Technicolor TG799TSvac Xtream boottailee itseään

  • 23 November 2020
  • 20 kommenttia
  • 53 katselukertaa

Minulla on ollut jo pitkään ongelmia ym. modeemin kanssa. Yhteys katkeaa aina muutaman kerran illassa.

 

Taustaa:

Kaikki verkkoyhteydet on käytännössä langattomia. TeliaTV, mobiililaitteet ja tietokone. Käytössä on sekä 2.4 GHz ja 5.0 GHz yhteydet. Langattomia yhteyksiä voi olla useita samanaikaisesti, ehkä 7 eri laitetta.

 

Ongelma:

Yhteys katkee kerran tai useammin päivän aikana. Yleensä illalla kun samaan aikaan on TV päällä ja muilla laitteilla surffaillaan. Kun yhteys katkee niin kaikista laitteista häviää wlan-yhteys ei väliä onko 5 vai 2.4 verkoissa. Näyttää, että Modeemi boottaa itsensä ja nytkin modeemin uptime on 1h 20min eli tänään on tuossa noin reilu tunti sitten bootannut itsensä. Äsken kokeilin modeemia ja se tuntui käteen selkeästi lämpimältä päältä ja alta. 

 

Voiko siis olla, että tuo modeemi käy kuumana koska joutuu puskemaan liikaa WLAN-yhteyksien yli? Mainittakoon, että minulla on nyt lainalaite käytössä, jonka hain Telia liikkeestä testiin, että onko ongelma omassa modeemissa, mutta taitaa olla enemmän tuossa valmistuksessa nyt joku häikkä vai mikä muu voi aiheuttaa tätä? Onko joku modannut modeemiinsa jotain jäähdytyssiilejä wlan-piirille tms.?


20 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Clarenz@  kirjoitti:

Minulla on ollut jo pitkään ongelmia ym. modeemin kanssa. Yhteys katkeaa aina muutaman kerran illassa.


 


Taustaa:


Kaikki verkkoyhteydet on käytännössä langattomia. TeliaTV, mobiililaitteet ja tietokone. Käytössä on sekä 2.4 GHz ja 5.0 GHz yhteydet. Langattomia yhteyksiä voi olla useita samanaikaisesti, ehkä 7 eri laitetta.


 


Ongelma:


Yhteys katkee kerran tai useammin päivän aikana. Yleensä illalla kun samaan aikaan on TV päällä ja muilla laitteilla surffaillaan. Kun yhteys katkee niin kaikista laitteista häviää wlan-yhteys ei väliä onko 5 vai 2.4 verkoissa. Näyttää, että Modeemi boottaa itsensä ja nytkin modeemin uptime on 1h 20min eli tänään on tuossa noin reilu tunti sitten bootannut itsensä. Äsken kokeilin modeemia ja se tuntui käteen selkeästi lämpimältä päältä ja alta. 


 


Voiko siis olla, että tuo modeemi käy kuumana koska joutuu puskemaan liikaa WLAN-yhteyksien yli? Mainittakoon, että minulla on nyt lainalaite käytössä, jonka hain Telia liikkeestä testiin, että onko ongelma omassa modeemissa, mutta taitaa olla enemmän tuossa valmistuksessa nyt joku häikkä vai mikä muu voi aiheuttaa tätä? Onko joku modannut modeemiinsa jotain jäähdytyssiilejä wlan-piirille tms.?




Laite saattaa lämmetä sen verran, että sitä pystyy käsittelemään ihan normaalisti. Mikäli kaksi laitetta katkoo yhteyttä ja piuhat on vaihdettu, niin oletko tarkistuttanut linjan puolta Häiriöilmoitusten kautta?


@PiaJo@  kirjoitti:

@Clarenz@  kirjoitti:

Minulla on ollut jo pitkään ongelmia ym. modeemin kanssa. Yhteys katkeaa aina muutaman kerran illassa.

 

Taustaa:

Kaikki verkkoyhteydet on käytännössä langattomia. TeliaTV, mobiililaitteet ja tietokone. Käytössä on sekä 2.4 GHz ja 5.0 GHz yhteydet. Langattomia yhteyksiä voi olla useita samanaikaisesti, ehkä 7 eri laitetta.

 

Ongelma:

Yhteys katkee kerran tai useammin päivän aikana. Yleensä illalla kun samaan aikaan on TV päällä ja muilla laitteilla surffaillaan. Kun yhteys katkee niin kaikista laitteista häviää wlan-yhteys ei väliä onko 5 vai 2.4 verkoissa. Näyttää, että Modeemi boottaa itsensä ja nytkin modeemin uptime on 1h 20min eli tänään on tuossa noin reilu tunti sitten bootannut itsensä. Äsken kokeilin modeemia ja se tuntui käteen selkeästi lämpimältä päältä ja alta. 

 

Voiko siis olla, että tuo modeemi käy kuumana koska joutuu puskemaan liikaa WLAN-yhteyksien yli? Mainittakoon, että minulla on nyt lainalaite käytössä, jonka hain Telia liikkeestä testiin, että onko ongelma omassa modeemissa, mutta taitaa olla enemmän tuossa valmistuksessa nyt joku häikkä vai mikä muu voi aiheuttaa tätä? Onko joku modannut modeemiinsa jotain jäähdytyssiilejä wlan-piirille tms.?


Laite saattaa lämmetä sen verran, että sitä pystyy käsittelemään ihan normaalisti. Mikäli kaksi laitetta katkoo yhteyttä ja piuhat on vaihdettu, niin oletko tarkistuttanut linjan puolta Häiriöilmoitusten kautta?


Hei, en ole tarkistanut, mutta voiko se aiheuttaa modeemin uudelleen käynnistymistä? Tätä siis tapahtuu aivan joka päivä. Minulla ei ole mitään laitetta piuhalla kiinni modeemissa, jolla voisin tarkastaa yhteyden mutta uskoisin että nekin katkeaisivat kun tosiaan kaikki valot sammuu modeemissa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Kun yhteys katkeaa modeemin ja verkon väliltä ja modeemi alkaa hakemaan uutta yhteyttä verkkoon voi tämä näyttää siltä kuin modeemi sammuisi. Laiteessa muistaakseni palaa vain status valo kun yhteys on käyttö kunnossa. Kun yhteyttä haetaan uudelleen vilkkuvat laitteen valot kuten normaalin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.


 


Nyt olisi hyvä seuraavana tarkistaa, että puhelinjohto on kunnolla kiinni ja ehjä sekä alle kaksi metriä pitkä. Ongelman jatkuessa olisi hyvä linja tarkistaa häiriöilmoituksen kautta.


 


Häiriöilmoituksen kautta voimme varmistaa linjan osuuden toiminnan ja vaihtaa laitteen tarvittaessa takuuseen.


@KaPetri@  kirjoitti:

Kun yhteys katkeaa modeemin ja verkon väliltä ja modeemi alkaa hakemaan uutta yhteyttä verkkoon voi tämä näyttää siltä kuin modeemi sammuisi. Laiteessa muistaakseni palaa vain status valo kun yhteys on käyttö kunnossa. Kun yhteyttä haetaan uudelleen vilkkuvat laitteen valot kuten normaalin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

 

Nyt olisi hyvä seuraavana tarkistaa, että puhelinjohto on kunnolla kiinni ja ehjä sekä alle kaksi metriä pitkä. Ongelman jatkuessa olisi hyvä linja tarkistaa häiriöilmoituksen kautta.

 

Häiriöilmoituksen kautta voimme varmistaa linjan osuuden toiminnan ja vaihtaa laitteen tarvittaessa takuuseen.


Olen tehnyt vikailmoituksen onko tämä sama kuin häiriöilmoitus?

 

Minulla on valokuitu ja käytännössä pistokkeesta lähtee verkkopiuha modeemiin, ei siis puhelinpiuhaa ollenkaan. Verkkopiuha on tosin yli 2m mutta ymmärtääkseni ei niin herkkä kuin puhelinpiuha. Tarkistan vielä kytkennät jos joku olisi heikosti kiinni. 

tarkoittaako modeemin uptime yhteyttä vai laitetta?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Clarenz@  kirjoitti:


@KaPetri@  kirjoitti:

Kun yhteys katkeaa modeemin ja verkon väliltä ja modeemi alkaa hakemaan uutta yhteyttä verkkoon voi tämä näyttää siltä kuin modeemi sammuisi. Laiteessa muistaakseni palaa vain status valo kun yhteys on käyttö kunnossa. Kun yhteyttä haetaan uudelleen vilkkuvat laitteen valot kuten normaalin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.


 


Nyt olisi hyvä seuraavana tarkistaa, että puhelinjohto on kunnolla kiinni ja ehjä sekä alle kaksi metriä pitkä. Ongelman jatkuessa olisi hyvä linja tarkistaa häiriöilmoituksen kautta.


 


Häiriöilmoituksen kautta voimme varmistaa linjan osuuden toiminnan ja vaihtaa laitteen tarvittaessa takuuseen.




Olen tehnyt vikailmoituksen onko tämä sama kuin häiriöilmoitus?


 


Minulla on valokuitu ja käytännössä pistokkeesta lähtee verkkopiuha modeemiin, ei siis puhelinpiuhaa ollenkaan. Verkkopiuha on tosin yli 2m mutta ymmärtääkseni ei niin herkkä kuin puhelinpiuha. Tarkistan vielä kytkennät jos joku olisi heikosti kiinni. 


tarkoittaako modeemin uptime yhteyttä vai laitetta?




Vikailmoitus on sama kuin häiriöilmoitus. Hyvä kun sen olet tehnyt!


 


Onko yhteys toteutettu ethernet vai kotikuitu tekniikkalla?


Verkkokaapelin pituudella samanlaista merkitystä ei yhteyden laatuun ole kuin dsl yhteydessä.


 


Omassa hybridi laitteessa on eroteltuna Device info ja Network infon alle laitteen sekä verkkoyhteyden uptime. Jos hallinnasta ei erikseen Network Uptime löydy, niin silloin todennäköisesti Uptime tarkoittaa laitteen päälläolo aikaa.


@KaPetri@  kirjoitti:

@Clarenz@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

Kun yhteys katkeaa modeemin ja verkon väliltä ja modeemi alkaa hakemaan uutta yhteyttä verkkoon voi tämä näyttää siltä kuin modeemi sammuisi. Laiteessa muistaakseni palaa vain status valo kun yhteys on käyttö kunnossa. Kun yhteyttä haetaan uudelleen vilkkuvat laitteen valot kuten normaalin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

 

Nyt olisi hyvä seuraavana tarkistaa, että puhelinjohto on kunnolla kiinni ja ehjä sekä alle kaksi metriä pitkä. Ongelman jatkuessa olisi hyvä linja tarkistaa häiriöilmoituksen kautta.

 

Häiriöilmoituksen kautta voimme varmistaa linjan osuuden toiminnan ja vaihtaa laitteen tarvittaessa takuuseen.


Olen tehnyt vikailmoituksen onko tämä sama kuin häiriöilmoitus?

 

Minulla on valokuitu ja käytännössä pistokkeesta lähtee verkkopiuha modeemiin, ei siis puhelinpiuhaa ollenkaan. Verkkopiuha on tosin yli 2m mutta ymmärtääkseni ei niin herkkä kuin puhelinpiuha. Tarkistan vielä kytkennät jos joku olisi heikosti kiinni. 

tarkoittaako modeemin uptime yhteyttä vai laitetta?


Vikailmoitus on sama kuin häiriöilmoitus. Hyvä kun sen olet tehnyt!

 

Onko yhteys toteutettu ethernet vai kotikuitu tekniikkalla?

Verkkokaapelin pituudella samanlaista merkitystä ei yhteyden laatuun ole kuin dsl yhteydessä.

 

Omassa hybridi laitteessa on eroteltuna Device info ja Network infon alle laitteen sekä verkkoyhteyden uptime. Jos hallinnasta ei erikseen Network Uptime löydy, niin silloin todennäköisesti Uptime tarkoittaa laitteen päälläolo aikaa.


Saaga jatkuu pienen tauon jälkeen. Ongelma on yhä olemassa. Kahden vikailmoituksen jälkeen ei vielä asia ratkennut. Yhteys on toteutettu ethernet yhteydellä. 

 

Kaksi eri Technicolourin reititintä on tässä ollut testauksessa ja molemmissa samaa ongelmaa. Nyt kävin ostamassa Asusin reitittimen ja kokeilen, josko sen kanssa olisi enemmän onnea. Vielä on asennukset tekemättä, mutta mietin että mahtaakohan sen Asusin reittimen pystyä laittamaan suoraan tuohon piuhan päähän vai joudunko jättämään tuon Technicolorin siihen väliin modeemiksi? 

 

Jos nyt tuonkaan reitittimen kanssa en pysty katsomaan telkkaria siten, että se ei joka ilta pätkisi niin sitten on vika jossain muualla kuin laitteessa. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Clarenz@  kirjoitti:




Saaga jatkuu pienen tauon jälkeen. Ongelma on yhä olemassa. Kahden vikailmoituksen jälkeen ei vielä asia ratkennut. Yhteys on toteutettu ethernet yhteydellä. 


 


Kaksi eri Technicolourin reititintä on tässä ollut testauksessa ja molemmissa samaa ongelmaa. Nyt kävin ostamassa Asusin reitittimen ja kokeilen, josko sen kanssa olisi enemmän onnea. Vielä on asennukset tekemättä, mutta mietin että mahtaakohan sen Asusin reittimen pystyä laittamaan suoraan tuohon piuhan päähän vai joudunko jättämään tuon Technicolorin siihen väliin modeemiksi? 


 


Jos nyt tuonkaan reitittimen kanssa en pysty katsomaan telkkaria siten, että se ei joka ilta pätkisi niin sitten on vika jossain muualla kuin laitteessa. 




Voit kyllä kytkeä Asuksen suoraan seinäpistokkeesta verkkokaapelin avulla, mutta tässä tulee huomioida se, ettei Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu toimi. Telia TV digiboksi laajakaistalla- palvelu vaatii sen, että meidän tarjoama palvelureititin on verkon ensimmäinen laite.

Suosittelen vahvasti kokeilemaan myös yhtäaikaa käyttää verkkokaapelia ja WiFi -yhteyttä, ja kun katkos tapahtuu niin varmistella tapahtuuko se molemmilla yhteystavoilla samanaikaisesti. Jos ongelma tosiaan jatkuu edelleen kaikilla laitteilla yhtäaikaa, kirjaa uusi häiriöilmoitus.


@HenriLie@  kirjoitti:

@Clarenz@  kirjoitti:


Saaga jatkuu pienen tauon jälkeen. Ongelma on yhä olemassa. Kahden vikailmoituksen jälkeen ei vielä asia ratkennut. Yhteys on toteutettu ethernet yhteydellä. 

 

Kaksi eri Technicolourin reititintä on tässä ollut testauksessa ja molemmissa samaa ongelmaa. Nyt kävin ostamassa Asusin reitittimen ja kokeilen, josko sen kanssa olisi enemmän onnea. Vielä on asennukset tekemättä, mutta mietin että mahtaakohan sen Asusin reittimen pystyä laittamaan suoraan tuohon piuhan päähän vai joudunko jättämään tuon Technicolorin siihen väliin modeemiksi? 

 

Jos nyt tuonkaan reitittimen kanssa en pysty katsomaan telkkaria siten, että se ei joka ilta pätkisi niin sitten on vika jossain muualla kuin laitteessa. 


Voit kyllä kytkeä Asuksen suoraan seinäpistokkeesta verkkokaapelin avulla, mutta tässä tulee huomioida se, ettei Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu toimi. Telia TV digiboksi laajakaistalla- palvelu vaatii sen, että meidän tarjoama palvelureititin on verkon ensimmäinen laite.

Suosittelen vahvasti kokeilemaan myös yhtäaikaa käyttää verkkokaapelia ja WiFi -yhteyttä, ja kun katkos tapahtuu niin varmistella tapahtuuko se molemmilla yhteystavoilla samanaikaisesti. Jos ongelma tosiaan jatkuu edelleen kaikilla laitteilla yhtäaikaa, kirjaa uusi häiriöilmoitus.


Jes, tämä olikin hyvä tieto, että tuo TV-boksi vaatii tuon Technicolorin väliin. Eihän minun tarvitse yhdistää tv-boksia technicolorin wlaniin vaan voin uuden Asus-reitittimen wlaniin yhdistää sen? 

 

Jos pätkiminen jatkuu niin teen sitten testiä langallisesti myös.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Clarenz@  kirjoitti:


@HenriLie@  kirjoitti:


@Clarenz@  kirjoitti:




Saaga jatkuu pienen tauon jälkeen. Ongelma on yhä olemassa. Kahden vikailmoituksen jälkeen ei vielä asia ratkennut. Yhteys on toteutettu ethernet yhteydellä. 


 


Kaksi eri Technicolourin reititintä on tässä ollut testauksessa ja molemmissa samaa ongelmaa. Nyt kävin ostamassa Asusin reitittimen ja kokeilen, josko sen kanssa olisi enemmän onnea. Vielä on asennukset tekemättä, mutta mietin että mahtaakohan sen Asusin reittimen pystyä laittamaan suoraan tuohon piuhan päähän vai joudunko jättämään tuon Technicolorin siihen väliin modeemiksi? 


 


Jos nyt tuonkaan reitittimen kanssa en pysty katsomaan telkkaria siten, että se ei joka ilta pätkisi niin sitten on vika jossain muualla kuin laitteessa. 




Voit kyllä kytkeä Asuksen suoraan seinäpistokkeesta verkkokaapelin avulla, mutta tässä tulee huomioida se, ettei Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu toimi. Telia TV digiboksi laajakaistalla- palvelu vaatii sen, että meidän tarjoama palvelureititin on verkon ensimmäinen laite.

Suosittelen vahvasti kokeilemaan myös yhtäaikaa käyttää verkkokaapelia ja WiFi -yhteyttä, ja kun katkos tapahtuu niin varmistella tapahtuuko se molemmilla yhteystavoilla samanaikaisesti. Jos ongelma tosiaan jatkuu edelleen kaikilla laitteilla yhtäaikaa, kirjaa uusi häiriöilmoitus.




Jes, tämä olikin hyvä tieto, että tuo TV-boksi vaatii tuon Technicolorin väliin. Eihän minun tarvitse yhdistää tv-boksia technicolorin wlaniin vaan voin uuden Asus-reitittimen wlaniin yhdistää sen? 


 


Jos pätkiminen jatkuu niin teen sitten testiä langallisesti myös.




Jotta Telia TV-boksin yhteys ja siten TV-palvelu toimisi normaalisti tulee boksi kytkeä verkkokaapelilla tai langattomasti Technicolorin reitittimeen. Lisäksi Technicolorin laite tulee olla suoraan yhteydessä laajakaista yhteyteen. 


 


Testaus kannattaa kuitenkin tehdä Asuksen laitteella ilman Technicolorin reititintä, jotta saadaan varmuus johtuuko ongelma Technicolorin reitittimestä. 


 


Telia TV-palvelu voi toimia myös Asuksen reitittimen kautta, mutta ei IPTV tekniikalla. Eli käyttäjätunnus ei ole 000-alkuinen mikä on meiltä aikoinaan palvelun tilauksen yhteydessä toimitettu. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Clarenz@  kirjoitti:

Eihän minun tarvitse yhdistää tv-boksia technicolorin wlaniin vaan voin uuden Asus-reitittimen wlaniin yhdistää sen?


Ainoastaan, mikäli asetat Asuksesi toimimaan pelkkänä wlan-tukiasemana ilman reititystä. Eli AP mode tai Access Point mode.

 

Mikäli Asus toimii reitittimenä, digiboksi ei saa Technicolorin dhcp-palvelimelta tarvitsemiaan erikoisparametrejä.

 

Kun sinulla on Ethernet-yhteys, voit onneksi erottaa digiboksin muusta internet-liikenteestäsi helposti. Hanki pieni 4- tai 5- porttinen Ethernet-kytkin. Kytke nousujohdosta sekä Technicolorin ja Asuksen WAN-liittimistä johdot kytkimeen. Digiboksi kytketään Technicoloriin (joko Ethernet-kaapelilla tai Technicolorin langattomaan lähiverkkoon). Asus saa olla reitittävässä tilassa ja kaikki muut laitteet voit kytkeä sinne.

 

Kaapelimodeemi- ja DSL-yhteyksien suhteen oletkin sitten täysin naimisissa Telian toimittaman modeemin kanssa, jos mielit Telian digiboksiakin käyttää.


@KaPetri@  kirjoitti:

@Clarenz@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

@Clarenz@  kirjoitti:


Saaga jatkuu pienen tauon jälkeen. Ongelma on yhä olemassa. Kahden vikailmoituksen jälkeen ei vielä asia ratkennut. Yhteys on toteutettu ethernet yhteydellä. 

 

Kaksi eri Technicolourin reititintä on tässä ollut testauksessa ja molemmissa samaa ongelmaa. Nyt kävin ostamassa Asusin reitittimen ja kokeilen, josko sen kanssa olisi enemmän onnea. Vielä on asennukset tekemättä, mutta mietin että mahtaakohan sen Asusin reittimen pystyä laittamaan suoraan tuohon piuhan päähän vai joudunko jättämään tuon Technicolorin siihen väliin modeemiksi? 

 

Jos nyt tuonkaan reitittimen kanssa en pysty katsomaan telkkaria siten, että se ei joka ilta pätkisi niin sitten on vika jossain muualla kuin laitteessa. 


Voit kyllä kytkeä Asuksen suoraan seinäpistokkeesta verkkokaapelin avulla, mutta tässä tulee huomioida se, ettei Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu toimi. Telia TV digiboksi laajakaistalla- palvelu vaatii sen, että meidän tarjoama palvelureititin on verkon ensimmäinen laite.

Suosittelen vahvasti kokeilemaan myös yhtäaikaa käyttää verkkokaapelia ja WiFi -yhteyttä, ja kun katkos tapahtuu niin varmistella tapahtuuko se molemmilla yhteystavoilla samanaikaisesti. Jos ongelma tosiaan jatkuu edelleen kaikilla laitteilla yhtäaikaa, kirjaa uusi häiriöilmoitus.


Jes, tämä olikin hyvä tieto, että tuo TV-boksi vaatii tuon Technicolorin väliin. Eihän minun tarvitse yhdistää tv-boksia technicolorin wlaniin vaan voin uuden Asus-reitittimen wlaniin yhdistää sen? 

 

Jos pätkiminen jatkuu niin teen sitten testiä langallisesti myös.


Jotta Telia TV-boksin yhteys ja siten TV-palvelu toimisi normaalisti tulee boksi kytkeä verkkokaapelilla tai langattomasti Technicolorin reitittimeen. Lisäksi Technicolorin laite tulee olla suoraan yhteydessä laajakaista yhteyteen. 

 

Testaus kannattaa kuitenkin tehdä Asuksen laitteella ilman Technicolorin reititintä, jotta saadaan varmuus johtuuko ongelma Technicolorin reitittimestä. 

 

Telia TV-palvelu voi toimia myös Asuksen reitittimen kautta, mutta ei IPTV tekniikalla. Eli käyttäjätunnus ei ole 000-alkuinen mikä on meiltä aikoinaan palvelun tilauksen yhteydessä toimitettu. 


Aargh, sehän menee vaikeammiksi sitten. Pitää varmana testata tuota @irritus vinkkiä, jossa jaan netin kahteen eli Technicolorin boksille ja asusin reitittimelle, jotta niiden ei tarvitse olla peräkkäin, jolloin Technicolorin mahdollinen kyykkääminen ei tiputa mitään muuta kuin telkkarin. Kirjauduinkin vahingossa noilla teliaTV sovelluksen käyttäjätunnuksella ja niillä sai nuo lisäkanavat näkyviin. Ehkä ne 000-alkuiset tunnukset ei mene edes läpi.

 

Nyt kuitenkin joudun siis asentamaan Technicoloriin takaisin yhden wlan-verkon päälle Asusin verkkojen rinnalle ihan tuota TV-boksia varten. Isoimpana ongelmana tässä on ollut se, että TV-kuva nimenomaan pysähtyy yhden tai useamman kerran päivässä ja sitä tässä lähdettiin korjaamaan, mutta nyt näyttää ettei se kyllä tällä korjaudu ellei tuo Technicolor jaksa paremmin kun on vain yksi langaton yhteys kiinni. Toki samalla muutkin laitteet on tippuneet wifistä kun telkkari pysähtyy. 

Noniin, ei tähän ongelmaan nyt vaan taida löytyä apuja mistään. 

 

Setuppi on nyt seuraava:

TP-linkin switch seinästä tulevan verkkopiuhan päässä

Switchistä omat piuhat Technicolorin reitittimeen ja Asusin reitittimeen. 

 

Kaikki muut laitteet, paitsi Telia TV on  Asusin reitittimen takana käytännössä eri wlaneissa kiinni (reititin muodostaa 2x 5 GHz verkon ja 1x 2,4 GHZ verkon) ja toimivat kuin junan vessa, ainakin vielä toiminut. 

 

Technicolorissa on kaikki muut verkot laitettu pois päältä, paitsi 5GHz, jolle vaihdoin uuden nimen, että mikään laite ei sitä automaattisesti löydä. Kiinnitin tuohon wlaniin ainoastaan Telia TV-boksin. Valitettavasti aika-ajoin tämä televisio-kuva katoaa muutamaksi minuutiksi tai siis käytännössä kuva jäätyy ja palaa sitten takaisin itsestään tai sammutan TV-boksin ja käynnistän uudelleen jolloin boksi hetken aikaa(joitakin minuutteja) vilkuttaa sinistä valoa ja sitten tulee kuva näkyviin.

 

Toki 100 % ei voida rajata sitäkään ulos, että Telia TV ei menisi omatoimisesti johonkin vikatilaan verkon suhteen aika-ajoin, eikä ongelma olisi Technicolorissa, mutta aiemmin raportoidut ongelmat viittasivat enemmän tuohon reitittimeen. Nyt kuitenkin kun kuva pysähtyy televisiossa, reitittimessä näyttää vilkkuvan suht normaalisti kaikki valot, ei esim ole tippunut kokonaan verkosta.

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@Clarenz@  kirjoitti:

Noniin, ei tähän ongelmaan nyt vaan taida löytyä apuja mistään. 


Mikä estää heittämästä koko Tehcnicolorin mäkeen? Sehän on ADSL/VDSL modeemi, eikö? Tomivia ADSL/VDSL modeemeita/reitittimiä on kaupat väärällään. Esimerkiksi minä en siedä toimimattomia laitteita kovin kauaa, vaan ne lähtee vaihtoon. Ei verkon laitteiden kuulu boottailla itseään vaan verkon kuuluu toimia ihan 24/7 putkeen vaikka vuosia. Kaupasta löytyy mm. alle satasen hintaisia reitittimiä, joilla verkko saadaan toimimaan ainakin puolitoista vuotta kerrallaan aina yhdellä boottauksella.


@SINAD@  kirjoitti:

@Clarenz@  kirjoitti:

Noniin, ei tähän ongelmaan nyt vaan taida löytyä apuja mistään. 


Mikä estää heittämästä koko Tehcnicolorin mäkeen? Sehän on ADSL/VDSL modeemi, eikö? Tomivia ADSL/VDSL modeemeita/reitittimiä on kaupat väärällään. Esimerkiksi minä en siedä toimimattomia laitteita kovin kauaa, vaan ne lähtee vaihtoon. Ei verkon laitteiden kuulu boottailla itseään vaan verkon kuuluu toimia ihan 24/7 putkeen vaikka vuosia. Kaupasta löytyy mm. alle satasen hintaisia reitittimiä, joilla verkko saadaan toimimaan ainakin puolitoista vuotta kerrallaan aina yhdellä boottauksella.


Valitettavasti Telia TV ei toimi ilman tuota Technicolorin laitetta välissä (Laite ei siis ole modeemi, vaan pelkkä reititin). Tämä minulla olikin ajatus, että pääsen koko laitteesta eroon, kun hommasin uuden reitittimen. En vain silloin tiennyt, että tuo TV-palvelu vaatii nimenomaan tuolta reitittimeltä jotain tietoja, että kuva saadaan näkyviin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@Clarenz@  kirjoitti:

Valitettavasti Telia TV ei toimi ilman tuota Technicolorin laitetta välissä (Laite ei siis ole modeemi, vaan pelkkä reititin). Tämä minulla olikin ajatus, että pääsen koko laitteesta eroon, kun hommasin uuden reitittimen. En vain silloin tiennyt, että tuo TV-palvelu vaatii nimenomaan tuolta reitittimeltä jotain tietoja, että kuva saadaan näkyviin.

Juu, tästä on ollutkin joskus juttua. Joskus vuosia sitten mietin itsekin TeliaTV:n tilaamista mutta sitten kuulin että pitäisi alkaa jotain Technicoloreita virittelemään verkkoon (silloin olivat vieläpä sellaisia hölmöjä pystymallisia) niin jäi aikomukset siihen. Sitäkin on joku yrittänyt selvittää että saisiko TeliaTV:n viriteltyä jotenkin ilman tuota Technicoloria mutta nyt en muista varmaksi miten siinä lopulta kävi. Systeemi taisi olla niin epästandardisti tehty, ettei tainnut onnistua kai mitenkään. Jos se olisi järkevästi tehty niin se toimisi suoraan sellaisenaan tai korkeintaan perustuisi esim. VLAN taggaukseen, jolloin sen saisi erotettua muusta nettiliikenteestä sieltä millä tahansa hallittavalla kytkimellä. Mutta mitä luin sitä tarinaa niin se oli toteutettu jotenkin todella oudolla tavalla, tavitaan custom firmwarea ja heikkolaatuista Technicolor-rautaa verkkoon.

 

Ainoa mitä voi miettiä että eikö ilnan TeliaTV:tä tule toimeen? Itse en uhraisi nettiyhteyden toimivuutta pelkästään sen takia että joku TV palvelu vaatii epävakaita laitteita oman verkon kriittisiin osiin. Ainakin mulla on korkeammalla prioriteetilla toimiva nettiyhteys kuin mikään pelkästään viihteeseen liittyvä juttu.

 

Meillä kaikki TV tulee antennin sekä parin satelliittilautasen kautta, kanavia on muutamia tuhansia eli paljon enemmän kuin on koskaan aikaa katsoa. VU+ Ultimo 4K digiboksi tarjoaa myös täysin oman netti-tv:n, eli käytännössä samat palvelut mutta vähän paremmin ja ilman kk-maksua. Tämän lisäksi on myös Netflix, joka toimii ilman mitään erillisiä purkkeja mistä tahansa laitteesta ihan normaalin palomuurin takaa ilman mitään lisävirityksiä. Näinhän myös TeliaTV:n tulisi toimia.

 

Ainakin tässä olisi kehitysideaa Telialle. Se TV palvelu ei oikeasti vaadi mitään lisälaitteita, vaan olisi täysin toteutettavissa niin että se toimii jopa NAT:in takaa. Käsittääkseni muutkin operaattorit ovat toteuttaneet TV-palvelujaan siten että toimii vaikka puhelimesta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@SINAD@  kirjoitti:



Ainakin tässä olisi kehitysideaa Telialle. Se TV palvelu ei oikeasti vaadi mitään lisälaitteita, vaan olisi täysin toteutettavissa niin että se toimii jopa NAT:in takaa. Käsittääkseni muutkin operaattorit ovat toteuttaneet TV-palvelujaan siten että toimii vaikka puhelimesta.




Telia TV -palvelu on jaettuna kolmeen eri palveluun, Telia TV digiboksi, Telia TV digiboksi laajakaistalla ja Telia TV sovellustunnus. Näistä Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu vaatii palvelureitittimen toimiakseen ja tämä on @Clarenz :lla käytössä ilmeisesti. Tässä palveluun kuuluu kiinteä nettiyhteys meiltä (pl. kaapelinetti) ja Telia TV -palvelu.

Tarjoamme tätä Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelua kokonaisratkaisuna, johon kuuluu nettiyhteys, laitteet ja viihde (Telia TV). Palvelureititin on suosittu siksi, että se on varmuudella yhteyden kanssa toimiva ja me huolehdimme sen päivityksistä ja tarvittaessa takuuvaihdosta maksutta, kun palvelu on tilattuna ja aktiivisena. Tämä on siis ns. "avaimet käteen" paketti.

Telia TV -digiboksia voi käyttää myös oman reitittimen kanssa, ilman meidän palvelureitintä, kun kirjautumiseen käyttää sovellustunnusta. Ilman palveureititintä se digiboksi lataa eri ohjemiston ja siihen tulee kirjautua eri tunnuksilla verrattuna ohjelmistoon, joka latautuu digiboksille palvelureitittimen kanssa. Sovellustunnus kuuluu maksutta Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluun ja siinä on katsottavissa suurin osa samoista kanavista, mutta poikkeuksia on, esim. MIX -pakettien kanavat. Oliko @Clarenz  tätä mahdollisuutta kokeillut?


@HenriLie@  kirjoitti:

@SINAD@  kirjoitti:

Ainakin tässä olisi kehitysideaa Telialle. Se TV palvelu ei oikeasti vaadi mitään lisälaitteita, vaan olisi täysin toteutettavissa niin että se toimii jopa NAT:in takaa. Käsittääkseni muutkin operaattorit ovat toteuttaneet TV-palvelujaan siten että toimii vaikka puhelimesta.


Telia TV -palvelu on jaettuna kolmeen eri palveluun, Telia TV digiboksi, Telia TV digiboksi laajakaistalla ja Telia TV sovellustunnus. Näistä Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu vaatii palvelureitittimen toimiakseen ja tämä on @Clarenz :lla käytössä ilmeisesti. Tässä palveluun kuuluu kiinteä nettiyhteys meiltä (pl. kaapelinetti) ja Telia TV -palvelu.


Tarjoamme tätä Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelua kokonaisratkaisuna, johon kuuluu nettiyhteys, laitteet ja viihde (Telia TV). Palvelureititin on suosittu siksi, että se on varmuudella yhteyden kanssa toimiva ja me huolehdimme sen päivityksistä ja tarvittaessa takuuvaihdosta maksutta, kun palvelu on tilattuna ja aktiivisena. Tämä on siis ns. "avaimet käteen" paketti.

Telia TV -digiboksia voi käyttää myös oman reitittimen kanssa, ilman meidän palvelureitintä, kun kirjautumiseen käyttää sovellustunnusta. Ilman palveureititintä se digiboksi lataa eri ohjemiston ja siihen tulee kirjautua eri tunnuksilla verrattuna ohjelmistoon, joka latautuu digiboksille palvelureitittimen kanssa. Sovellustunnus kuuluu maksutta Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluun ja siinä on katsottavissa suurin osa samoista kanavista, mutta poikkeuksia on, esim. MIX -pakettien kanavat. Oliko @Clarenz  tätä mahdollisuutta kokeillut?


En ole tuota kokeillut. Tässä on tänäänkin illalla tuo TV pätkinyt ja nyt ollut ainakin 20 minuuttia pimeänä, ja silti pystyn tähän toisen reitittimen wlanissa vastaamaan. Mitä minun tulee tehdä, että voisin yhdistää TV-boksin tuohon omaan reitittimeeni tai siis millä tunnuksilla saan siihen ihan TV-kanavat näkyviin? Liiga näkyi kun kirjauduin niillä tunnuksilla, millä kirjaudun appiin, mutta ei TV-kanavat. Minulla on siis peruskanavat ja liigapaketti, ei muita lisäkanavapaketteja hankittuna.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@HenriLie@  kirjoitti:

Telia TV -digiboksia voi käyttää myös oman reitittimen kanssa, ilman meidän palvelureitintä, kun kirjautumiseen käyttää sovellustunnusta. Ilman palveureititintä se digiboksi lataa eri ohjemiston ja siihen tulee kirjautua eri tunnuksilla verrattuna ohjelmistoon, joka latautuu digiboksille palvelureitittimen kanssa. Sovellustunnus kuuluu maksutta Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluun ja siinä on katsottavissa suurin osa samoista kanavista, mutta poikkeuksia on, esim. MIX -pakettien kanavat. Oliko @Clarenz  tätä mahdollisuutta kokeillut?

No nyt kuulostaa paremmalta! Tuohan voisi ratkaista kysyjän ongelman. Mietinkin että mihin ihmeeseen sitä palvelureititintä tässä edes tarvitaan koska ei esim. DNA:n TV-hubi sellaisia vaadi. Toimii kuulemma jopa mobiililaajakaistan takana, esim. pojalla ei tällä hetkellä ole opiskelupaikkakunnallaan muuta kuin 4G mutta toi DNA:n purkki on silti ja kuulemma edelleen pelittää. Eikä tosiaan ole mitään "palvelureitittimiä" siinä...

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Clarenz@  kirjoitti:




En ole tuota kokeillut. Tässä on tänäänkin illalla tuo TV pätkinyt ja nyt ollut ainakin 20 minuuttia pimeänä, ja silti pystyn tähän toisen reitittimen wlanissa vastaamaan. Mitä minun tulee tehdä, että voisin yhdistää TV-boksin tuohon omaan reitittimeeni tai siis millä tunnuksilla saan siihen ihan TV-kanavat näkyviin? Liiga näkyi kun kirjauduin niillä tunnuksilla, millä kirjaudun appiin, mutta ei TV-kanavat. Minulla on siis peruskanavat ja liigapaketti, ei muita lisäkanavapaketteja hankittuna.




Sovellustunnuksella ei näe peruskanavia, jos ei ole tallennuspakettia tilattuna. Peruskanavat näkyvät maksutta, (pl. Nelosen kanavat, johtuen sopimusteknillisistä syistä) jos "peilaus" kanaville on tehty oikein, tämän voi tarkistuttaa vielä asiakaspalvelussamme, kun olet kirjautuneena sisään tai tunnistamme puhelimessa sinut ja näemme asiakastiedot tarkemmin.

Peilaus tarkoittaa siis kanavapakettien lisäämistä toiselle tunnukselle, kun kanavapaketista maksaa jo toisella, esim. kuten Liiga on sinulla nyt.


@HenriLie@  kirjoitti:

@Clarenz@  kirjoitti:


En ole tuota kokeillut. Tässä on tänäänkin illalla tuo TV pätkinyt ja nyt ollut ainakin 20 minuuttia pimeänä, ja silti pystyn tähän toisen reitittimen wlanissa vastaamaan. Mitä minun tulee tehdä, että voisin yhdistää TV-boksin tuohon omaan reitittimeeni tai siis millä tunnuksilla saan siihen ihan TV-kanavat näkyviin? Liiga näkyi kun kirjauduin niillä tunnuksilla, millä kirjaudun appiin, mutta ei TV-kanavat. Minulla on siis peruskanavat ja liigapaketti, ei muita lisäkanavapaketteja hankittuna.


Sovellustunnuksella ei näe peruskanavia, jos ei ole tallennuspakettia tilattuna. Peruskanavat näkyvät maksutta, (pl. Nelosen kanavat, johtuen sopimusteknillisistä syistä) jos "peilaus" kanaville on tehty oikein, tämän voi tarkistuttaa vielä asiakaspalvelussamme, kun olet kirjautuneena sisään tai tunnistamme puhelimessa sinut ja näemme asiakastiedot tarkemmin.

Peilaus tarkoittaa siis kanavapakettien lisäämistä toiselle tunnukselle, kun kanavapaketista maksaa jo toisella, esim. kuten Liiga on sinulla nyt.


Kävin juuri asiakaspalvelun kanssa tilannetta läpi. Peruskanavia ei tosiaan saanut ilman tallennuspalvelua peilattua. En kuitenkaan hyväksynyt tuota tallennuspalvelun 6,5 €/kk lisähintaa kun ongelma on jommassa kummassa Telian laitteessa. Minulle tulee vielä kolmas reititin testiin ja tarkastellaan miten sen kanssa TV näkyy vai jatkuuko edelleen pätkiminen.

 

Eilen illalla TV-kuva ei enää palautunut näkyviin tuon edellisen kirjoituksen jälkeen ja aamulla nykäsin TV-boksin johdon irti ja boottasin modeemin, pitää alkaa ihmettelemään saisiko mitään sieltä tänään näkyviin, vai onko odoteltava että tuo uusi laite saapuu.

Vastaa