Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
jansaa80
Vakiokalustoa ☆
  • 34 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Technicolor CGA2121 kokemukset

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tämmöstä modeemia saa nykyään Telialta. Saa nähdä onko parempi kuin muut ciscot? Pistin tilaukseen ja testaukseen. Kyseinen modeemi käy siis kaapeliverkkoon: Tässä specksit modeemista: http://www.normann-engineering.com/products/product_pdf/ccap_cmts_-_cable_modems/technicolor/CGA2121...

216 vastausta
HRTM58
Kommentaattori
  • 38 custom-general.kudos
  • 72 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

Olen huomannut ihan samaa ongelmaa. Kuulun Windows Insider rinkiin ja minulla on kolme Win 10 konetta. Lataan siis viikottain uusia päivityksiä. Viimeksi eilen päivitin kaikki kolme Windowsia. Kun näin viestisi, kokeilin Speedtestiä:

 

Nopeus1.PNG

 

Tämän jälkeen käynnistin reitittimen uudelleen:

 

Nopeus2.PNG

 

Ja taas pelaa. Vaikea sanoa, mistä nopeuden yhtäkkinen pudotus johtuu. Onko se reitittimestä kiinni, vai yhteydestä?

t. Hannu

t. Hannu
Kotisivu: https://hrtm58.fi
juknur
Uusi keskustelija
  • 9 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nyt on CGA2121 ollut käytössä useamman viikon ja alkuongemien jälkeen purkki toimii hyvin.

 

Muutaman kerran on Techicolor mennyt kuitenkin nurin. Joka kerralla pelasin Xbox Onella (enkä pelaa "koko ajan" tai edes paljoa).

 

Mietin, että voi olla sattumaa, ehkä modeemi menee nurin joskus muulloinkin kun netti ei ole käytössä ja ehkä se toipuu itsekseen jollain aikavälillä. Mutta tuntuu hieman erikoiselta, että joka kerta kun purkki on jumittunut, niin olen käyttänyt Xboxia. Enkä oikein ymmärrä miten se olisi mahdollista. Kai Xboxin TCP/IP ja jännitetasot ovat starndardeja? Ihmettelisin jos eivät olisi.

 

Laitoin Xboxin ja XGA2121:n välille vaihteen (switch), sen jälkeen kaatuilua ei ole tapahtunut. Logiikka oli minulla se, että pakettiliikennettä käsitellään vaihteessa ja että Xboxin jännitetasot piuhassa eivät ole suoraan kiinni modeemissa. Ihan tällaista mutu-kokeilua.

 

Joka tapauksessa: nyt on yli kolme viikkoa kulunut kaatuilematta. Ehkä tämä on ihan sattumasta kiinni.

 

Ajattelin kuitenkin raportoida tämän täällä. Ehkä jollain tapahtuu sama asia ja silloin voitaisiin alkaa miettiä, että onko tuo pariskunta Xbox+CGA2121 jotenkin ongelmallinen.

 

Firmware on CGA2121E-ES-13-E1332-c7410r5713-170713

 

 

jansaa80
Vakiokalustoa ☆
  • 34 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kyllä se kaatuilu johtuu pitkälti tosta vanhasta ja alkuperäisestä firmiksestä. Pyydä päivittämään se vikailmoituksen kautta, niin ongelmat vähempänä.

Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 127 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@juknur, hyvä kuulla että tuolla tavalla on kuitenkin toiminut. Jännitetasot verkkokaapelissa ovat normaalisti hyvin marginaaliset, joten sen ei pitäisi aiheuttaa yhteyden kaatumista missään tapauksessa. Jos haluat, voit jättää meille ilmoituksen vaikkapa täältä niin voidaan kyllä päivittää tuohon uusin ohjelmisto.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 127 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HRTM58, voitko jättää häiriöilmoituksen täältä niin selvitetään mikä tuollaista hidastelua aiheuttaa.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

SINAD
Konkari
  • 467 custom-general.kudos
  • 906 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@henkkaj21@  kirjoitti:

onko teillä kellään ollut sellasta ongelmaa, että nopeus tippuu aika als ja yhtäkkiä nousee taas normaaliksi. eli aluksi antaa sen 750 mutta sitten yhtäkkiä se tippuu jopa alle 300M ja taas nousee samalle 750M tiennoille. vikapalvelusta vaan sanottiin että verkossa ei ole ongelmaa


Kaapeliverkko saattaa perustua jaettuun tilaajakaistaan. Se tarkoittaa, että joku muukin saattaa käyttää samoja kanavia yhtäaikaa - eli kansanomaisemmin jakaa netin kanssasi. Mobiililaajakaistassahan tilanne on aina näin, ja siksi siinä on runsaasti ongelmia ja myydyt nopeudet toteutuvat vain harvoin.

 

Koska kaapeli-tv verkko on suunniteltu alun perin jakamaan samaa signaalia kaikille asiakkaille, on se perinteisesti rakennettu siten, että yksittäisen kaapelin kautta jaetaan signaali lukuisille asiakkaille. Jos tällaisen vanhan kaapeliverkon päälle toteutetaan Internet-yhteys, jakavat kaikki kyseisessä haarassa olevat saman yhteyden keskenään. Keskuspäässä voi olla kyllä kapasiteettia/kanavia useamman asiakkaan tilauksiin, mutta todennäköisesti ei siten, että jokaiselle asiakkaalle olisi varattu omat kanavat.

 

Tilanne on totta kai eri, jos on tiedossa että joka ikiselle asiakkaalle on kaapelijakamossa täysin oma dedikoitu portti (kuten valokuitu, ADSL- ja VDSL-yhteyksissä on) tai verkko on suunniteltu siten että samaa kaapelia jaettaessa on kapasiteettia niin paljon, että kaikille riittää täysi tilaajakaista myös yhtäaikaa.

HRTM58
Kommentaattori
  • 38 custom-general.kudos
  • 72 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

Tein häiriöilmoituksen samana päivänä. En ole saanut vielä mitään vastausta. Testasin äsken Speedtestillä:

 

Nopeus2.PNG

 

t. Hannu

t. Hannu
Kotisivu: https://hrtm58.fi
AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HRTM58 Häiriön tutkinnasta pitäisi tulla matkapuhelimeen tekstiviesti, johon voit tarvittaessa vastata ohjeiden mukaan. Mikäli et ole saanut viestiä, niin ottaisitko yhteyden vaikkapa Telian etusivun alareunan chatissä, niin katsotaan mikä on tilanne.

Down90
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onko kellään kokemusta ko. modeemin siltauksesta. Siltasin toissapäivänä mutta en voinut sen jälkeen jakaa wifiä tableteille yms. wifi meni vain pois päältä eikä lähde napista käyntiin. Palautin tehdas asetukset jonka jälkeen sain laitteet wifillä yhdistettyä.

fx1445
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sain technicolor CGA2121 modeemin viikko sitten ja siitä lähtien on ollut käytössä tämä Telian lupaama 750 megan yhteys.

Modeemi pätkii yhteyttä monta kertaa päivässä ja nopeus on yleensä 80-90 megaa. Tein jo vikailmoituksen ja modeemiini asennettiin päivitys, mutta se ei auttanut. Tuntuu ihmeelliseltä, että luvataan XXL yhteyttä mikä ei todellakaan toimi. Vanha yhteys 100 megan kaapelinetti toimi todella hyvin eri modeemilla. Nopeus silloin koko ajan n.110megaa.

 

En tiedä mitä tehdä. Pitäisikö irtisanoa tämä sopimus? Tietokoneeni melko uusi 3v vanha sekä asunto valmistunut 2007 eli ei tuo kaapeliverkkokaan pitäisi olla liian vanha.

 

Mistä voi johtua tälläiset ongelmat, että netti katkeaa ja yhteys todella hidas siihen mitä sen pitäisi olla? Kiitos jo etukäteen vastauksista.