14-11-2019 15:02 — muokattu 14-11-2019 15:19
Liekö vika vai ominaisuus kyseisessä laitteessa, kun yksi ethernet-porteista pimenee rankemman tiedonsiirron yhteydessä (esim. lähiverkossa koneesta toiseen)?
Vika korjaantuu ainoastaan käynnistämällä reititin uudelleen, mutta sama ongelma on odotettavissa hetkenä minä hyvänsä uudelleen.
Firmware Version: 17.2.0339-1021032-20180416152218
Hardware Version: VANT-R
14-11-2019 16:24
@iDriver kirjoitti:Liekö vika vai ominaisuus kyseisessä laitteessa, kun yksi ethernet-porteista pimenee rankemman tiedonsiirron yhteydessä (esim. lähiverkossa koneesta toiseen)?
Morjesta @iDriver ja Tervetuloa Yhteisöön!
Tarkoitatko LAN-porttia joka tällaista tekee, tapahtuuko sama myös jos vaihdat toisen portin käyttöön?
14-11-2019 16:43
Morjesta @iDriver ja Tervetuloa Yhteisöön!
Tarkoitatko LAN-porttia joka tällaista tekee, tapahtuuko sama myös jos vaihdat toisen portin käyttöön?
Kiitos! Juu... LAN-porttia tarkoitin ja ongelma ilmenee ainoastaan yhdessä portissa (nro 1).
Kun verkkojohdon vaihtaa toiseen porttiin, sama kone toimii toisessa portissa ihan normaalisti. Portit 2-4 eivät myöskään pimene kovassakaan käytössä.
Pimenneessä portissa ei toimi mikään laite ennenkuin boksin on käynnistänyt uudelleen. Olen kokeillut myös kiinteällä IP-osoitteella. Ei vaikutusta.
14-11-2019 18:01
@iDriver kirjoitti:
Morjesta @iDriver ja Tervetuloa Yhteisöön!
Tarkoitatko LAN-porttia joka tällaista tekee, tapahtuuko sama myös jos vaihdat toisen portin käyttöön?
Kiitos! Juu... LAN-porttia tarkoitin ja ongelma ilmenee ainoastaan yhdessä portissa (nro 1).
Kun verkkojohdon vaihtaa toiseen porttiin, sama kone toimii toisessa portissa ihan normaalisti. Portit 2-4 eivät myöskään pimene kovassakaan käytössä.
Pimenneessä portissa ei toimi mikään laite ennenkuin boksin on käynnistänyt uudelleen. Olen kokeillut myös kiinteällä IP-osoitteella. Ei vaikutusta.
Kuulostaisi siltä, että se jää siihen yhteen porttiin. Onko se tehnyt tätä heti alusta asti? Jos olet ostanut laitteen täältä meidän kautta niin takuutahan näissä on 24 kuukautta, siitä ostohetkestä. Tästä voit ottaa yhteyttä meille.
16-11-2019 23:43
@MikaelMu kirjoitti:
Kuulostaisi siltä, että se jää siihen yhteen porttiin. Onko se tehnyt tätä heti alusta asti? Jos olet ostanut laitteen täältä meidän kautta niin takuutahan näissä on 24 kuukautta, siitä ostohetkestä. Tästä voit ottaa yhteyttä meille.
Ei ole tehnyt aina. Siksi epäilenkin, että olisiko boksiin tullut automaattisesti joku päivitys, jonka seurauksena tällainen temppuilu on alkanut? Rautaviasta tuskin on kyse, koska vika korjaantuu käynnistämällä boksi uudestaan.
Boksi on liittymän mukana tullut... Sain tämän edellisen oikeasti hajonneen tilalle ehkä parisen vuotta sitten.
17-11-2019 13:45
Tätä laitetta toimitetaan Telia Tv:n yhteydessä tai vuokralaitteena. Niin kauan kun palvelusopimus on voimassa on myös takuu. Eli nyt kannattaa ottaa yhteyttä niin kuin @MikaelMu kertoi. Laitevialta tämä haiskahtaa mutta tutkitaan sitten tarkemmin.
18-11-2019 15:01
@JuhoOlliLo kirjoitti:Tätä laitetta toimitetaan Telia Tv:n yhteydessä tai vuokralaitteena. Niin kauan kun palvelusopimus on voimassa on myös takuu. Eli nyt kannattaa ottaa yhteyttä niin kuin @MikaelMu kertoi. Laitevialta tämä haiskahtaa mutta tutkitaan sitten tarkemmin.
OK. TeliaTV löytyy...
Palautin tehdasasetukset ja kokeilen vielä eri laitteita tuossa ykkösportissa, josko pystyisin vielä vähän rajaamaan mikä pimenemisen aiheuttaa. Pitää käydä vaihtamassa laite, mikäli vika ilmenee vielä samaan malliin.
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit sivun yläreunasta.