Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Clarenz
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Technicolor TG799TSvac Xtream boottailee itseään

Minulla on ollut jo pitkään ongelmia ym. modeemin kanssa. Yhteys katkeaa aina muutaman kerran illassa.

Taustaa:

Kaikki verkkoyhteydet on käytännössä langattomia. TeliaTV, mobiililaitteet ja tietokone. Käytössä on sekä 2.4 GHz ja 5.0 GHz yhteydet. Langattomia yhteyksiä voi olla useita samanaikaisesti, ehkä 7 eri laitetta.

Ongelma:

Yhteys katkee kerran tai useammin päivän aikana. Yleensä illalla kun samaan aikaan on TV päällä ja muilla laitteilla surffaillaan. Kun yhteys katkee niin kaikista laitteista häviää wlan-yhteys ei väliä onko 5 vai 2.4 verkoissa. Näyttää, että Modeemi boottaa itsensä ja nytkin modeemin uptime on 1h 20min eli tänään on tuossa noin reilu tunti sitten bootannut itsensä. Äsken kokeilin modeemia ja se tuntui käteen selkeästi lämpimältä päältä ja alta. 

Voiko siis olla, että tuo modeemi käy kuumana koska joutuu puskemaan liikaa WLAN-yhteyksien yli? Mainittakoon, että minulla on nyt lainalaite käytössä, jonka hain Telia liikkeestä testiin, että onko ongelma omassa modeemissa, mutta taitaa olla enemmän tuossa valmistuksessa nyt joku häikkä vai mikä muu voi aiheuttaa tätä? Onko joku modannut modeemiinsa jotain jäähdytyssiilejä wlan-piirille tms.?

20 vastausta
Clarenz
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@HenriLie  kirjoitti:

@Clarenz  kirjoitti:

En ole tuota kokeillut. Tässä on tänäänkin illalla tuo TV pätkinyt ja nyt ollut ainakin 20 minuuttia pimeänä, ja silti pystyn tähän toisen reitittimen wlanissa vastaamaan. Mitä minun tulee tehdä, että voisin yhdistää TV-boksin tuohon omaan reitittimeeni tai siis millä tunnuksilla saan siihen ihan TV-kanavat näkyviin? Liiga näkyi kun kirjauduin niillä tunnuksilla, millä kirjaudun appiin, mutta ei TV-kanavat. Minulla on siis peruskanavat ja liigapaketti, ei muita lisäkanavapaketteja hankittuna.

Sovellustunnuksella ei näe peruskanavia, jos ei ole tallennuspakettia tilattuna. Peruskanavat näkyvät maksutta, (pl. Nelosen kanavat, johtuen sopimusteknillisistä syistä) jos "peilaus" kanaville on tehty oikein, tämän voi tarkistuttaa vielä asiakaspalvelussamme, kun olet kirjautuneena sisään tai tunnistamme puhelimessa sinut ja näemme asiakastiedot tarkemmin.

Peilaus tarkoittaa siis kanavapakettien lisäämistä toiselle tunnukselle, kun kanavapaketista maksaa jo toisella, esim. kuten Liiga on sinulla nyt.

Kävin juuri asiakaspalvelun kanssa tilannetta läpi. Peruskanavia ei tosiaan saanut ilman tallennuspalvelua peilattua. En kuitenkaan hyväksynyt tuota tallennuspalvelun 6,5 €/kk lisähintaa kun ongelma on jommassa kummassa Telian laitteessa. Minulle tulee vielä kolmas reititin testiin ja tarkastellaan miten sen kanssa TV näkyy vai jatkuuko edelleen pätkiminen.

Eilen illalla TV-kuva ei enää palautunut näkyviin tuon edellisen kirjoituksen jälkeen ja aamulla nykäsin TV-boksin johdon irti ja boottasin modeemin, pitää alkaa ihmettelemään saisiko mitään sieltä tänään näkyviin, vai onko odoteltava että tuo uusi laite saapuu.