Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 65833
Kirjoituksia 178410

Technicolor TG799TSvac Xtream boottailee itseään



Technicolor TG799TSvac Xtream boottailee itseään

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Technicolor TG799TSvac Xtream boottailee itseään

1/6

Minulla on ollut jo pitkään ongelmia ym. modeemin kanssa. Yhteys katkeaa aina muutaman kerran illassa.

 

Taustaa:

Kaikki verkkoyhteydet on käytännössä langattomia. TeliaTV, mobiililaitteet ja tietokone. Käytössä on sekä 2.4 GHz ja 5.0 GHz yhteydet. Langattomia yhteyksiä voi olla useita samanaikaisesti, ehkä 7 eri laitetta.

 

Ongelma:

Yhteys katkee kerran tai useammin päivän aikana. Yleensä illalla kun samaan aikaan on TV päällä ja muilla laitteilla surffaillaan. Kun yhteys katkee niin kaikista laitteista häviää wlan-yhteys ei väliä onko 5 vai 2.4 verkoissa. Näyttää, että Modeemi boottaa itsensä ja nytkin modeemin uptime on 1h 20min eli tänään on tuossa noin reilu tunti sitten bootannut itsensä. Äsken kokeilin modeemia ja se tuntui käteen selkeästi lämpimältä päältä ja alta. 

 

Voiko siis olla, että tuo modeemi käy kuumana koska joutuu puskemaan liikaa WLAN-yhteyksien yli? Mainittakoon, että minulla on nyt lainalaite käytössä, jonka hain Telia liikkeestä testiin, että onko ongelma omassa modeemissa, mutta taitaa olla enemmän tuossa valmistuksessa nyt joku häikkä vai mikä muu voi aiheuttaa tätä? Onko joku modannut modeemiinsa jotain jäähdytyssiilejä wlan-piirille tms.?

Vastaa
0 tykkäystä
5 vastausta

Telialainen
Viestejä 804 kpl

2/6

@Clarenz  kirjoitti:

Minulla on ollut jo pitkään ongelmia ym. modeemin kanssa. Yhteys katkeaa aina muutaman kerran illassa.

 

Taustaa:

Kaikki verkkoyhteydet on käytännössä langattomia. TeliaTV, mobiililaitteet ja tietokone. Käytössä on sekä 2.4 GHz ja 5.0 GHz yhteydet. Langattomia yhteyksiä voi olla useita samanaikaisesti, ehkä 7 eri laitetta.

 

Ongelma:

Yhteys katkee kerran tai useammin päivän aikana. Yleensä illalla kun samaan aikaan on TV päällä ja muilla laitteilla surffaillaan. Kun yhteys katkee niin kaikista laitteista häviää wlan-yhteys ei väliä onko 5 vai 2.4 verkoissa. Näyttää, että Modeemi boottaa itsensä ja nytkin modeemin uptime on 1h 20min eli tänään on tuossa noin reilu tunti sitten bootannut itsensä. Äsken kokeilin modeemia ja se tuntui käteen selkeästi lämpimältä päältä ja alta. 

 

Voiko siis olla, että tuo modeemi käy kuumana koska joutuu puskemaan liikaa WLAN-yhteyksien yli? Mainittakoon, että minulla on nyt lainalaite käytössä, jonka hain Telia liikkeestä testiin, että onko ongelma omassa modeemissa, mutta taitaa olla enemmän tuossa valmistuksessa nyt joku häikkä vai mikä muu voi aiheuttaa tätä? Onko joku modannut modeemiinsa jotain jäähdytyssiilejä wlan-piirille tms.?


Laite saattaa lämmetä sen verran, että sitä pystyy käsittelemään ihan normaalisti. Mikäli kaksi laitetta katkoo yhteyttä ja piuhat on vaihdettu, niin oletko tarkistuttanut linjan puolta Häiriöilmoitusten kautta?

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

3/6

@PiaJo  kirjoitti:

@Clarenz  kirjoitti:

Minulla on ollut jo pitkään ongelmia ym. modeemin kanssa. Yhteys katkeaa aina muutaman kerran illassa.

 

Taustaa:

Kaikki verkkoyhteydet on käytännössä langattomia. TeliaTV, mobiililaitteet ja tietokone. Käytössä on sekä 2.4 GHz ja 5.0 GHz yhteydet. Langattomia yhteyksiä voi olla useita samanaikaisesti, ehkä 7 eri laitetta.

 

Ongelma:

Yhteys katkee kerran tai useammin päivän aikana. Yleensä illalla kun samaan aikaan on TV päällä ja muilla laitteilla surffaillaan. Kun yhteys katkee niin kaikista laitteista häviää wlan-yhteys ei väliä onko 5 vai 2.4 verkoissa. Näyttää, että Modeemi boottaa itsensä ja nytkin modeemin uptime on 1h 20min eli tänään on tuossa noin reilu tunti sitten bootannut itsensä. Äsken kokeilin modeemia ja se tuntui käteen selkeästi lämpimältä päältä ja alta. 

 

Voiko siis olla, että tuo modeemi käy kuumana koska joutuu puskemaan liikaa WLAN-yhteyksien yli? Mainittakoon, että minulla on nyt lainalaite käytössä, jonka hain Telia liikkeestä testiin, että onko ongelma omassa modeemissa, mutta taitaa olla enemmän tuossa valmistuksessa nyt joku häikkä vai mikä muu voi aiheuttaa tätä? Onko joku modannut modeemiinsa jotain jäähdytyssiilejä wlan-piirille tms.?


Laite saattaa lämmetä sen verran, että sitä pystyy käsittelemään ihan normaalisti. Mikäli kaksi laitetta katkoo yhteyttä ja piuhat on vaihdettu, niin oletko tarkistuttanut linjan puolta Häiriöilmoitusten kautta?


Hei, en ole tarkistanut, mutta voiko se aiheuttaa modeemin uudelleen käynnistymistä? Tätä siis tapahtuu aivan joka päivä. Minulla ei ole mitään laitetta piuhalla kiinni modeemissa, jolla voisin tarkastaa yhteyden mutta uskoisin että nekin katkeaisivat kun tosiaan kaikki valot sammuu modeemissa.

Vastaa
0 tykkäystä

Telialainen
Viestejä 470 kpl

4/6

Kun yhteys katkeaa modeemin ja verkon väliltä ja modeemi alkaa hakemaan uutta yhteyttä verkkoon voi tämä näyttää siltä kuin modeemi sammuisi. Laiteessa muistaakseni palaa vain status valo kun yhteys on käyttö kunnossa. Kun yhteyttä haetaan uudelleen vilkkuvat laitteen valot kuten normaalin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

 

Nyt olisi hyvä seuraavana tarkistaa, että puhelinjohto on kunnolla kiinni ja ehjä sekä alle kaksi metriä pitkä. Ongelman jatkuessa olisi hyvä linja tarkistaa häiriöilmoituksen kautta.

 

Häiriöilmoituksen kautta voimme varmistaa linjan osuuden toiminnan ja vaihtaa laitteen tarvittaessa takuuseen.

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

5/6

@KaPetri  kirjoitti:

Kun yhteys katkeaa modeemin ja verkon väliltä ja modeemi alkaa hakemaan uutta yhteyttä verkkoon voi tämä näyttää siltä kuin modeemi sammuisi. Laiteessa muistaakseni palaa vain status valo kun yhteys on käyttö kunnossa. Kun yhteyttä haetaan uudelleen vilkkuvat laitteen valot kuten normaalin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

 

Nyt olisi hyvä seuraavana tarkistaa, että puhelinjohto on kunnolla kiinni ja ehjä sekä alle kaksi metriä pitkä. Ongelman jatkuessa olisi hyvä linja tarkistaa häiriöilmoituksen kautta.

 

Häiriöilmoituksen kautta voimme varmistaa linjan osuuden toiminnan ja vaihtaa laitteen tarvittaessa takuuseen.


Olen tehnyt vikailmoituksen onko tämä sama kuin häiriöilmoitus?

 

Minulla on valokuitu ja käytännössä pistokkeesta lähtee verkkopiuha modeemiin, ei siis puhelinpiuhaa ollenkaan. Verkkopiuha on tosin yli 2m mutta ymmärtääkseni ei niin herkkä kuin puhelinpiuha. Tarkistan vielä kytkennät jos joku olisi heikosti kiinni. 

tarkoittaako modeemin uptime yhteyttä vai laitetta?

Vastaa
0 tykkäystä

Telialainen
Viestejä 470 kpl

6/6

@Clarenz  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

Kun yhteys katkeaa modeemin ja verkon väliltä ja modeemi alkaa hakemaan uutta yhteyttä verkkoon voi tämä näyttää siltä kuin modeemi sammuisi. Laiteessa muistaakseni palaa vain status valo kun yhteys on käyttö kunnossa. Kun yhteyttä haetaan uudelleen vilkkuvat laitteen valot kuten normaalin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

 

Nyt olisi hyvä seuraavana tarkistaa, että puhelinjohto on kunnolla kiinni ja ehjä sekä alle kaksi metriä pitkä. Ongelman jatkuessa olisi hyvä linja tarkistaa häiriöilmoituksen kautta.

 

Häiriöilmoituksen kautta voimme varmistaa linjan osuuden toiminnan ja vaihtaa laitteen tarvittaessa takuuseen.


Olen tehnyt vikailmoituksen onko tämä sama kuin häiriöilmoitus?

 

Minulla on valokuitu ja käytännössä pistokkeesta lähtee verkkopiuha modeemiin, ei siis puhelinpiuhaa ollenkaan. Verkkopiuha on tosin yli 2m mutta ymmärtääkseni ei niin herkkä kuin puhelinpiuha. Tarkistan vielä kytkennät jos joku olisi heikosti kiinni. 

tarkoittaako modeemin uptime yhteyttä vai laitetta?


Vikailmoitus on sama kuin häiriöilmoitus. Hyvä kun sen olet tehnyt!

 

Onko yhteys toteutettu ethernet vai kotikuitu tekniikkalla?

Verkkokaapelin pituudella samanlaista merkitystä ei yhteyden laatuun ole kuin dsl yhteydessä.

 

Omassa hybridi laitteessa on eroteltuna Device info ja Network infon alle laitteen sekä verkkoyhteyden uptime. Jos hallinnasta ei erikseen Network Uptime löydy, niin silloin todennäköisesti Uptime tarkoittaa laitteen päälläolo aikaa.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.