Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
sasuma
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Technicolor cga2121 ei saa yhteyttä

Eilen illalla katkesi XXL yhteys tyystin, reitittimessä vilkkuu pari valoa ja yhteyttä ei saa millään laitteella, oon resetoinut, PC on kiinni suoraan laitteessa kaapelilla, yhteyttä ei saa edes wifin kautta. Eli virtavalo jää vilkkumaan mikä olisi ehkä merkki siitä että modeemi on hajalla.

 

Edit ReOlivia: Täsmennetty hieman otsikkoa

21 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions


@Lare6  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Lare6  kirjoitti:

Niin se vielä piti kertoa että CGA2121 kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei hyväksy tunnusta eikä salasanaa sen jälkeen kun laite yhdistynyt verkkoon. Vanhaan CISCOon pääsi kirjatumaan myös silloin kun laite oli verkossa. Eli en saa mitään lokitietoja laitteesta kun vika tulee. Kun käynnistän laitteen uudelleen enkä kytke antennikaapelia kiinni niin taas pääsen kirjautumaan sisään. Tämä laite toimii todella erikoisesti?


Sillatun portin kautta ei onnistu kirjautua laitteen hallintaan, vaan siinä tulee käyttää mieluiten verkkokaapelia suoraan LAN 1-3 portista tai kaapelimodeemin omasta langattomasta verkosta.

Oletko testannut toimivuutta niin, että otat kaikki muut reitittimet irti ja resetoit kaapelimodeemin, jonka jälkeen kokeilet yhteyden toimivuutta suoraan kaapelimodeemista?

Sillatun LAN -portin takaa yhteyttä käyttäessä kannattaa huomioida se, että päätelaitteet käyttää julkisia IP-osoitteita, joita jaetaan vain 5kpl per liittymä, eli jos päätelaitteet käyttävät/ omat reitittimet jakavat julkisia osoitteita liian monta, voi aiemmin IP-osoitteen saanut laite lakata toimimasta. Jos IP-osoitteet on jo jaettu, tulee odottaa 24 tuntia kunnes jaetut IP-osoitteet nollaantuu.


Yksi ilta testasin laitetta eri tavoilla muutaman tunnin, teen siis työkseni IT alan töitä ja ne ei ihan vieraita ole .. tietysti eri laitteet voi toimia eri tavalla. CISCOn hallintaan pääsi 192.168.100.1 samoin kun tämän laitteen kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei päästä sisään kuten CISCO päästi?
Tarvitsen siltaavan yhteyden, että saan julkisen IP reitittimen wan porttiin. Siis yleensä siellä on vain yksi reititin nyt kun on testattu niin laitoin kaksi että näen katkeaako kumpikin.


Mutta suurin ongelma on nyt se että tämä CGA2121 modeemi katkoo verkkoyhteyttä jatkuvasti niin sitä ei voi käyttää. Todella tylsää kun videoneuvottelu katkeaa, valvontalaitteiden tai etäyhteys katkeaa ja se ei yleensä palaudu muuta kun modeemin uudelleen käynnistyksellä ja aikaa menee.
Kaikki on toiminut hyvin vuodesta 2012 ja toimi vielä alkutalvesta kunnes alkoi katkoa silloin tällöin, vaihdoin uudeen modeemin kun CISCO oli jo vanha mutta tämä uusi laite ei pysy juuri päivääkään yhteydessä ilman katkomista.


Tuota pätkimistä voidaan tarkemmin tutkia häiriöilmoituksen kautta. Häiriöilmoituksen pääset meille Minun Telian kautta helpoiten kirjaamaan. Ennen häiriöilmoituksen jättämistä suosittelen testaamaan kuten @HenriLie aiemmin suositteli, eli kone suoraan kaapelilla reitittimen perään kiinni. Voit pitää modeemia edelleen sillattuna vaikka koneen testin ajaksi kytkisitkin modeemiin suoraan kiinni. Tällä testillä saadaan varmistettua että ongelma on varmuudella modeemin ja verkon välisessä yhteydessä tai itse modeemi laitteessa.

Lare6
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@KaPetri  kirjoitti:

@Lare6  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Lare6  kirjoitti:

Niin se vielä piti kertoa että CGA2121 kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei hyväksy tunnusta eikä salasanaa sen jälkeen kun laite yhdistynyt verkkoon. Vanhaan CISCOon pääsi kirjatumaan myös silloin kun laite oli verkossa. Eli en saa mitään lokitietoja laitteesta kun vika tulee. Kun käynnistän laitteen uudelleen enkä kytke antennikaapelia kiinni niin taas pääsen kirjautumaan sisään. Tämä laite toimii todella erikoisesti?


Sillatun portin kautta ei onnistu kirjautua laitteen hallintaan, vaan siinä tulee käyttää mieluiten verkkokaapelia suoraan LAN 1-3 portista tai kaapelimodeemin omasta langattomasta verkosta.

Oletko testannut toimivuutta niin, että otat kaikki muut reitittimet irti ja resetoit kaapelimodeemin, jonka jälkeen kokeilet yhteyden toimivuutta suoraan kaapelimodeemista?

Sillatun LAN -portin takaa yhteyttä käyttäessä kannattaa huomioida se, että päätelaitteet käyttää julkisia IP-osoitteita, joita jaetaan vain 5kpl per liittymä, eli jos päätelaitteet käyttävät/ omat reitittimet jakavat julkisia osoitteita liian monta, voi aiemmin IP-osoitteen saanut laite lakata toimimasta. Jos IP-osoitteet on jo jaettu, tulee odottaa 24 tuntia kunnes jaetut IP-osoitteet nollaantuu.


Yksi ilta testasin laitetta eri tavoilla muutaman tunnin, teen siis työkseni IT alan töitä ja ne ei ihan vieraita ole .. tietysti eri laitteet voi toimia eri tavalla. CISCOn hallintaan pääsi 192.168.100.1 samoin kun tämän laitteen kirjautumissivu aukeaa, mutta se ei päästä sisään kuten CISCO päästi?
Tarvitsen siltaavan yhteyden, että saan julkisen IP reitittimen wan porttiin. Siis yleensä siellä on vain yksi reititin nyt kun on testattu niin laitoin kaksi että näen katkeaako kumpikin.


Mutta suurin ongelma on nyt se että tämä CGA2121 modeemi katkoo verkkoyhteyttä jatkuvasti niin sitä ei voi käyttää. Todella tylsää kun videoneuvottelu katkeaa, valvontalaitteiden tai etäyhteys katkeaa ja se ei yleensä palaudu muuta kun modeemin uudelleen käynnistyksellä ja aikaa menee.
Kaikki on toiminut hyvin vuodesta 2012 ja toimi vielä alkutalvesta kunnes alkoi katkoa silloin tällöin, vaihdoin uudeen modeemin kun CISCO oli jo vanha mutta tämä uusi laite ei pysy juuri päivääkään yhteydessä ilman katkomista.


Tuota pätkimistä voidaan tarkemmin tutkia häiriöilmoituksen kautta. Häiriöilmoituksen pääset meille Minun Telian kautta helpoiten kirjaamaan. Ennen häiriöilmoituksen jättämistä suosittelen testaamaan kuten @HenriLie aiemmin suositteli, eli kone suoraan kaapelilla reitittimen perään kiinni. Voit pitää modeemia edelleen sillattuna vaikka koneen testin ajaksi kytkisitkin modeemiin suoraan kiinni. Tällä testillä saadaan varmistettua että ongelma on varmuudella modeemin ja verkon välisessä yhteydessä tai itse modeemi laitteessa.


Mulla on häiriö tiketti auki, ilmoitin sinne tämän saman havainnon. Olen testannut modeemi yhteyttä kun tärkeämmät yhteydet olen siirtänyt 4g verkoon. Kaapelimodeemi on ollut päällä nyt ilman sammutusta useita päiviä ja se toimii siltaavana, siinä on kiinni yksi reititin LAN1 portissa, reititin Wlan toimii 2g. Reitittimessä wlanissa on kiinni kaksi laitetta oven lukon ohjain ja cromecast, satunnaisesti käytän sitä kännykällä. Modeemi on toiminut ilman havaittua hidastelua tai pätkimistä kun kiinni on ollut ovi ohjain ja satunnainen nettiselailussa kännykällä. Nyt päätin testata videon toistoa cromecastiin, hetken toimi ok. mutta sitten alkoi ongelmia, kuva pysähteli ja testillä ping oli epävakaa 20-300, nopeus tippui 2g wlanissa ensin 57-60 > epävakaa 1-20. Tätä kesti useita minuutteja (5-10) ja sitten yht äkkiä yhteys normalisoitui, nopeus ja ping taas vakaa. Nyt jatketaan testiä.