Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
jansaa80
Vakiokalustoa ☆
  • 34 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Technicolor CGA2121 kokemukset

Tämmöstä modeemia saa nykyään Telialta. Saa nähdä onko parempi kuin muut ciscot? Pistin tilaukseen ja testaukseen. Kyseinen modeemi käy siis kaapeliverkkoon: Tässä specksit modeemista: http://www.normann-engineering.com/products/product_pdf/ccap_cmts_-_cable_modems/technicolor/CGA2121...

216 vastausta
tilasto
Kunniajäsen
  • 1083 custom-general.kudos
  • 1363 custom-general.replies
  • 101 custom-general.solutions


@hearvo kirjoitti:

Mulla on 2 päivää ollut kyseinen modeemi käytössä, tänä aamuna herätessä ei ollut laitteessa virtaa eikä sitä näköjään enää saa mistään. Onko ehdotuksia miten lähteä ratkaisemaan asiaa, vai onko jo mennyt rikki ja uutta tilalle? Kaikki peruskonstit oon kokeillu, eri pistorasiaa jne.


Jos laite on Telian omaisuutta, eikä tosiaan ota virtaa ollenkaan ja johtojen kunto, liitännät, resetointi on tarkistettu niin vikailmoitusta vaan Telialle vaikka soittamalla tai omilla sivuilla. Eiköhän sieltä uuden laitteen saa..

eth1.fi

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved

GuRkku
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mistähän sait usernamen ja passun tonne netin asetuksiin, kun ei tunnu mitkään toimivan? Wlan sisään itsellänikin 40M vaan 100M netillä, että josko kattoisin oman firmwareni kans.

jansaa80
Vakiokalustoa ☆
  • 34 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Default käyttäjätunnusta/salasanaa en varmuudella muista, mutta CGA2121E-ES-13-E1332-c7410r5713-171118 fifmiksen myötä tulee myös german kieli valittavaksi kirjautumisnäytössä.

Londo
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ainakin täällä oli default salasana tyhjä. Sain oman "järkäleeni" vanhan Ciscon korvikkeeksi joulukuun alussa. Firmis ei tähän päivään mennessä ole päivittynyt. Tulisiko tuon tapahtua jollain aikataululla automaagisesti vain onko päivitystä ruinattava erikseen?

GuRkku
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tuossa juuri soittelivat ja sanoivat resetoinnin päivittävän firmiksen. Ei kylläkään omalla kohdalla. Jos nettini vielä jatkaa pätkimistä, pyysivät ottamaan uudelleen yhteyttä ja todennäkösesti vasta sitten pakkottavat päivityksen läpi.

Tällä hetkellä painellaan vielä vanhalla CGA2121E-ES-13-E1332-c7410r5713-170713 firmwarella.

jansaa80
Vakiokalustoa ☆
  • 34 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ite jätin vikailmoituksen ja sen yhteydessä vaadin uudempaa firmis päivitystä. Se alkuperäinen firmis oli täysi susi, netti pätki kokoajan ja wlan nopeus oli rajoitettu. Mielestäni minunkin firmis päivitys piti pakottaa, ei muuten onnistunut.

Londo
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Eipä tuolla resetoinnilla tosiaan ollut muuta vaikutusta kuin että se nollasi kaikki muokatut asetukset. Sama buginen firmis edelleen. Ei kai homma ihan näin voi mennä että jokainen joutuu tekemään vikailmoituksen erikseen saadakseen korjatun firmwaren?

jansaa80
Vakiokalustoa ☆
  • 34 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Telia/Sonera on aina sanonut, että modeemit päivittyy automaattisesti verkon kautta. Niin ei ole koskaan käynyt ainakaan minulle. Pitää erikseen pyytää firmispäivitykset pakotettuna.

AnnikaJok
Telialainen
Telialainen
  • 24 custom-general.kudos
  • 63 custom-general.replies
  • 5 custom-general.solutions

Päivitysten pitäisi kyllä automaattisesti modeemeille tulla, toki on tilanteita kun näin ei ole. Silloin ne pystyy pyytämään vikailmoituksen kautta 🙂

jansaa80
Vakiokalustoa ☆
  • 34 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

No jostain syystä itselle ja muille ei ole päivitykset tulleet automaattisesti. Ilmeisesti ollut aina se "poikkeustilanne" meillä.