Technicolor DGA4330 ei näy Telia Smart WiFi -sovelluksessa

  • 18 December 2020
  • 25 kommenttia
  • 233 katselukertaa

Tulipa tuossa hetken mielijohteesta vuokrattua uudet laitteet 70-100 MBIT/S kuituyhteyttä varten, eli Technicolor DGA4330 + AirTies PRO4930-TELIA-DUO Smart Wifi-systeemit. Aiemmin VDSL:aa ja sen jälkeen kuitua jakoi langattomasti Telewellin laite vuosia, ja muutos etenkin langattoman verkon nopeudessa on kyllä ollut iso tuon Technicolorin eduksi, käytännössä speed test antaa aina yli 100 Mbps tuloksia nyt kun aiemmin jäätiin 20-30 megaan.

 

Tähän asti siis kaikki paremmin kuin hyvin, MUTTA noita Smart Wifi -laajentimia en ole saanut mitenkään käyttöön, muutaman kerran chatin kautta ottanut yhteyttä ja sieltä ei kyllä apuja saa koska asiakaspalvelijat lukevat ihan samoja ohjeita netistä kuin mitä itsekin pääsee lukemaan. Kaikki kolme laitetta on resetoitu 3-4 kertaa ja annettu laajentimien olla Tecnicolorissa kiinni ethernet-johdoilla pidemmän aikaa sillä ajatuksella että ohjelmistot päivittyisivät. Ongelma vaikuttaisi kulminoituvan siihen että puhelimen Telia Smart WiFi -sovellus ei tunnista tai löydä tuota Technicolor DGA4330 -laitetta, vaan näyttää pelkästään nuo AirTies-laajentimet. Ja kun sovellus ei löydä Technicoloria, niin laajentimet eivät yhdisty kotiverkkoon vaan elelevät omaa elämäänsä sinänsä vihreät valot iloisesti palaen. Langattomissa verkoissa näkyy tuon Techicolorin kautta tulevan langattoman verkon lisäksi myös Airties-alkuinen langaton verkko mitä laajentimet nyt ilmeisesti jakavat tai yrittävät jakaa koska eivät muusta tiedä. Oma diagnoosi on että tällä hetkellä Technicolor DGA4330 ei ymmärrä Smart WiFistä tuon taivaallista, mikä tuntuu kyllä aika erikoiselta siihen nähden että tätä laitetta nimenomaan Smart WiFi -laitteena Telian sivuilla markkinoidaan.

 

Onkos nyt siis tosiaan niin että ainoa vaihtoehto miten tätä saadaan eteenpäin on soittaa Telia Helppiin ja maksaa aika paljon siitä että tilattu tuote saadaan otettua käyttöön (jos saadaan), koska laitteiden mukana tulleet ohjeet eivät päde, eikä asiakaspalvelun (chat) kautta saa muuta ohjeistusta kuin lukea ohjeet uudelleen tai ottaa yhteyttä Helppiin (2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)?

 

--

Muokkaus katjane: muokattu hieman otsikkoa


25 kommenttia

@Apuvamies@  kirjoitti:

Tulipa tuossa hetken mielijohteesta vuokrattua uudet laitteet 70-100 MBIT/S kuituyhteyttä varten, eli Technicolor DGA4330 + AirTies PRO4930-TELIA-DUO Smart Wifi-systeemit. Aiemmin VDSL:aa ja sen jälkeen kuitua jakoi langattomasti Telewellin laite vuosia, ja muutos etenkin langattoman verkon nopeudessa on kyllä ollut iso tuon Technicolorin eduksi, käytännössä speed test antaa aina yli 100 Mbps tuloksia nyt kun aiemmin jäätiin 20-30 megaan.

 

Tähän asti siis kaikki paremmin kuin hyvin, MUTTA noita Smart Wifi -laajentimia en ole saanut mitenkään käyttöön, muutaman kerran chatin kautta ottanut yhteyttä ja sieltä ei kyllä apuja saa koska asiakaspalvelijat lukevat ihan samoja ohjeita netistä kuin mitä itsekin pääsee lukemaan. Kaikki kolme laitetta on resetoitu 3-4 kertaa ja annettu laajentimien olla Tecnicolorissa kiinni ethernet-johdoilla pidemmän aikaa sillä ajatuksella että ohjelmistot päivittyisivät. Ongelma vaikuttaisi kulminoituvan siihen että puhelimen Telia Smart WiFi -sovellus ei tunnista tai löydä tuota Technicolor DGA4330 -laitetta, vaan näyttää pelkästään nuo AirTies-laajentimet. Ja kun sovellus ei löydä Technicoloria, niin laajentimet eivät yhdisty kotiverkkoon vaan elelevät omaa elämäänsä sinänsä vihreät valot iloisesti palaen. Langattomissa verkoissa näkyy tuon Techicolorin kautta tulevan langattoman verkon lisäksi myös Airties-alkuinen langaton verkko mitä laajentimet nyt ilmeisesti jakavat tai yrittävät jakaa koska eivät muusta tiedä. Oma diagnoosi on että tällä hetkellä Technicolor DGA4330 ei ymmärrä Smart WiFistä tuon taivaallista, mikä tuntuu kyllä aika erikoiselta siihen nähden että tätä laitetta nimenomaan Smart WiFi -laitteena Telian sivuilla markkinoidaan.

 

Onkos nyt siis tosiaan niin että ainoa vaihtoehto miten tätä saadaan eteenpäin on soittaa Telia Helppiin ja maksaa aika paljon siitä että tilattu tuote saadaan otettua käyttöön (jos saadaan), koska laitteiden mukana tulleet ohjeet eivät päde, eikä asiakaspalvelun (chat) kautta saa muuta ohjeistusta kuin lukea ohjeet uudelleen tai ottaa yhteyttä Helppiin (2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)?

Morjesta @Apuvamies ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Mukava kuulla että uudempi laite on tuonut nopeamman yhteyden. Olet tehnytkin jo hyvin kattavan vianrajauksen tuon Smart Wifin osalta. Kertomasi perusteella epäilisin, että tuolta Technicolorilta puuttuu Smart Wifi -asetukset, minkä vuoksi et saa sitä toimimaan normaalisti. Pyytäisinkin ottamaan vielä kerran yhteyttä asiakaspalveluun, joko puhelimitse tai chatin kautta. Sitä kautta pääsemme tutkimaan tilannetta tarkemmin ja tekemään tarvittavat korjaukset.

 
@Apuvamies@  kirjoitti:

Tulipa tuossa hetken mielijohteesta vuokrattua uudet laitteet 70-100 MBIT/S kuituyhteyttä varten, eli Technicolor DGA4330 + AirTies PRO4930-TELIA-DUO Smart Wifi-systeemit. Aiemmin VDSL:aa ja sen jälkeen kuitua jakoi langattomasti Telewellin laite vuosia, ja muutos etenkin langattoman verkon nopeudessa on kyllä ollut iso tuon Technicolorin eduksi, käytännössä speed test antaa aina yli 100 Mbps tuloksia nyt kun aiemmin jäätiin 20-30 megaan.

 

Tähän asti siis kaikki paremmin kuin hyvin, MUTTA noita Smart Wifi -laajentimia en ole saanut mitenkään käyttöön, muutaman kerran chatin kautta ottanut yhteyttä ja sieltä ei kyllä apuja saa koska asiakaspalvelijat lukevat ihan samoja ohjeita netistä kuin mitä itsekin pääsee lukemaan. Kaikki kolme laitetta on resetoitu 3-4 kertaa ja annettu laajentimien olla Tecnicolorissa kiinni ethernet-johdoilla pidemmän aikaa sillä ajatuksella että ohjelmistot päivittyisivät. Ongelma vaikuttaisi kulminoituvan siihen että puhelimen Telia Smart WiFi -sovellus ei tunnista tai löydä tuota Technicolor DGA4330 -laitetta, vaan näyttää pelkästään nuo AirTies-laajentimet. Ja kun sovellus ei löydä Technicoloria, niin laajentimet eivät yhdisty kotiverkkoon vaan elelevät omaa elämäänsä sinänsä vihreät valot iloisesti palaen. Langattomissa verkoissa näkyy tuon Techicolorin kautta tulevan langattoman verkon lisäksi myös Airties-alkuinen langaton verkko mitä laajentimet nyt ilmeisesti jakavat tai yrittävät jakaa koska eivät muusta tiedä. Oma diagnoosi on että tällä hetkellä Technicolor DGA4330 ei ymmärrä Smart WiFistä tuon taivaallista, mikä tuntuu kyllä aika erikoiselta siihen nähden että tätä laitetta nimenomaan Smart WiFi -laitteena Telian sivuilla markkinoidaan.

 

Onkos nyt siis tosiaan niin että ainoa vaihtoehto miten tätä saadaan eteenpäin on soittaa Telia Helppiin ja maksaa aika paljon siitä että tilattu tuote saadaan otettua käyttöön (jos saadaan), koska laitteiden mukana tulleet ohjeet eivät päde, eikä asiakaspalvelun (chat) kautta saa muuta ohjeistusta kuin lukea ohjeet uudelleen tai ottaa yhteyttä Helppiin (2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)?

 

Saitko laitteet toimimaan? Telia Smart Wifi-sovellus ei löydä meillä mitään laitteitta? Sanoo:  Laajentimien valot palavat vihreinä, puhelimen wi-fi verkossa näkyy AirTies_8389, ohjelmisto ei niitä löydä.

 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14
@SauliKL@  kirjoitti:

Saitko laitteet toimimaan? Telia Smart Wifi-sovellus ei löydä meillä mitään laitteitta? Sanoo:  Laajentimien valot palavat vihreinä, puhelimen wi-fi verkossa näkyy AirTies_8389, ohjelmisto ei niitä löydä.

Kuulostaa siltä ettei laajentimet ole saaneet niille tarkoitettua ohjelmistoa verkosta. Epäilen samalla että puuttuuko mahdollisesti myös palvelureitittimestä oikea ohjelmistoversio. Suosittelen sinua jättämään häiriöilmoituksen Minun Telian kautta, niin saamme reitittimen ja sitä kautta myös laajentimien ohjelmistot ajantasalle. 

 

Kun jätät häiriöilmoituksen kytke laitteet verkkokaapelilla toisiinsa ja pidä laitteissa virtaa päällä.

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Sinulla on mennyt käyttöönotto aivan kuten minullakin. Parina päivänä purkkeja ihmettelin ja sitten tuli muuta kiirettä niin jäi laajennin X2:een kiinni kaapelilla viikoksi koskematta. Viikon jälkeen se olikin herännyt ja sovelluksesta löytyi X2:nen ja laajennin, Sitten toinen laajennin kiinni pariksi päiväksi niin sekin löytyi. Nyt on toista kuukautta yhteydet toimineet ongelmitta. Aluksi sovelluksesta ei tosiaan löytynyt koko tukiasemaa, vain laajentimet ja bitti ei kulkenut. Ehkä X2:en ohjelmisto päivittyy hitaasti? 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15
@VMJ@  kirjoitti:

Sinulla on mennyt käyttöönotto aivan kuten minullakin. Parina päivänä purkkeja ihmettelin ja sitten tuli muuta kiirettä niin jäi laajennin X2:een kiinni kaapelilla viikoksi koskematta. Viikon jälkeen se olikin herännyt ja sovelluksesta löytyi X2:nen ja laajennin, Sitten toinen laajennin kiinni pariksi päiväksi niin sekin löytyi. Nyt on toista kuukautta yhteydet toimineet ongelmitta. Aluksi sovelluksesta ei tosiaan löytynyt koko tukiasemaa, vain laajentimet ja bitti ei kulkenut. Ehkä X2:en ohjelmisto päivittyy hitaasti? 

 

Kuulostaisi sille, että sinun X2-modeemissa ei ole ollut silloin päivitys vielä ajantasalla. Päivityksiä laitetaan verkon puolelta laitteisiin menemään ja päivitys ei tule välttämättä samana päivänä kuin toisille, vaan ne ajetaan verkkoon erissä.

 

Hyvä kuulla, että olet saanut laitteistot toimimaan kuten pitää. 

@SauliKL@  kirjoitti:

Saitko laitteet toimimaan? Telia Smart Wifi-sovellus ei löydä meillä mitään laitteitta? Sanoo:  Laajentimien valot palavat vihreinä, puhelimen wi-fi verkossa näkyy AirTies_8389, ohjelmisto ei niitä löydä.

Juu sain toimimaan kun osasin tehdä chatin kautta ilmoituksen että Smart Wifi -asetukset puuttuvat Technicolorista. Ilman tästä ketjusta löytyvää MikalMu:n vastausta olisin todennäköisesti päätynyt palauttamaan nuo laajentimet, koska useampi chatti ja yksi noin 10 minuutin puhelu Telia Helppiin eivät edistäneet asiaa millään tavalla, vaikka yritin seikkaperäisesti asian esittää. Sen jälkeen kun ilmoitin että Smart Wifi -asetukset todennäköisesti puuttuvat, niin meni muutama tunti kun tuli tekstari että ominaisuus on lisätty Technicoloriin. Tämän jälkeen kaikki sujuikin sitten helposti ohjeiden mukaan ja kaikki kolme laitetta alkoivat näkyä Telia Smart Wifi -sovelluksessa.

 

Noin muuten kun olen WLANin tilannetta sovelluksen kautta seuraillut, niin usein kaikki kodin laitteet ovat suoraan yhteydessä Techicoloriin. Toki laajentimiinkin aina välillä joku laite ottaa yhteyttä, eli tuntuisi nyt langaton verkko toimivan kuten pitääkin. Mutta tällaiseen useamman kerroksen taloon sopiva määrä noita laajentimia olisi varmaankin 3-4, kun niitä tällä kokoonpanolla on nyt 2. 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11
@Apuvamies@  kirjoitti:
 

Noin muuten kun olen WLANin tilannetta sovelluksen kautta seuraillut, niin usein kaikki kodin laitteet ovat suoraan yhteydessä Techicoloriin. Toki laajentimiinkin aina välillä joku laite ottaa yhteyttä, eli tuntuisi nyt langaton verkko toimivan kuten pitääkin. Mutta tällaiseen useamman kerroksen taloon sopiva määrä noita laajentimia olisi varmaankin 3-4, kun niitä tällä kokoonpanolla on nyt 2. 

Miinulla on pitkulainen (18m) kaksikerroksinen talo. X2 on päätyseinää vasten, yläkerrassa laajennin noin keskellä taloa ja alakerrassa 4m toisesta päädystä sisällä. Alakerran läpi useimmiten signaali kulkee yläkerran laajentimen kautta mutta välillä suoraankin. X2:n langaton verkko päihittää sujuvasti aiemman Intenon verkon. Alakertaan keskelle voisi laittaa eteiseen laajentimen lisää, mutta siellä ei ole lainkaan sähköpistoketta.

@KaPetri@  kirjoitti:

Kuulostaa siltä ettei laajentimet ole saaneet niille tarkoitettua ohjelmistoa verkosta. Epäilen samalla että puuttuuko mahdollisesti myös palvelureitittimestä oikea ohjelmistoversio. Suosittelen sinua jättämään häiriöilmoituksen Minun Telian kautta, niin saamme reitittimen ja sitä kautta myös laajentimien ohjelmistot ajantasalle. 

 

Kun jätät häiriöilmoituksen kytke laitteet verkkokaapelilla toisiinsa ja pidä laitteissa virtaa päällä.

Jes, homma oli tosiaan juurikin niin että laitteesta puuttui tämä Smartwifi ominaisuus, olin onneksi tehnyt häiriöilmoituksen netin kautta ja modeemi päivitettiin etänä, nyt toimii kaikki purkit. 

 

"Hei, vikailmoituksesi on käsitelty. Modeemista puuttui Smart Wifi ominaisuus, tämä on nyt lisätty. Kokeilethan käyttöönottoa uudelleen"

 

Erikoista tosiaan on, että tällaisia vaillinaisia modeemeja edes toimitetaan asiakkaalle, näiden Airties laajentimien kanssa, minulta tuhraantui useampi tunti asian selvittelyyn, modeemin resetointeihin, jonotuksiin yms. 😟>

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

 

 

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6
@SauliKL@  kirjoitti:

Jes, homma oli tosiaan juurikin niin että laitteesta puuttui tämä Smartwifi ominaisuus, olin onneksi tehnyt häiriöilmoituksen netin kautta ja modeemi päivitettiin etänä, nyt toimii kaikki purkit. 

 

"Hei, vikailmoituksesi on käsitelty. Modeemista puuttui Smart Wifi ominaisuus, tämä on nyt lisätty. Kokeilethan käyttöönottoa uudelleen"

 

Erikoista tosiaan on, että tällaisia vaillinaisia modeemeja edes toimitetaan asiakkaalle, näiden Airties laajentimien kanssa, minulta tuhraantui useampi tunti asian selvittelyyn, modeemin resetointeihin, jonotuksiin yms. 😟>

Päivän olen paininut saman asian kanssa, taitaa minultakin tuo päivitys puuttua. 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19
@Eeros@  kirjoitti:
 

Päivän olen paininut saman asian kanssa, taitaa minultakin tuo päivitys puuttua. 

Jos päivitystä ei ala kuulua, kannattaa siinä tapauksessa sinunkin olla yhteydessä häiriöpalveluumme niin katsotaan mistä homma kiikastaa. 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6
@Merja_J@  kirjoitti:

 

Jos päivitystä ei ala kuulua, kannattaa siinä tapauksessa sinunkin olla yhteydessä häiriöpalveluumme niin katsotaan mistä homma kiikastaa. 

Kysyin asiaa toisen asian ohessa ja neuvottiin asentamaan puhelimen appi uudestaan. Sen tein mutta ei onnistu sittenkään.Olen ollut tänäänkin 3 tuntia koneen äärellä näiden ongelmien takia, palautan nämä takaisin ja laitan tuon tp linkin seinään kun se toimii.

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10
@Eeros@  kirjoitti:

Kysyin asiaa toisen asian ohessa ja neuvottiin asentamaan puhelimen appi uudestaan. Sen tein mutta ei onnistu sittenkään.Olen ollut tänäänkin 3 tuntia koneen äärellä näiden ongelmien takia, palautan nämä takaisin ja laitan tuon tp linkin seinään kun se toimii.

 

Löytyykö puhelimesi Smart Wifi -sovelluksesta pelkät AirTies -laitteet vai näkyykö sovelluksessa myös reititin Telia Zone Hybrid (5370 Air) tai Telia X2 - Technicolor DGA4330?

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6
@AnneAn@  kirjoitti:
 

Löytyykö puhelimesi Smart Wifi -sovelluksesta pelkät AirTies -laitteet vai näkyykö sovelluksessa myös reititin Telia Zone Hybrid (5370 Air) tai Telia X2 - Technicolor DGA4330?

Ei löydä mitään.

 

----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Laittamastasi kuvasta näkyy, että olet yhdistyneenä langattomaan verkkoon. Varmistan vielä, että olethan yhdistyneenä Telialta tulleen  Telia Zone Hybrid (5370 Air) tai Telia X2 - Technicolor DGA4330 reitittimen langattomaan verkkoon? Muun laitteen langattoman verkon ollessa käytössä tässä näkymässä ei näy laitteita. 


 


Jos käytössäsi on Telialta tullut  Telia Zone Hybrid (5370 Air) tai Telia X2 - Technicolor DGA4330, niin ottaisitko meihin yhteyttä esim. chatin kautta. Voimme tarkistaa, että reitittimessäsi on käytössä oikea ohjelmistoversio, jotta palvelu toimii oikein. Samalla voimme tarkistaa toisessa keskustelussa esiin tulleen 5G yhteysongelman. Voit chattiin laittaa linkin/linkit näihin keskusteluihin.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@AnneAn 

Joo, kyllä olen oikeassa verkossa ja kyselin tuota reitittimen ohjelmistoa chatissa eikä siellä pystytty sitä katsomaan. Reitittimen ohjelma on:

18.3.u.0533-2981001-20200428145152-f28f438b638731679532fce7ec5fb2087e155a67u.0533-2980000-20200412121641
Mahtaakohan tuo olla se mikä pitäisi olla?
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10
@Eeros@  kirjoitti:

@AnneAn 

Joo, kyllä olen oikeassa verkossa ja kyselin tuota reitittimen ohjelmistoa chatissa eikä siellä pystytty sitä katsomaan. Reitittimen ohjelma on:

18.3.u.0533-2981001-20200428145152-f28f438b638731679532fce7ec5fb2087e155a67u.0533-2980000-20200412121641
Mahtaakohan tuo olla se mikä pitäisi olla?

Ohjelmisto versio on oikea. Liittymällä täytyy olla aktiivisena myös Smart Wifi -palvelu, jota ei valitetavasti tietojeni mukaan pysty tarkistamaan modeemin ohjelmistosta mutta se voidaan tarkistaa ottamalla yhteyttä Telian häiriöilmoitustuksiin esim. chatin kautta.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Nyt alkoi sentään joku asia etenemään.

Chatti tarkisti tuon Smart Wifi palvelun aktiivisuuden ja se oli ok, kun ihmettelin miksi en saa puhelinta löytämään niitä niin hän yhdisti minut häiriöpuolelle. Sieltä tiesivät sanoa että jotain hämärää siinä on kun näyttäisi olevan aktiivinen, mutta niitä ei näy heidän päässä missään.

Alkuviikosta säätävät jotain asetuksia ja soittavat kun homman pitäisi olla ok.

Jospa tämä joskus vielä tästä lähtisi rullaamaan.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Kappas vaan, Telian säätäjät oli näemmä käynyt reitittimessä jotain ruuvailemassa kun tänään puhelimen appi löysi wifi-laajentimet. Nyt on koko talossa kunnon langaton verkko, vielä kun tuo  5G-yhteys tulee kuntoon niin kyllä kelpaa 🙂>

Kunniamerkki

Sama ongelma täälläkin. Kaksi päivää hermot hiilloksella tämän kanssa. Aspa-chat ilmoittaa, että ota yhteyttä maksulliseen numeroon, vaikka copypasteaa vastaukset täältä. Erikoista on, että tämä näyttäisi olevan kaksi vuotta vanha tiedossa ollut ongelma eikä sitä uusille ko laitteen hankkijoille viestitä mitenkään - saatikka sitten chatin asiakaspalvelijoille. Pikkasen olisi leanaukselle tilaa asiakasrajapinnassa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Sama ongelma täälläkin. Kaksi päivää hermot hiilloksella tämän kanssa. Aspa-chat ilmoittaa, että ota yhteyttä maksulliseen numeroon, vaikka copypasteaa vastaukset täältä. Erikoista on, että tämä näyttäisi olevan kaksi vuotta vanha tiedossa ollut ongelma eikä sitä uusille ko laitteen hankkijoille viestitä mitenkään - saatikka sitten chatin asiakaspalvelijoille. Pikkasen olisi leanaukselle tilaa asiakasrajapinnassa.

Helppi pystyy avustamaan laitteiden käyttöönoton kanssa, mutta kyllä asiakaspalvelun pitäisi näissä tilanteissa pystyä siirtämään selvitys tekniseen asiakaspalveluun, jos oikeasta laitteiden kytkennästä huolimatta laajentimet eivät ala keskustelemaan Smart -palvelureitittimen kanssa.

Telia Smart wifi -sovellus itsessään on ollut jo pidempään toimimaton uusille asiakkaille. 

Jos ongelma on edelleen ajankohtainen voit häiriöilmoituksen kirjata myös täältä.

Kunniamerkki

Olisi ihan todella hienoa, että uusille asiakkaille ilmoitettaisiin proaktiivisesti (varsinkin jääkiekkokisojen aikana!), että Telia Smart Wifi -sovellus ei toimi ja että miten pitäisi asian kanssa oikeasti edetä, kun vaihtoehtona on osaamaton chat ja maksullinen helppi. On pikkasen haastavaa, että lähetellään pahvilaatikollinen erikokoisia pahvilaatikoita, laitteita ja johtoja ja kun ne saa ohjeiden mukaan moneen kertaan alusta uudelleen laitettua, niin lopputulos on kaksi vuotta vanha ongelma, jonka ongelmanratkaisutavoista ei vieläkään osata viestiä. Häiriöilmoituksen laitoin, mutta systeemi antoi valita vain valmiita vastauksia, joten pikkasen oli hankala kuvata ongelmaa. 😑 Jatkan yrittämistä. 😑 Tsemppiä kaikille muillekin saman vanhan ongelman kanssa painiskeleville ja kiitos nopealle vastaajalle.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Olisi ihan todella hienoa, että uusille asiakkaille ilmoitettaisiin proaktiivisesti (varsinkin jääkiekkokisojen aikana!), että Telia Smart Wifi -sovellus ei toimi ja että miten pitäisi asian kanssa oikeasti edetä, kun vaihtoehtona on osaamaton chat ja maksullinen helppi. 

Tämä tieto olisi pitänyt tulla asiakaspalvelumme toimesta ensimmäisen yhteydenoton aikana. Pahoittelut näin omasta puolesta ettei asianhoito sujunut asiakaspalvelussa kuten sen olisi pitänyt. 

On pikkasen haastavaa, että lähetellään pahvilaatikollinen erikokoisia pahvilaatikoita, laitteita ja johtoja ja kun ne saa ohjeiden mukaan moneen kertaan alusta uudelleen laitettua, niin lopputulos on kaksi vuotta vanha ongelma, jonka ongelmanratkaisutavoista ei vieläkään osata viestiä. 

Tarkoitus on, että asiakas tekee käyttönoton asiakastuen ohjeiden mukaisesti. Ohjeesta löytyy maininta ettei sovelluksen käyttöönotto ole mahdollista. Tämä tieto ja ohjeet eivät tietenkään olisi pahitteeksi, jos ne tulisivat A4-paperilla laitteiden mukana. 

Kunniamerkki

Noniin. Jos joku etsii täältä vielä vastausta samaiseen ongelmaan eikä ekan eikä tokan tason asiakaspalvelijat keksi ratkaisua, niin tässä helpot stepit: 

  • Unohda kaikki ohjeiden viittaukset Telia Smart Wifi -sovellukseen. Se ei toimi eikä sitä tarvita. 
  • Kytke kaikki laitteet ohjeen mukaan ja laajentimet ethernet-kaapeleilla kiinni reitittimeen
  • Laita virrat kaikkiin päälle 
  • Paina nuppineulalla reitittimen power-nappulan vieressä olevaa reikää nuppineulalla 10 sekuntia
  • Odottele riittävän kauan, että kaikissa palaa vihreät valot enemmän tai vähemmän jatkuvasti.
  • Irrota laajentimet reitittimestä ja siirrä ne oikeille paikoilleen ja töpseli seinään.
  • Valmis.
  • PS Vaihda verkon nimi ja salasana.
Kunniamerkki

 

Tarkoitus on, että asiakas tekee käyttönoton asiakastuen ohjeiden mukaisesti. Ohjeesta löytyy maininta ettei sovelluksen käyttöönotto ole mahdollista. Tämä tieto ja ohjeet eivät tietenkään olisi pahitteeksi, jos ne tulisivat A4-paperilla laitteiden mukana. 

Hei ihan mahtava tieto. Pahvilaatikossa tulee mukana kolme erilaista ohjetta (tehdaspakkauksissa) plus sim-kortin ohje kirjekuoressa. Tuota viittausta tai linkkiä asiakastuen ohjeisiin ei ole paketissa mukana eikä se tulostu lähetteeseen = kuittikopioon. Ehkä tuossa kohdassa prosessia voisi hiukan kehittää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tarkoitus on, että asiakas tekee käyttönoton asiakastuen ohjeiden mukaisesti. Ohjeesta löytyy maininta ettei sovelluksen käyttöönotto ole mahdollista. Tämä tieto ja ohjeet eivät tietenkään olisi pahitteeksi, jos ne tulisivat A4-paperilla laitteiden mukana. 

Hei ihan mahtava tieto. Pahvilaatikossa tulee mukana kolme erilaista ohjetta (tehdaspakkauksissa) plus sim-kortin ohje kirjekuoressa. Tuota viittausta tai linkkiä asiakastuen ohjeisiin ei ole paketissa mukana eikä se tulostu lähetteeseen = kuittikopioon. Ehkä tuossa kohdassa prosessia voisi hiukan kehittää.

Palaute ohjeista on nyt välitetty eteenpäin, ja ohjeistusten muokkaus otetaan kehityksen suunnitteluun. 
 

Vastaa