Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
sasuma
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Technicolor cga2121 ei saa yhteyttä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eilen illalla katkesi XXL yhteys tyystin, reitittimessä vilkkuu pari valoa ja yhteyttä ei saa millään laitteella, oon resetoinut, PC on kiinni suoraan laitteessa kaapelilla, yhteyttä ei saa edes wifin kautta. Eli virtavalo jää vilkkumaan mikä olisi ehkä merkki siitä että modeemi on hajalla.

 

Edit ReOlivia: Täsmennetty hieman otsikkoa

21 vastausta
sasuma
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eilen tuli purkki kuntoon mutta nyt se ei löydä 5 gigan wifiä enää ollenkaan vaikka olen ne nimennyt erikseen ja laittanut asetuksista resetoinnin jälkeen erillisiksi. edit; löytyi mutta kesti eilisestä saakka ennenkuin kytki päälle.

celtrix
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuohon hyvitysasiaan liittyen: mielestäni kohtuullista olisi, että palveluntarjoaja tarjoaisi automaattisesti jonkinlaisen hyvityksen niille asiakkaille, joilla tämä modeemi on käytössä. Varmasti Telian päässä näette asiakkaat, joilla laite on. Esim. itselläni, joka teen etätöitä nyt korona-aikana, meni sekä torstai- että perjantaiaamuna muutama tunti työaikaa hukkaan toimimattoman yhteyden takia. Sunnuntaina yhteyden palautuminen kestikin sitten lähes kuusi tuntia.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hyvityksiä katsotaan aina tilannekohtaisesti kuten @HenriLie onkin jo kertonut. @celtrix pyytäisin ottamaan yhteyttä meihin niin päästään katsomaan tilannetta tarkemmin.

Lare6
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Täällä Turengissa on tuota samaa vikaa. Mulla oli vanha vuoden 2012 cisco joka pätki silloin tällöin ja tilasin uuden lokakuun lopussa. Sen jälkeen vasta ongelmia on ollut. Tehnyt useamman vikailmoituksen ja vika ei kyllä korjaannu lähettämällä sms viesti että asiantuntija on tutkinut (pingannut) liittymän ip osoitteen ja yhteys toimii normaalisti. Vika on ollut jo useamman viikon ja tehokasta työaikaa menee hukkaan kun netti ei toimi! Saakohan tätä CGA2121 kaapelimodeemia toimimaan ollenkaan täällä. Yhteys on tällä hetkellä käyttökelvoton, ollut jo kaksi viikkoa. Jouduin siirtymään 4G modeemiin kun pitää tehdä töitä ei leikkiä. Jälleen tehty uusi tiketti, eikö siellä ole tiedossa että tässä modeemissa on jotain hämärää vai mistä johtuu että ei olla halukkaita tekeen mitään sen eteen että yhteys saatas toimimaan ??
Itse työskentelen IT verkkojen ja laitteiden kanssa ja oma sisäverkko ja laitteet on tarkistettu ja ne toimii hienosti kun sitä ei kytke kaapelimodeemin kautta nettiin.

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 409 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Lare6@  kirjoitti:

Täällä Turengissa on tuota samaa vikaa. Mulla oli vanha vuoden 2012 cisco joka pätki silloin tällöin ja tilasin uuden lokakuun lopussa. Sen jälkeen vasta ongelmia on ollut. Tehnyt useamman vikailmoituksen ja vika ei kyllä korjaannu lähettämällä sms viesti että asiantuntija on tutkinut (pingannut) liittymän ip osoitteen ja yhteys toimii normaalisti. Vika on ollut jo useamman viikon ja tehokasta työaikaa menee hukkaan kun netti ei toimi! Saakohan tätä CGA2121 kaapelimodeemia toimimaan ollenkaan täällä. Yhteys on tällä hetkellä käyttökelvoton, ollut jo kaksi viikkoa. Jouduin siirtymään 4G modeemiin kun pitää tehdä töitä ei leikkiä. Jälleen tehty uusi tiketti, eikö siellä ole tiedossa että tässä modeemissa on jotain hämärää vai mistä johtuu että ei olla halukkaita tekeen mitään sen eteen että yhteys saatas toimimaan ??
Itse työskentelen IT verkkojen ja laitteiden kanssa ja oma sisäverkko ja laitteet on tarkistettu ja ne toimii hienosti kun sitä ei kytke kaapelimodeemin kautta nettiin.


Moikka @Lare6 ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Harmillista kuulla, että uudella modeemilla yhteys on katkeillut enemmän. Oletkin näihin kysymyksiin varmasti vastannut jo häiriöilmoitusta jättäessäsi mutta varmistan vielä: Mikäli käytät yhteyttä langattomasti, niin katkeaako yhteys myös verkkokaapelilla olevista laitteista? Miten yhteyden katkeaminen näkyy esim. modeemin valoissa tai hallintaohjelmassa?

Lare6
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AnneAn@  kirjoitti:

@Lare6@  kirjoitti:

Täällä Turengissa on tuota samaa vikaa. Mulla oli vanha vuoden 2012 cisco joka pätki silloin tällöin ja tilasin uuden lokakuun lopussa. Sen jälkeen vasta ongelmia on ollut. Tehnyt useamman vikailmoituksen ja vika ei kyllä korjaannu lähettämällä sms viesti että asiantuntija on tutkinut (pingannut) liittymän ip osoitteen ja yhteys toimii normaalisti. Vika on ollut jo useamman viikon ja tehokasta työaikaa menee hukkaan kun netti ei toimi! Saakohan tätä CGA2121 kaapelimodeemia toimimaan ollenkaan täällä. Yhteys on tällä hetkellä käyttökelvoton, ollut jo kaksi viikkoa. Jouduin siirtymään 4G modeemiin kun pitää tehdä töitä ei leikkiä. Jälleen tehty uusi tiketti, eikö siellä ole tiedossa että tässä modeemissa on jotain hämärää vai mistä johtuu että ei olla halukkaita tekeen mitään sen eteen että yhteys saatas toimimaan ??
Itse työskentelen IT verkkojen ja laitteiden kanssa ja oma sisäverkko ja laitteet on tarkistettu ja ne toimii hienosti kun sitä ei kytke kaapelimodeemin kautta nettiin.


Moikka @Lare6 ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Harmillista kuulla, että uudella modeemilla yhteys on katkeillut enemmän. Oletkin näihin kysymyksiin varmasti vastannut jo häiriöilmoitusta jättäessäsi mutta varmistan vielä: Mikäli käytät yhteyttä langattomasti, niin katkeaako yhteys myös verkkokaapelilla olevista laitteista? Miten yhteyden katkeaminen näkyy esim. modeemin valoissa tai hallintaohjelmassa?


Moi, CGA2121 on siltaava ja olen pitänyt siinä kiinni nyt tilapäisesti kaksi erillistä reititintä toinen toimii vain 2g wifi llä ja toinen sekä wifi llä sekä myös kaapelilla sisäverkossa. Kaikki yhteydet katoaa kummastin reitittimestä samaan aikaan ja kytkin vielä läppärin kiinni yhteen portiin niin ei mitään dataa liiku mihinkään ilman että sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Tällä hetkellä verkko on nyt kiinni 4g modeemissa ja yhteydet on toimut hyvin, nopeus ei vain ole samaa luokkaa.

Lare6
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Niin se vielä piti kertoa että CGA2121 kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei hyväksy tunnusta eikä salasanaa sen jälkeen kun laite yhdistynyt verkkoon. Vanhaan CISCOon pääsi kirjatumaan myös silloin kun laite oli verkossa. Eli en saa mitään lokitietoja laitteesta kun vika tulee. Kun käynnistän laitteen uudelleen enkä kytke antennikaapelia kiinni niin taas pääsen kirjautumaan sisään. Tämä laite toimii todella erikoisesti?

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 134 custom-general.kudos
  • 752 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Lare6@  kirjoitti:

Niin se vielä piti kertoa että CGA2121 kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei hyväksy tunnusta eikä salasanaa sen jälkeen kun laite yhdistynyt verkkoon. Vanhaan CISCOon pääsi kirjatumaan myös silloin kun laite oli verkossa. Eli en saa mitään lokitietoja laitteesta kun vika tulee. Kun käynnistän laitteen uudelleen enkä kytke antennikaapelia kiinni niin taas pääsen kirjautumaan sisään. Tämä laite toimii todella erikoisesti?


Sillatun portin kautta ei onnistu kirjautua laitteen hallintaan, vaan siinä tulee käyttää mieluiten verkkokaapelia suoraan LAN 1-3 portista tai kaapelimodeemin omasta langattomasta verkosta.

Oletko testannut toimivuutta niin, että otat kaikki muut reitittimet irti ja resetoit kaapelimodeemin, jonka jälkeen kokeilet yhteyden toimivuutta suoraan kaapelimodeemista?

Sillatun LAN -portin takaa yhteyttä käyttäessä kannattaa huomioida se, että päätelaitteet käyttää julkisia IP-osoitteita, joita jaetaan vain 5kpl per liittymä, eli jos päätelaitteet käyttävät/ omat reitittimet jakavat julkisia osoitteita liian monta, voi aiemmin IP-osoitteen saanut laite lakata toimimasta. Jos IP-osoitteet on jo jaettu, tulee odottaa 24 tuntia kunnes jaetut IP-osoitteet nollaantuu.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Lare6
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie@  kirjoitti:

@Lare6@  kirjoitti:

Niin se vielä piti kertoa että CGA2121 kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei hyväksy tunnusta eikä salasanaa sen jälkeen kun laite yhdistynyt verkkoon. Vanhaan CISCOon pääsi kirjatumaan myös silloin kun laite oli verkossa. Eli en saa mitään lokitietoja laitteesta kun vika tulee. Kun käynnistän laitteen uudelleen enkä kytke antennikaapelia kiinni niin taas pääsen kirjautumaan sisään. Tämä laite toimii todella erikoisesti?


Sillatun portin kautta ei onnistu kirjautua laitteen hallintaan, vaan siinä tulee käyttää mieluiten verkkokaapelia suoraan LAN 1-3 portista tai kaapelimodeemin omasta langattomasta verkosta.

Oletko testannut toimivuutta niin, että otat kaikki muut reitittimet irti ja resetoit kaapelimodeemin, jonka jälkeen kokeilet yhteyden toimivuutta suoraan kaapelimodeemista?

Sillatun LAN -portin takaa yhteyttä käyttäessä kannattaa huomioida se, että päätelaitteet käyttää julkisia IP-osoitteita, joita jaetaan vain 5kpl per liittymä, eli jos päätelaitteet käyttävät/ omat reitittimet jakavat julkisia osoitteita liian monta, voi aiemmin IP-osoitteen saanut laite lakata toimimasta. Jos IP-osoitteet on jo jaettu, tulee odottaa 24 tuntia kunnes jaetut IP-osoitteet nollaantuu.


Yksi ilta testasin laitetta eri tavoilla muutaman tunnin, teen siis työkseni IT alan töitä ja ne ei ihan vieraita ole .. tietysti eri laitteet voi toimia eri tavalla. CISCOn hallintaan pääsi 192.168.100.1 samoin kun tämän laitteen kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei päästä sisään kuten CISCO päästi?
Tarvitsen siltaavan yhteyden, että saan julkisen IP reitittimen wan porttiin. Siis yleensä siellä on vain yksi reititin nyt kun on testattu niin laitoin kaksi että näen katkeaako kumpikin.


Mutta suurin ongelma on nyt se että tämä CGA2121 modeemi katkoo verkkoyhteyttä jatkuvasti niin sitä ei voi käyttää. Todella tylsää kun videoneuvottelu katkeaa, valvontalaitteiden tai etäyhteys katkeaa ja se ei yleensä palaudu muuta kun modeemin uudelleen käynnistyksellä ja aikaa menee.
Kaikki on toiminut hyvin vuodesta 2012 ja toimi vielä alkutalvesta kunnes alkoi katkoa silloin tällöin, vaihdoin uudeen modeemin kun CISCO oli jo vanha mutta tämä uusi laite ei pysy juuri päivääkään yhteydessä ilman katkomista.

irritus
Konkari ☆
  • 580 custom-general.kudos
  • 1072 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie@  kirjoitti:
Jos IP-osoitteet on jo jaettu, tulee odottaa 24 tuntia kunnes jaetut IP-osoitteet nollaantuu.

Tämä on vanhentunutta tietoa. Telia lyhensi dhcp laina-ajan 43200 sekunnista 1200 sekuntiin jo syyskuussa 2017.