Minulla on käytössäni Technicolor TG799 Xtream. Epäilin kesäkuussa Wifi-yhteyden hidastelun puhelimessa johtuneen tästä. Muuten netti on toiminut hyvin.
Minulle lähetettiin asiakaspalvelun kanssa käymäni keskustelun jälkeen kokeiltavaksi Technicolor DGA4330 (Telia X2). Puhe oli, että kokeilen laitetta, ja palautan sen jos eroa entiseen ei ole.
Vaihdoin WiFi Analyzerin perusteella vanhan TG799:n 5GHz kanavan vapaalle alueelle, kun kaikki naapurien Telia-laitteet näyttävät toimivan samalla päällekkäisellä kanavalla.
En tiedä oliko tästä mitään hyötyä, mutta eivät ole wifin nopeudet enää häirinneetkään. Jätin siis X2:n noutamatta ja annoin sen palautua Telialle.
Nyt kuitenkin tämä uusi laite on merkitty minulle Minun Teliaan ja entisen 1€ kuukausivuokran sijaan laskulle ilmestyi 3€/kk.
Otin asiakaspalveluun yhteyttä ja nyt alkuperäistä 14vrk peruutusoikeutta ei ollutkaan olemassa:
"Jos vaihdat uuteen, niin entistä sopimusta et enää saa takaisin" olikin vastaus tällä kertaa.
Ts. vaikka minulla on vanha laite, niin minua on laskutettu ja tullaan jatkossakin laskuttamaan uudesta, vaikka en koskaan siihen edes vaihtaisi.
Eikö vanhaa TG799 Xtream mallia enää päivitetä, tai onko DGA4330 jotenkin muuten laite, johon asiakkaat pakotetaan nyt vaihtamaan? Muukin syy siis kuin korkeampi kk-hinta?
-----------
Muokkaus katjane: muokattu otsikkoa