Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
huoviman
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Technicolor CGA2121 uploadin romahdus liittymän päivittämisen jälkeen

Aiemmin ollut käytössä 200M (XL) yhteys, jossa todellinen download-nopeus on ollut hieman yli 200, n. 204-207 Mbps. Upload on tyypillisesti ollut 60-80 Mbps haarukassa. 

 

Nyt päivitin 1000M (XXL), liittymään jossa hetken aikaa oli kohtuulliset nopeudet molempiin suuntiin: download 600-700 Mbps ja upload saman 60-80 Mbps. Liittymän päivityksen jälkeisenä päivänä upload kuitenkin romahti noin 1 Mpbs.

 

Kaapelimodeemia on restartattu ja päätelaitteet myös mutta ei vaikuta. 

 

DOCSIS statuksessa näkyy 24 downstream channelia ja upstreamissa 4. Tarkemmat tiedot liitteissä.

 

Mikähän kumma nyt taas?

11 vastausta
huoviman
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Taisi olla jokin väliaikainen häiriö. Nyt aamulla upload on palautunut normaaliksi.

huoviman
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ja jälleen upload-nopeus putosi 1-3Mbps tasoon. Onko vastaavia kokemuksia?

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 123 custom-general.kudos
  • 645 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions

Moikka @huoviman ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Kanavien määrä ja power level vaikuttaa kaikki hyvältä, oliko nuo kuvankaappaukset otettu silloin, kun upload nopeus oli pientä? Toistuuko samat nopeudet useammalla laitteella modeemin takana, langattomasti ja/tai verkkokaapelilla mitattuna?

 

Katsotko kaapeliverkon kautta TV:tä, havaitsetko siinä koskaan mitään häiriötä lähetyksissä?

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Miimie
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Täällä aivan identtistä ongelmaa keskustelun aloittajan kanssa. Nyt kolme päivää Upload-nopeus ollut aivan surkea. Liittymän hommattuani muutama kuukausi sitten oli Upload n. 50Mbs ja nyt kolme päivää 0.01-1Mbs. Eilen illalla ja tänää aamulla toimi hetken normaalisti, mutta nyt taas Upload jumittanut koko illan, tällä hetkelle huimat 0,79Mbs! Download speed ei ole temppuillut missään välissä. Olen resetoinut modeemin vähintään 100 kertaa kolmen päivän aikana, kokeillut eri piuhoja ja modeemin paikkaa vaihellut. Mitäs tässä voi nyt tehdä? Firmware updatesta olen lueskellut, että on joitain auttanut, mutta sitäkään ei vissiin voi itse asetuksista tehdä? Technicolor CGA2121 modeemi siis myös kyseessä. Liitteinä vielä kuva "DOCSIS Event Log" ja noista Power leveleistä. Errorii ja miinusta löytyy, mutta ei tietoa mitä nuo tarkoittaa.

Miimie
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HenriLie  kirjoitti:

Moikka @huoviman ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Kanavien määrä ja power level vaikuttaa kaikki hyvältä, oliko nuo kuvankaappaukset otettu silloin, kun upload nopeus oli pientä? Toistuuko samat nopeudet useammalla laitteella modeemin takana, langattomasti ja/tai verkkokaapelilla mitattuna?

 

Katsotko kaapeliverkon kautta TV:tä, havaitsetko siinä koskaan mitään häiriötä lähetyksissä?



Katson kaapeliverkon kautta TV:tä ja kanavat toimivat loistavasti, eiköhän ongelma ole jossain muualla. Puhelimella olen testannut wifi yhteyttä ja aivan yhtä surkeita tuloksia. Neuvoja miten saada internet kuntoon, kiitos.

huoviman
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Joo, screenshotit on otettu silloin kun upload-nopeus on matala. Täytyy muistaa ottaa verrokiksi lukemat jos nopeus vielä palautuu – jos niissä on jotain eroja. 

 

Sama uploadin hitaus on havaittavissa usealla laitteella, niin langattomasti (Wi-Fi 5GHz) kuin kaapelillakin (1000baseT)

 

En juuri seuraa kaapeli-TV lähetyksiä, joten en tiedä esiintyykö siinä tyypillisesti häiriöitä. Nyt nopealla vilkaisulla Ylen tai MTV3:n kanavilla ei ollut pätkimistä, pikselöitymistä, tai vastaavaa.

 

Erikoista tässä on se että ennen liittymän nopeuden kasvatusta upload oli hyvin vakaasti aina 60-80 Mbps.

 

 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 123 custom-general.kudos
  • 645 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions

Kiitoksia teille vastauksista, lähden viemään tietoa eteenpäin verkon asiantuntijoille ja selvitetään tätä, onko jokin yhtenäinen syy. Oletteko kirjanneet häiriöilmoituksia liittymistänne vielä? Suosittelen sen tekemään jo, koska silloin voimme tutkia laajakaistayhteyksiä paljon tarkemmin ja olemaan tarvittaessa suoraan yhteydessä teihin. Voitte jättää häiriöilmoituksen esimerkkiaikojen (eli milloin häiriöt esiintyy) kanssa Omilta sivuilta (liittymän hallinnasta) tai asiakaspalvelustamme.

Palaan tähän ketjuun vielä vastauksen kanssa, mitä verkon asiantuntijat sanovat.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
huoviman
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos - kävin kirjaamassa häiriöilmoituksen.

huoviman
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nyt aamulla upload vaikuttaa taas toimivan normaalisti. Ohessa screenshotit.