Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Clarenz
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Technicolor TG799TSvac Xtream boottailee itseään

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on ollut jo pitkään ongelmia ym. modeemin kanssa. Yhteys katkeaa aina muutaman kerran illassa.

 

Taustaa:

Kaikki verkkoyhteydet on käytännössä langattomia. TeliaTV, mobiililaitteet ja tietokone. Käytössä on sekä 2.4 GHz ja 5.0 GHz yhteydet. Langattomia yhteyksiä voi olla useita samanaikaisesti, ehkä 7 eri laitetta.

 

Ongelma:

Yhteys katkee kerran tai useammin päivän aikana. Yleensä illalla kun samaan aikaan on TV päällä ja muilla laitteilla surffaillaan. Kun yhteys katkee niin kaikista laitteista häviää wlan-yhteys ei väliä onko 5 vai 2.4 verkoissa. Näyttää, että Modeemi boottaa itsensä ja nytkin modeemin uptime on 1h 20min eli tänään on tuossa noin reilu tunti sitten bootannut itsensä. Äsken kokeilin modeemia ja se tuntui käteen selkeästi lämpimältä päältä ja alta. 

 

Voiko siis olla, että tuo modeemi käy kuumana koska joutuu puskemaan liikaa WLAN-yhteyksien yli? Mainittakoon, että minulla on nyt lainalaite käytössä, jonka hain Telia liikkeestä testiin, että onko ongelma omassa modeemissa, mutta taitaa olla enemmän tuossa valmistuksessa nyt joku häikkä vai mikä muu voi aiheuttaa tätä? Onko joku modannut modeemiinsa jotain jäähdytyssiilejä wlan-piirille tms.?

20 vastausta
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 908 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Clarenz@  kirjoitti:

Minulla on ollut jo pitkään ongelmia ym. modeemin kanssa. Yhteys katkeaa aina muutaman kerran illassa.

 

Taustaa:

Kaikki verkkoyhteydet on käytännössä langattomia. TeliaTV, mobiililaitteet ja tietokone. Käytössä on sekä 2.4 GHz ja 5.0 GHz yhteydet. Langattomia yhteyksiä voi olla useita samanaikaisesti, ehkä 7 eri laitetta.

 

Ongelma:

Yhteys katkee kerran tai useammin päivän aikana. Yleensä illalla kun samaan aikaan on TV päällä ja muilla laitteilla surffaillaan. Kun yhteys katkee niin kaikista laitteista häviää wlan-yhteys ei väliä onko 5 vai 2.4 verkoissa. Näyttää, että Modeemi boottaa itsensä ja nytkin modeemin uptime on 1h 20min eli tänään on tuossa noin reilu tunti sitten bootannut itsensä. Äsken kokeilin modeemia ja se tuntui käteen selkeästi lämpimältä päältä ja alta. 

 

Voiko siis olla, että tuo modeemi käy kuumana koska joutuu puskemaan liikaa WLAN-yhteyksien yli? Mainittakoon, että minulla on nyt lainalaite käytössä, jonka hain Telia liikkeestä testiin, että onko ongelma omassa modeemissa, mutta taitaa olla enemmän tuossa valmistuksessa nyt joku häikkä vai mikä muu voi aiheuttaa tätä? Onko joku modannut modeemiinsa jotain jäähdytyssiilejä wlan-piirille tms.?


Laite saattaa lämmetä sen verran, että sitä pystyy käsittelemään ihan normaalisti. Mikäli kaksi laitetta katkoo yhteyttä ja piuhat on vaihdettu, niin oletko tarkistuttanut linjan puolta Häiriöilmoitusten kautta?

Clarenz
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PiaJo@  kirjoitti:

@Clarenz@  kirjoitti:

Minulla on ollut jo pitkään ongelmia ym. modeemin kanssa. Yhteys katkeaa aina muutaman kerran illassa.

 

Taustaa:

Kaikki verkkoyhteydet on käytännössä langattomia. TeliaTV, mobiililaitteet ja tietokone. Käytössä on sekä 2.4 GHz ja 5.0 GHz yhteydet. Langattomia yhteyksiä voi olla useita samanaikaisesti, ehkä 7 eri laitetta.

 

Ongelma:

Yhteys katkee kerran tai useammin päivän aikana. Yleensä illalla kun samaan aikaan on TV päällä ja muilla laitteilla surffaillaan. Kun yhteys katkee niin kaikista laitteista häviää wlan-yhteys ei väliä onko 5 vai 2.4 verkoissa. Näyttää, että Modeemi boottaa itsensä ja nytkin modeemin uptime on 1h 20min eli tänään on tuossa noin reilu tunti sitten bootannut itsensä. Äsken kokeilin modeemia ja se tuntui käteen selkeästi lämpimältä päältä ja alta. 

 

Voiko siis olla, että tuo modeemi käy kuumana koska joutuu puskemaan liikaa WLAN-yhteyksien yli? Mainittakoon, että minulla on nyt lainalaite käytössä, jonka hain Telia liikkeestä testiin, että onko ongelma omassa modeemissa, mutta taitaa olla enemmän tuossa valmistuksessa nyt joku häikkä vai mikä muu voi aiheuttaa tätä? Onko joku modannut modeemiinsa jotain jäähdytyssiilejä wlan-piirille tms.?


Laite saattaa lämmetä sen verran, että sitä pystyy käsittelemään ihan normaalisti. Mikäli kaksi laitetta katkoo yhteyttä ja piuhat on vaihdettu, niin oletko tarkistuttanut linjan puolta Häiriöilmoitusten kautta?


Hei, en ole tarkistanut, mutta voiko se aiheuttaa modeemin uudelleen käynnistymistä? Tätä siis tapahtuu aivan joka päivä. Minulla ei ole mitään laitetta piuhalla kiinni modeemissa, jolla voisin tarkastaa yhteyden mutta uskoisin että nekin katkeaisivat kun tosiaan kaikki valot sammuu modeemissa.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 104 custom-general.kudos
  • 589 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kun yhteys katkeaa modeemin ja verkon väliltä ja modeemi alkaa hakemaan uutta yhteyttä verkkoon voi tämä näyttää siltä kuin modeemi sammuisi. Laiteessa muistaakseni palaa vain status valo kun yhteys on käyttö kunnossa. Kun yhteyttä haetaan uudelleen vilkkuvat laitteen valot kuten normaalin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

 

Nyt olisi hyvä seuraavana tarkistaa, että puhelinjohto on kunnolla kiinni ja ehjä sekä alle kaksi metriä pitkä. Ongelman jatkuessa olisi hyvä linja tarkistaa häiriöilmoituksen kautta.

 

Häiriöilmoituksen kautta voimme varmistaa linjan osuuden toiminnan ja vaihtaa laitteen tarvittaessa takuuseen.

Clarenz
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri@  kirjoitti:

Kun yhteys katkeaa modeemin ja verkon väliltä ja modeemi alkaa hakemaan uutta yhteyttä verkkoon voi tämä näyttää siltä kuin modeemi sammuisi. Laiteessa muistaakseni palaa vain status valo kun yhteys on käyttö kunnossa. Kun yhteyttä haetaan uudelleen vilkkuvat laitteen valot kuten normaalin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

 

Nyt olisi hyvä seuraavana tarkistaa, että puhelinjohto on kunnolla kiinni ja ehjä sekä alle kaksi metriä pitkä. Ongelman jatkuessa olisi hyvä linja tarkistaa häiriöilmoituksen kautta.

 

Häiriöilmoituksen kautta voimme varmistaa linjan osuuden toiminnan ja vaihtaa laitteen tarvittaessa takuuseen.


Olen tehnyt vikailmoituksen onko tämä sama kuin häiriöilmoitus?

 

Minulla on valokuitu ja käytännössä pistokkeesta lähtee verkkopiuha modeemiin, ei siis puhelinpiuhaa ollenkaan. Verkkopiuha on tosin yli 2m mutta ymmärtääkseni ei niin herkkä kuin puhelinpiuha. Tarkistan vielä kytkennät jos joku olisi heikosti kiinni. 

tarkoittaako modeemin uptime yhteyttä vai laitetta?

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 104 custom-general.kudos
  • 589 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Clarenz@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

Kun yhteys katkeaa modeemin ja verkon väliltä ja modeemi alkaa hakemaan uutta yhteyttä verkkoon voi tämä näyttää siltä kuin modeemi sammuisi. Laiteessa muistaakseni palaa vain status valo kun yhteys on käyttö kunnossa. Kun yhteyttä haetaan uudelleen vilkkuvat laitteen valot kuten normaalin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

 

Nyt olisi hyvä seuraavana tarkistaa, että puhelinjohto on kunnolla kiinni ja ehjä sekä alle kaksi metriä pitkä. Ongelman jatkuessa olisi hyvä linja tarkistaa häiriöilmoituksen kautta.

 

Häiriöilmoituksen kautta voimme varmistaa linjan osuuden toiminnan ja vaihtaa laitteen tarvittaessa takuuseen.


Olen tehnyt vikailmoituksen onko tämä sama kuin häiriöilmoitus?

 

Minulla on valokuitu ja käytännössä pistokkeesta lähtee verkkopiuha modeemiin, ei siis puhelinpiuhaa ollenkaan. Verkkopiuha on tosin yli 2m mutta ymmärtääkseni ei niin herkkä kuin puhelinpiuha. Tarkistan vielä kytkennät jos joku olisi heikosti kiinni. 

tarkoittaako modeemin uptime yhteyttä vai laitetta?


Vikailmoitus on sama kuin häiriöilmoitus. Hyvä kun sen olet tehnyt!

 

Onko yhteys toteutettu ethernet vai kotikuitu tekniikkalla?

Verkkokaapelin pituudella samanlaista merkitystä ei yhteyden laatuun ole kuin dsl yhteydessä.

 

Omassa hybridi laitteessa on eroteltuna Device info ja Network infon alle laitteen sekä verkkoyhteyden uptime. Jos hallinnasta ei erikseen Network Uptime löydy, niin silloin todennäköisesti Uptime tarkoittaa laitteen päälläolo aikaa.

Clarenz
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri@  kirjoitti:

@Clarenz@  kirjoitti:

@KaPetri@  kirjoitti:

Kun yhteys katkeaa modeemin ja verkon väliltä ja modeemi alkaa hakemaan uutta yhteyttä verkkoon voi tämä näyttää siltä kuin modeemi sammuisi. Laiteessa muistaakseni palaa vain status valo kun yhteys on käyttö kunnossa. Kun yhteyttä haetaan uudelleen vilkkuvat laitteen valot kuten normaalin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

 

Nyt olisi hyvä seuraavana tarkistaa, että puhelinjohto on kunnolla kiinni ja ehjä sekä alle kaksi metriä pitkä. Ongelman jatkuessa olisi hyvä linja tarkistaa häiriöilmoituksen kautta.

 

Häiriöilmoituksen kautta voimme varmistaa linjan osuuden toiminnan ja vaihtaa laitteen tarvittaessa takuuseen.


Olen tehnyt vikailmoituksen onko tämä sama kuin häiriöilmoitus?

 

Minulla on valokuitu ja käytännössä pistokkeesta lähtee verkkopiuha modeemiin, ei siis puhelinpiuhaa ollenkaan. Verkkopiuha on tosin yli 2m mutta ymmärtääkseni ei niin herkkä kuin puhelinpiuha. Tarkistan vielä kytkennät jos joku olisi heikosti kiinni. 

tarkoittaako modeemin uptime yhteyttä vai laitetta?


Vikailmoitus on sama kuin häiriöilmoitus. Hyvä kun sen olet tehnyt!

 

Onko yhteys toteutettu ethernet vai kotikuitu tekniikkalla?

Verkkokaapelin pituudella samanlaista merkitystä ei yhteyden laatuun ole kuin dsl yhteydessä.

 

Omassa hybridi laitteessa on eroteltuna Device info ja Network infon alle laitteen sekä verkkoyhteyden uptime. Jos hallinnasta ei erikseen Network Uptime löydy, niin silloin todennäköisesti Uptime tarkoittaa laitteen päälläolo aikaa.


Saaga jatkuu pienen tauon jälkeen. Ongelma on yhä olemassa. Kahden vikailmoituksen jälkeen ei vielä asia ratkennut. Yhteys on toteutettu ethernet yhteydellä. 

 

Kaksi eri Technicolourin reititintä on tässä ollut testauksessa ja molemmissa samaa ongelmaa. Nyt kävin ostamassa Asusin reitittimen ja kokeilen, josko sen kanssa olisi enemmän onnea. Vielä on asennukset tekemättä, mutta mietin että mahtaakohan sen Asusin reittimen pystyä laittamaan suoraan tuohon piuhan päähän vai joudunko jättämään tuon Technicolorin siihen väliin modeemiksi? 

 

Jos nyt tuonkaan reitittimen kanssa en pysty katsomaan telkkaria siten, että se ei joka ilta pätkisi niin sitten on vika jossain muualla kuin laitteessa. 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Clarenz@  kirjoitti:


Saaga jatkuu pienen tauon jälkeen. Ongelma on yhä olemassa. Kahden vikailmoituksen jälkeen ei vielä asia ratkennut. Yhteys on toteutettu ethernet yhteydellä. 

 

Kaksi eri Technicolourin reititintä on tässä ollut testauksessa ja molemmissa samaa ongelmaa. Nyt kävin ostamassa Asusin reitittimen ja kokeilen, josko sen kanssa olisi enemmän onnea. Vielä on asennukset tekemättä, mutta mietin että mahtaakohan sen Asusin reittimen pystyä laittamaan suoraan tuohon piuhan päähän vai joudunko jättämään tuon Technicolorin siihen väliin modeemiksi? 

 

Jos nyt tuonkaan reitittimen kanssa en pysty katsomaan telkkaria siten, että se ei joka ilta pätkisi niin sitten on vika jossain muualla kuin laitteessa. 


Voit kyllä kytkeä Asuksen suoraan seinäpistokkeesta verkkokaapelin avulla, mutta tässä tulee huomioida se, ettei Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu toimi. Telia TV digiboksi laajakaistalla- palvelu vaatii sen, että meidän tarjoama palvelureititin on verkon ensimmäinen laite.

Suosittelen vahvasti kokeilemaan myös yhtäaikaa käyttää verkkokaapelia ja WiFi -yhteyttä, ja kun katkos tapahtuu niin varmistella tapahtuuko se molemmilla yhteystavoilla samanaikaisesti. Jos ongelma tosiaan jatkuu edelleen kaikilla laitteilla yhtäaikaa, kirjaa uusi häiriöilmoitus.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Clarenz
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie@  kirjoitti:

@Clarenz@  kirjoitti:


Saaga jatkuu pienen tauon jälkeen. Ongelma on yhä olemassa. Kahden vikailmoituksen jälkeen ei vielä asia ratkennut. Yhteys on toteutettu ethernet yhteydellä. 

 

Kaksi eri Technicolourin reititintä on tässä ollut testauksessa ja molemmissa samaa ongelmaa. Nyt kävin ostamassa Asusin reitittimen ja kokeilen, josko sen kanssa olisi enemmän onnea. Vielä on asennukset tekemättä, mutta mietin että mahtaakohan sen Asusin reittimen pystyä laittamaan suoraan tuohon piuhan päähän vai joudunko jättämään tuon Technicolorin siihen väliin modeemiksi? 

 

Jos nyt tuonkaan reitittimen kanssa en pysty katsomaan telkkaria siten, että se ei joka ilta pätkisi niin sitten on vika jossain muualla kuin laitteessa. 


Voit kyllä kytkeä Asuksen suoraan seinäpistokkeesta verkkokaapelin avulla, mutta tässä tulee huomioida se, ettei Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu toimi. Telia TV digiboksi laajakaistalla- palvelu vaatii sen, että meidän tarjoama palvelureititin on verkon ensimmäinen laite.

Suosittelen vahvasti kokeilemaan myös yhtäaikaa käyttää verkkokaapelia ja WiFi -yhteyttä, ja kun katkos tapahtuu niin varmistella tapahtuuko se molemmilla yhteystavoilla samanaikaisesti. Jos ongelma tosiaan jatkuu edelleen kaikilla laitteilla yhtäaikaa, kirjaa uusi häiriöilmoitus.


Jes, tämä olikin hyvä tieto, että tuo TV-boksi vaatii tuon Technicolorin väliin. Eihän minun tarvitse yhdistää tv-boksia technicolorin wlaniin vaan voin uuden Asus-reitittimen wlaniin yhdistää sen? 

 

Jos pätkiminen jatkuu niin teen sitten testiä langallisesti myös.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 104 custom-general.kudos
  • 589 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Clarenz@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

@Clarenz@  kirjoitti:


Saaga jatkuu pienen tauon jälkeen. Ongelma on yhä olemassa. Kahden vikailmoituksen jälkeen ei vielä asia ratkennut. Yhteys on toteutettu ethernet yhteydellä. 

 

Kaksi eri Technicolourin reititintä on tässä ollut testauksessa ja molemmissa samaa ongelmaa. Nyt kävin ostamassa Asusin reitittimen ja kokeilen, josko sen kanssa olisi enemmän onnea. Vielä on asennukset tekemättä, mutta mietin että mahtaakohan sen Asusin reittimen pystyä laittamaan suoraan tuohon piuhan päähän vai joudunko jättämään tuon Technicolorin siihen väliin modeemiksi? 

 

Jos nyt tuonkaan reitittimen kanssa en pysty katsomaan telkkaria siten, että se ei joka ilta pätkisi niin sitten on vika jossain muualla kuin laitteessa. 


Voit kyllä kytkeä Asuksen suoraan seinäpistokkeesta verkkokaapelin avulla, mutta tässä tulee huomioida se, ettei Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu toimi. Telia TV digiboksi laajakaistalla- palvelu vaatii sen, että meidän tarjoama palvelureititin on verkon ensimmäinen laite.

Suosittelen vahvasti kokeilemaan myös yhtäaikaa käyttää verkkokaapelia ja WiFi -yhteyttä, ja kun katkos tapahtuu niin varmistella tapahtuuko se molemmilla yhteystavoilla samanaikaisesti. Jos ongelma tosiaan jatkuu edelleen kaikilla laitteilla yhtäaikaa, kirjaa uusi häiriöilmoitus.


Jes, tämä olikin hyvä tieto, että tuo TV-boksi vaatii tuon Technicolorin väliin. Eihän minun tarvitse yhdistää tv-boksia technicolorin wlaniin vaan voin uuden Asus-reitittimen wlaniin yhdistää sen? 

 

Jos pätkiminen jatkuu niin teen sitten testiä langallisesti myös.


Jotta Telia TV-boksin yhteys ja siten TV-palvelu toimisi normaalisti tulee boksi kytkeä verkkokaapelilla tai langattomasti Technicolorin reitittimeen. Lisäksi Technicolorin laite tulee olla suoraan yhteydessä laajakaista yhteyteen. 

 

Testaus kannattaa kuitenkin tehdä Asuksen laitteella ilman Technicolorin reititintä, jotta saadaan varmuus johtuuko ongelma Technicolorin reitittimestä. 

 

Telia TV-palvelu voi toimia myös Asuksen reitittimen kautta, mutta ei IPTV tekniikalla. Eli käyttäjätunnus ei ole 000-alkuinen mikä on meiltä aikoinaan palvelun tilauksen yhteydessä toimitettu.