peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57986 Jäsentä
161561 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Technicolor CGA2121 purkin nettiyhteys katkeaa joka päivä!



Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎04-06-2019
Kirjoituksia: 3
1/6

Technicolor CGA2121 purkin nettiyhteys katkeaa joka päivä!

Mistä johtuu tämä ko. kaapelimodeemin nettiyhteyden katkeaminen/pätkiminen joka päivä? Käyttö wifi-yhteyttä. Modeemin etupuolen DS/US valo vilkuu vihreänä, kun sen pitäisi palaa kiinteästi!

Laite bootattu aina uudestaan, mikä yleensä auttaa vähän aikaa.

Modeemi liitetty mukana tulleella haaroittimella antennipistorasiaan. Eli samasta rasiasta lähtee signaali tv:lle ja bitit kaapelimodeemille. Nopeutena 50 Megan yhteys. Eli ilmaista 10 MB:n talonettiä nostettu 50:een Megaan.

 

 

Edit LiisaMn: Poistin viestistä yksilöintitiedot

0 tykkäystä
5 vastausta
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎13-10-2017
Kirjoituksia: 253
2/6

Vs: Technicolor CGA2121 purkin nettiyhteys katkeaa joka päivä!

Moikka @Valtakatu41 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

 

Alueellista häiriötä Lappeenrantaan ei löydy, joten yhteyttä olisi hyvä tutkia tarkemmin. 

 

DS/US valon vilkkuminen tosiaan viittaa siihen, että yhteys modeemilta Telian verkkoon katkeaa jostain syystä. Modeemia on hyvä pitää kytkettynä sen mukana tulleella lyhyellä antennikaapelilla. Mitään jatkoksia antennikaapelissa ei kannata pitää, koska se voi vaikeuttaa signaalin kulkua.

 

Jos asunnossasi on toista antennipistorasiaa, niin yhteyttä suositellaan testattavan myös toisista rasioista.

 

Voit jättää yhteydestäsi häiriöilmoituksen tästä tai ottaa yhden Telian sivuilta löytyvän chatin kautta.

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎04-06-2019
Kirjoituksia: 3
3/6

Vs: Technicolor CGA2121 purkin nettiyhteys katkeaa joka päivä!


@AnneAn  kirjoitti:

Moikka @Valtakatu41 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

 

Alueellista häiriötä Lappeenrantaan ei löydy, joten yhteyttä olisi hyvä tutkia tarkemmin. 

 

DS/US valon vilkkuminen tosiaan viittaa siihen, että yhteys modeemilta Telian verkkoon katkeaa jostain syystä. Modeemia on hyvä pitää kytkettynä sen mukana tulleella lyhyellä antennikaapelilla. Mitään jatkoksia antennikaapelissa ei kannata pitää, koska se voi vaikeuttaa signaalin kulkua.

 

Jos asunnossasi on toista antennipistorasiaa, niin yhteyttä suositellaan testattavan myös toisista rasioista.

 

Voit jättää yhteydestäsi häiriöilmoituksen tästä tai ottaa yhden Telian sivuilta löytyvän chatin kautta.


Hei! Kiitos pikaisesta vastauksesta... tuo ”kikka kolmonen” käytetty eli on kokeiltu toista antennirasiaa, mutta vika toistuu myös siinä! Itse epäilen verkon kuormitusta vilkkaimpaan aikaan eli iltaisin klo.17-22 välisenä aikana!?? Myös tv-signaali pätkii samoihin aikoihin! Eli tulee ilmoitus: ”Ei signaalia!” tai kuva pikselöityy! 

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎29-06-2017
Kirjoituksia: 250
4/6

Vs: Technicolor CGA2121 purkin nettiyhteys katkeaa joka päivä!

Tällaisen ongelman syntymiseen riittää että samassa verkossa on jokin rikkinäinen laite joka häiriötä aiheuttaa, esim. modeemi, digiboksi tai kaapeli. Kapasiteetti ongelmat kaapeliverkossa ovat harvinaisia mutta eivät mahdottomia.

 

Tästä kannattaa nyt tehdä tuo @AnneAn mainitsema häiriöilmoitus niin saadaan tarkempaan tutkintaan että mistä tuo häiriö aiheutuu.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎04-06-2019
Kirjoituksia: 3
5/6

Vs: Technicolor CGA2121 purkin nettiyhteys katkeaa joka päivä!


@JuhoOlliLo  kirjoitti:

Tällaisen ongelman syntymiseen riittää että samassa verkossa on jokin rikkinäinen laite joka häiriötä aiheuttaa, esim. modeemi, digiboksi tai kaapeli. Kapasiteetti ongelmat kaapeliverkossa ovat harvinaisia mutta eivät mahdottomia.

 

Tästä kannattaa nyt tehdä tuo @AnneAn mainitsema häiriöilmoitus niin saadaan tarkempaan tutkintaan että mistä tuo häiriö aiheutuu.


Siis syynä voi olla, että jollain talon 55:stä asukkaasta on esim. viallinen digiboksi!??? Miten sen ”metsästäminen” onnistuu? 

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 552
6/6

Vs: Technicolor CGA2121 purkin nettiyhteys katkeaa joka päivä!


@Valtakatu41  kirjoitti:

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

Tällaisen ongelman syntymiseen riittää että samassa verkossa on jokin rikkinäinen laite joka häiriötä aiheuttaa, esim. modeemi, digiboksi tai kaapeli. Kapasiteetti ongelmat kaapeliverkossa ovat harvinaisia mutta eivät mahdottomia.

 

Tästä kannattaa nyt tehdä tuo @AnneAn mainitsema häiriöilmoitus niin saadaan tarkempaan tutkintaan että mistä tuo häiriö aiheutuu.


Siis syynä voi olla, että jollain talon 55:stä asukkaasta on esim. viallinen digiboksi!??? Miten sen ”metsästäminen” onnistuu? 


Tekisitkö meille Häiriöilmoituksen niin pääsisimme tutkimaan asia tarkemmin. Voit myös soittaa meille puh. 020 690 400 (mpm+pvm) tai kirjautua Omien Sivujen kautta ja sieltä kätevästi Chat-palveluumme. 

0 tykkäystä