuolla 16 kanavalla saavutetaan keskimäärin 650/60 nopeudet ja firmiksen päivityksen jälkeen yhteys ei ole juuri katkeillut.

Kunniamerkki +7

Hei,

 

Minulla on yhteensä 20 kanavaa käytössä. Mielestäni se on ihan oikein.

 

 

 

Ainakin nopeudet ovat oikein hyvät.

t. Hannu

Kunniamerkki +7

Hei,

 

Tarpeeksi kun etsii, niin löytää edes jotakin: http://www.normann-engineering.com/products/product_pdf/ccap_cmts_-_cable_modems/technicolor/CGA2121.pdf.

Eli max sisään 24 kanavaa ja ulos 8 kanavaa.

 

t. Hannu

Onkos monella auttanut tuo firmware updaten saanti. Itsellä tällä hetkellä modeemi pätkii useasti. Modeemin tämän hetkinen firmware on xxx-170713 joka taitaa olla se alkuperäinen.

Jeps,firmis  on auttanut pätkistelyyn, täällä käytössä xxx-180213. Tässä firmiksessä ongelmana ettei adminin salasanaa/käyttäjää pääse muuttamaan tehdasasetuksista, eli käyttäjä/salasana kenttä tyhjäksi ja tervetuloa meille :/

Telialta kertoivat n. 3vkoa sitten että uusi firmis tulee jakeluun tuota pikaa, ja näköjään jotkut ovat sen jo saaneetkin.

..ja herätitmuuten  huomaamaan että onhan minullakin 20 kanavaa käytössä, 16 sisään ja 4 ulos, en huomioinut lainkaan ulospäin kanavia :D

 

Kunniamerkki +7

Hei,

Pätkiminen on loppunut firmvare -päivityksen jälkeen. Samoin käyttäjätunnuksen ja salasanan pystyy muuttamaan veriossa: CGA2121E-ES-13-E113C5-c7410r5713-180508. Minulle päivitettiin uusin firmvare viime viikon maanantaina (28.05), enkä ole joutunut sammuttamaan reititintä kertaakaan.

t. Hannu

onko teillä kellään ollut sellasta ongelmaa, että nopeus tippuu aika als ja yhtäkkiä nousee taas normaaliksi. eli aluksi antaa sen 750 mutta sitten yhtäkkiä se tippuu jopa alle 300M ja taas nousee samalle 750M tiennoille. vikapalvelusta vaan sanottiin että verkossa ei ole ongelmaa

Kunniamerkki +7

Hei,

Olen huomannut ihan samaa ongelmaa. Kuulun Windows Insider rinkiin ja minulla on kolme Win 10 konetta. Lataan siis viikottain uusia päivityksiä. Viimeksi eilen päivitin kaikki kolme Windowsia. Kun näin viestisi, kokeilin Speedtestiä:

 

 

Tämän jälkeen käynnistin reitittimen uudelleen:

 

 

Ja taas pelaa. Vaikea sanoa, mistä nopeuden yhtäkkinen pudotus johtuu. Onko se reitittimestä kiinni, vai yhteydestä?

t. Hannu

Vastaa