Technicolor CGA2121 - ongelmia 2.4 GHz

  • 20 March 2021
  • 1 kommentti
  • 107 katselukertaa

Minulla on muutama laite, jotka toimivat ainoastaan 2.4 GHz taajuudella. Jostakin syystä ne eivät halua yhdistä (toisessa tapauksessa yhdistyy, muttei toimi halutulla tavalla) Technicolorin wifi-yhteyteen. Vika ei ole yhdistettävissä laitteissa, sillä minulla on vielä tarvitaaessa rinnakkaiskäytössä toinen wifi-verkko. 2.4. ja 5 GHz on erotettu eri nimille. Missähän voisi olla ongelma?

 

Onko modeemiin tulossa muuten päivityksiä, sillä Applen tuotteen pitävät yhteyttä heikosti suijattuna (WPA2-Personal lienee nykyaikana enää siedettävällä tasolla oleva suojaus)?


1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mloiskis@  kirjoitti:

Applen tuotteen pitävät yhteyttä heikosti suijattuna


Tähän ei tarvita, eikä voikaan tehdä päivitystä. Mietipä mikä myrsky asiakaspalveluun tulee, jos Telia alkaa omin päin kytkemään ominaisuuksia modeemeista pois ja osalta asiakkaista yhteydet tämän takia katkeavat.

 

Mikäli käytössäsi ei ole vanhoja laitteita, jotka tukevat ainoastaan TKIP-menettelyä, voit korjata Applen valitukset ihan itse. Kirjaudu modeemin hallintaisivustolle ja etsi langattoman lähiverkon, WLAN, WiFi, Wireless, asetukset. Poista TKIP/RC4/WPA käytöstä. Jätä CCMP/AES/WPA2 käyttöön.

Vastaa