Technicolor cga2121


Tämän modeemin yhteys on pätkinyt koko kevään. Etenkin wifi. Ethernet myös pätkii, ei tosin niin paljon. En myöskään pääse asetuksiin. Telialle olen tehnyt häiriöilmoituksia,saamatta mitään apua. Samat liirunlaarumit kuten aina. Minulla oli toimiva oma modeemi jonka tuen Telia lopetti ja möivät *******an tilalle ?


22 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @redaxe laitteen hallintaan pääset osoitteen 192.168.0.1 kautta, kokeile tarvittaessa kirjaantumista toisella selaimella ja resetoi laite häiriön jatkuessa.


 


Langaton yhteys kannattaa muodostaa käyttäen 5GHz taajuutta, varsinkin jos yhteys on käytössä taloyhtiössä.


 


Häiriöilmoituksen käsittelyn yhteydessä varmistamme modeemin ja verkon välisen yhteyden toimivuuden.


@KaPetri@  kirjoitti:

Hei @redaxe laitteen hallintaan pääset osoitteen 192.168.0.1 kautta, kokeile tarvittaessa kirjaantumista toisella selaimella ja resetoi laite häiriön jatkuessa.

 

Langaton yhteys kannattaa muodostaa käyttäen 5GHz taajuutta, varsinkin jos yhteys on käytössä taloyhtiössä.

 

Häiriöilmoituksen käsittelyn yhteydessä varmistamme modeemin ja verkon välisen yhteyden toimivuuden.


En pääse laitteen hallintaan Chromella enkä Safarilla??? 5GHz on käytössä, ainakin kännyssä ja tabletissa. Pöytäkone on piuhalla kiinni modeemissa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@redaxe@  kirjoitti:


@KaPetri@  kirjoitti:

Hei @redaxe laitteen hallintaan pääset osoitteen 192.168.0.1 kautta, kokeile tarvittaessa kirjaantumista toisella selaimella ja resetoi laite häiriön jatkuessa.


 


Langaton yhteys kannattaa muodostaa käyttäen 5GHz taajuutta, varsinkin jos yhteys on käytössä taloyhtiössä.


 


Häiriöilmoituksen käsittelyn yhteydessä varmistamme modeemin ja verkon välisen yhteyden toimivuuden.




En pääse laitteen hallintaan Chromella enkä Safarilla??? 5GHz on käytössä, ainakin kännyssä ja tabletissa. Pöytäkone on piuhalla kiinni modeemissa.




Eikö hallintasivusto aukea ollenkaan tästä osoitteesta vai eikö tunnukset toimi sinne kirjaantuessa?


Oletko resetoinut modeemin?

Näköjään samat ongelma on muillakin. Täällä hommattin XXL ihan vaan sen takia, että saadaan kaistaa, mutta lopputulos on se, että yhteys pätkii ihan kokoajan. Häiriöilmoituksiiin vastataan, että vikaa ei löydetä, joten asiakkaan omissa laitteissa on vikaa.

Tänään yhteydessä ollut 8 yli minuutin katkosta.

 

Miten on Telia, onko vika nyt tuossa modeemissa vai missä?

Meillä varayhteys 4G:llä ja sitä kautta kyllä kaikki toimii ihan normaalisti, mutta kaista alkaa olla tukkeessa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Moikka @Whale68 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!


 


Häiriöilmoitus kun on tehty ja häiriötä on tutkittu, on linjan osuus tarkistettu toimivaksi. Tällöin ongelma jää omien laitteiden yhteyksiin. Oletko rajannut ongelmaa omista yhteyksistä kokeilemalla erikseen Wi-FI ja verkkokaapelin kanssa?


Modeemin osalta on myös tärkeää kokeilla tehdasasetuksien palautusta, kuten aiemminkin mainittua. Oletko kokeillut sitä vielä? Ohjeet tehdasasetuksien palautukselle löytyy modeemin käyttöohjeesta. Samasta ohjeesta löytyy myös ohjeita langattoman verkon toimivuuden parantamiseen.

Omien laitteiden yhteyksien tarkistamiseen ja ongelman korjaamiseen saa apua Telia Helppi -palvelusta, esim. modeemin asetuksien muuttamisessa.

Jos ongelmat toistuu sekä Wi-Fi, että verkkokaapelin kanssa, eikä resetinkään jälkeen pätkintä lopu, on seuraavaksi tärkeää kokeilla toimivuutta toisella modeemilla, joita saa lainaan Telia kaupasta. Lainamodeemien saatavuus kannattaa varmistaa esim. asiakaspalvelustamme.

On tehty kaikki mahdollinen ja mahdotonkin. Käynnistelty uudelleen, resetoitu, otettu yhteyttä teliaan. En edelleenkään pääse modeemin asetuksiin. Modeemin mac- osoite on aivan eri mitä omilla sivuilla oleva osoite on. Tuli vaan mieleen että kukahan laitetta hallinnoi?

Telialta on tulossa uusi modeemi, joten katsotaan kuinka sen käy. Ainoa asiallinen apu on ollut teknisen tuen kautta. Muu asionti, esim. chattipalvelussa on ollut yhtä tyhjän kanssa.

Tilattiinko sinulle uusi modeemi kun otit yhteyttä meille? Tuo CM MAC numeron vaihdos viittaisi siihen. Tällöin se uusi laite on valtuutettu jo käyttöön eli lähtee toimimaan heti kun saat sen. Jos et ole vielä saanut tuota uutta modeemia niin voit valtuuttaa vanhan modeemin CM MAC-numeron sieltä omien sivujen kautta.  Laitepäivitykset tulevat meidän verkon kautta. 

Kunniamerkki +8

Tämän modeemin kanssa se on ihan tuurista kiinni, että pääseekö sinne hallintaan vai ei. Pitää myös muistaa, että onko sillattu vai ei. Tällöin modeemi vastailee eri osoitteista. Sillattuksi, kun kerran asetukset saa, ei hallintaan enää pääse kuin täydellä kuulla. Tosin eipä sinne tarvitse mennä, tuuletin on kyljessä jäähdyttämässä, reititin on erikseen ja wlan-tukiasema erikseen. Lämpö on näille ihmeille todella myrkkyä. 

 

Toimii sen verran, että jos pari kertaa vuodessa pitää webchatin hölmöjä ohjeita noudatella, niin buuttia joutuu antamaan. En resetoi, en buuttaa modeemia kuin äärimmäisen pakon edessä. Vain sen takia, jos se toimii, älä buuttaa, äläkä varsinkaan resetoi. 😉 99,9 % tapauksissa se vika on Telian verkossa. 


@sevk_@  kirjoitti:

Tämän modeemin kanssa se on ihan tuurista kiinni, että pääseekö sinne hallintaan vai ei. Pitää myös muistaa, että onko sillattu vai ei. Tällöin modeemi vastailee eri osoitteista. Sillattuksi, kun kerran asetukset saa, ei hallintaan enää pääse kuin täydellä kuulla. Tosin eipä sinne tarvitse mennä, tuuletin on kyljessä jäähdyttämässä, reititin on erikseen ja wlan-tukiasema erikseen. Lämpö on näille ihmeille todella myrkkyä. 

 

Toimii sen verran, että jos pari kertaa vuodessa pitää webchatin hölmöjä ohjeita noudatella, niin buuttia joutuu antamaan. En resetoi, en buuttaa modeemia kuin äärimmäisen pakon edessä. Vain sen takia, jos se toimii, älä buuttaa, äläkä varsinkaan resetoi. 😉 99,9 % tapauksissa se vika on Telian verkossa. 


Aivan näin huonoja kokemuksia ei itselläni ole, mutta eihän tämä modeemi/reititin kyllä mikään laatupurkki ole. Sain laajakaistan mukana kyseisen laitteen, ja näin työkäytössä olisi ihan suotavaa ettei yhteys katkeilisi ihan näin usein. Ja kyllä, on yritetty täälläkin kaikki mahdolliset resetoinnit ja uudelleen käynnistykset. Eikö Telialla ole oikeasti tarjota mitään muuta laitetta kuin Technicolor CGA2121? Niin ja edelleen ohjelmistoversiona CGA2121E-ES-13-E113C5-c7410r5713-180508, milloinkahan se uusi versio on tulossa? Jota ei muuten vissiin pysty itse edes pakotettuna päivittämään...

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Moikka @FalcoLB ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!


 


Tällä hetkellä ainoa Telian kautta myynnissä oleva kaapelimodeemi on Technicolor CGA2121. Kaapeliyhteyksissä toki voi käyttää haluamaansa EuroDOCSIS 3.0 kaapelimodeemia, joka toimii standardien mukaan.


Telialta toimitetut kaapelimodeemit päivittyvät Telian verkkoon kytkettynä ollessaan viimeisimpään ohjelmistoversioon automaattisesti. Tällähetkellä CGA2121-mallin viimeisin verkossa jaossa oleva ohjelmistoversio on tuo mainitsemasi. Uuden ohjelmistoversion tulosta emme pysty vielä aikataulua kertomaan.

Jep! Nämä kyllä on käyty läpi ihan riittävän monta kertaa.

 

Nyt mielestäni painitaan toisenlaisten ongelmien kanssa. Täällä kävi jo asentaja mittaamassa linjat ja laittoi vaimennusta väliin.

Välillä yhteys pelaa ihan ok, mutta välillä se käy pätkimään hyvinkin paljon. Pahimmillaan tunnin aikana voi olla kymmenenkin erilaista katkosta kaikkea minuutin ja 20 minuutin väliltä. Kaikki ymmärtää, että se ei vaan voi toimia noin. 

Toki tiedostan, että tälle ei 100% toiminta varmuutta saada, mutta jos olen hommannut nopean yhteyden, niin kai se saisi myös toimia.

 

Tälläkin hetkellä on vikatiketti sisällä ja viimeisin puhelinkeskustelu päättyi siihin, että joku verkkoasiantuntija käy tutkimaan asiaa. Miten se siitä etenee? Siitä ei tule koskaan mitään raporttia käyttäjälle saakka. Kukaan ei koskaan ota mitään yhteyttä miten asia etenee. Tiketit laitetaan kaikessa hiljaisuudessa kiinni ja koitetaan hyväksyä se, että valittaminen loppuu.

 

Jossain vaiheessa vaan peli pitää puhaltaa poikki ja miettiä joku toinen yhteys. Valinnavara vaan on vähissä ja lapsellinen usko siihin että tuo käy joskus toimimaan nostaa päätään. :)

 

Totuus on se, että ongelma ei ole omien laitteiden yhteyksissä. Kaikki toimii, joskin hitaammin, kun kytken 4G-yhteyden. Ainut muutos siihin on se, että yhteys menee tuon kaapelimodeemin kautta ja pätkiminen alkaa, ennemin tai myöhemmin.

 

Onko mitään konkreettista ideaa mitä tässä voisi tehdä? Voiko Telia lähettää toisen modeemin, millä testata, koska kuten toteat "linjan osuus tarkistettu toimivaksi."?  Vaikka en nyt ihan tuohon usko, mutta sillä saataisiin testattua ainut laite mikä on näiden kahden toimivan yhteyden välillä.

 
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Whale68@  kirjoitti:

Jep! Nämä kyllä on käyty läpi ihan riittävän monta kertaa.


 


Nyt mielestäni painitaan toisenlaisten ongelmien kanssa. Täällä kävi jo asentaja mittaamassa linjat ja laittoi vaimennusta väliin.


Välillä yhteys pelaa ihan ok, mutta välillä se käy pätkimään hyvinkin paljon. Pahimmillaan tunnin aikana voi olla kymmenenkin erilaista katkosta kaikkea minuutin ja 20 minuutin väliltä. Kaikki ymmärtää, että se ei vaan voi toimia noin. 


Toki tiedostan, että tälle ei 100% toiminta varmuutta saada, mutta jos olen hommannut nopean yhteyden, niin kai se saisi myös toimia.


 


Tälläkin hetkellä on vikatiketti sisällä ja viimeisin puhelinkeskustelu päättyi siihin, että joku verkkoasiantuntija käy tutkimaan asiaa. Miten se siitä etenee? Siitä ei tule koskaan mitään raporttia käyttäjälle saakka. Kukaan ei koskaan ota mitään yhteyttä miten asia etenee. Tiketit laitetaan kaikessa hiljaisuudessa kiinni ja koitetaan hyväksyä se, että valittaminen loppuu.


 


Jossain vaiheessa vaan peli pitää puhaltaa poikki ja miettiä joku toinen yhteys. Valinnavara vaan on vähissä ja lapsellinen usko siihin että tuo käy joskus toimimaan nostaa päätään. :)


 


Totuus on se, että ongelma ei ole omien laitteiden yhteyksissä. Kaikki toimii, joskin hitaammin, kun kytken 4G-yhteyden. Ainut muutos siihin on se, että yhteys menee tuon kaapelimodeemin kautta ja pätkiminen alkaa, ennemin tai myöhemmin.


 


Onko mitään konkreettista ideaa mitä tässä voisi tehdä? Voiko Telia lähettää toisen modeemin, millä testata, koska kuten toteat "linjan osuus tarkistettu toimivaksi."?  Vaikka en nyt ihan tuohon usko, mutta sillä saataisiin testattua ainut laite mikä on näiden kahden toimivan yhteyden välillä.



 




Konkreettinen toimenpide tähän olisi se Telia Kaupasta haettava mahdollinen toinen lainalaite, mistä aiemmin @HenriLie kirjoitti. Kannattaa käydä hakemassa se kokeiluun, jos se suinkin vain on mahdollista. 

No, haettiin testiin vastaava modeemi ja tilanne ei oikeastaan muuttunut mitenkään. Pätkii.

 

Nyt olis oikeesti kiva tietää mitäs nyt?

 

Vikailmoituksia tehdään, luvataan palata asiaan, tekstiviesti tulee, että asiaa on tutkittu, muistithan käynnistää modeemin uudelleen. :)

Totuus on, että pätkiminen tuntuu lisääntyvän. Katkokset on pitempiä ja työnteko tuskaa tämän yhteyden kautta. Nyt rohkeasti joku Telialta yhteyttä ja voidaan jutella, että tämä ei vaan toimi. 

 

Jään odottamaan yhteydenottoanne ja sovitaan miten täsät päästään eteenpäin...

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Toisella modeemilla saman ongelman jatkuminen tarkoittaa että häiriö tällöin jää modeemin ulkopuolelle, linjaan joka asuntoon/taloon tulee.


 


Jos sinulla on tällä hetkellä vikailmoitus tutkinnassa/korjauksessa sen kautta olemme sinuun yhteydessä korjauksen edistyessä.


 


Kaapelikaista voi harvoissa tapauksissa olla vaikea tai jopa mahdoton korjata. Riippuu hyvin paljon vian tyypistä ja sen aiheuttajasta. Välillä vaaditaan useampikin asentajakäynti ennenkuin tilanne saadaan ratkaistua. Tympeää se joka tapauksessa on molemmille osapuolille.


 


 

Kiitos huomiosta.

Vikailmoituksia on tehty viikottain. Lukuunottamatta yhtä asentajakäyntiä noin kuukausi sitten, kukaan ei ole ollut koskaan missään yhteydessä. Joskus tulee tekstiviestikuittaus, että vian tutkimista jatketaan ja siinä kaikki.

 

Eihän tää mikään maailmanloppu oo, mutta tuntuu että homma ei etene mihinkään. Minä olen valmis vaihtamaan takas 4G-yhteydelle, mutta kun tuolle nopeudelle olis tarvetta, niin jaksaa viel yrittää.

 

Joku nyt vaan ilmoittaa, että sen saa tai ei saa toimimaan niin homma ratkee ihan sillä. Erotaan ihan ystävinä, eikä kenellekään jää paha mieli. :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Normaali viankorjausprosessin mukaan meiltä tulee asiakkaalle kuittaus sms-viestillä kun häiriöilmoitus menee asiantuntijan käsittelyyn. Mikäli vika siirtyy asentajalle korjaukseen, tulee siitäkin erillinen sms-viesti. Joissain tapauksissa häiriöilmoituksella ei ole kaikkia tarvittavia tietoja ongelman korjaamiseen tai asiantuntija kaipaa tarkennusta, tällöin asiakasta yleensä tavoitellaan puhelimitse asiantuntijan toimesta.Korjauksen alkaessa asiakas voi saada sms-viestin missä ohjeistetaan miten asiantuntijalle saa viestittyä sms-viestillä lisätietoa korjauksen aikana.


 


Koska häiriöilmoituksia tuntuu olleen nyt normaalia enemmän samasta aiheesta näkisin viisaaksi, että häiriöilmoitusta käsittelevälle asiantuntijalle jätetään yhteydenottopyyntö. Yhteydenottopyyntö kirjataan teknisen asiakaspalvelun kautta häiriötiketille.


 


Yhteydenoton yhteydessä voidaan yhdessä asiantuntijan kanssa katsoa mikä verkossa on häiriöt aiheuttanut, miten niitä on mahdollisesti aiemmilla tiketeillä korjattu ja miten häiriö saadaan taas kuntoon vai onko häiriö mahdollisesti sellainen jota emme voi korjata (esim. talon/taloyhtiön sisäverkko)


 


En tiedä mikä tässä on häiriön taustalla mutta spekulaationa. Kaapeliverkossa voi olla alueellista ajoittaista kohinaa joka voi olla asentajalle vaikeaa paikallistaa ja siten korjata.


 


Tekniikan vaihtoa tottakai voidaan ja pitää miettiä mikäli yhteyttä ei saada luotettavasti toimimaan, ei se meidänkään etu ole että asentaja ravaa toistuvasti paikalla.

Kiitos rakentavasta vastauksesta.

 

Miten tai missä tuo "häiriöilmoitusta käsittelevälle asiantuntijalle jätetään yhteydenottopyyntö" yhteyspyyntö jätetään? Soittelin pari viikkoa sitten häiriöilmoitusta ja silloin vastattiin, että välitetään tietoa vika tutkivalle asiantuntijalle. Sen jälkeen ei kuitenkaan ole kuulunut mitään.

 

Ei tässä asentajia ole ravannut, vain kerran on mies käynyt paikalla. :)

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Voit laittaa viestin häiriötä tutkivalle asiantuntijalle laittamalla tekstiviestin numeroon 18100 eli HÄIRIÖ saamasi numerosarja ja lisätiedot. Tähän viestiin voit myös laittaa tekstin, jossa pyydät asiakantuntijaa soittamaan, jotta voitte keskustella tarkemmin häiriöstä. Viikonloppuisin kaikki asiantuntijamme eivät ole paikalla, joten hän palaa kanssasi asiaan viimeistään arkena. 

Hei,

 

tiedustelen mikä on tilanne tämän Technicolor CGA2121-kaapelimodeemin laiteohjelmiston osalta - eli onko uutta versiota tulossa enää jakoon, siis nykyisen 180508-version tilalle?

Joitain kuukausia käytössä ollut oma laite toimii vaihtelevasti. Välillä viikko ok, välillä pätkäisee kerran päivässä. Mutta on harmi kyllä epävakaampi kuin edellinen vanha Cisco 3825 oli.

Morjesta @Teukka2020 ja Tervetuloa Yhteisöön!


 


Modeemin hakee aina uusimman päivityksen kytkeytyessä verkkoon. Jos tuota pätkimistä kuitenkin esiintyy niin siitä olisi hyvä ottaa yhteyttä meille niin päästään tutkimaan tilannetta tarkemmin.

Kunniamerkki +7

Hei,

Minulla on ollut Technicolor CGA2121 ja kaapelinetti XXL käytössä nyt noin kaksi ja puoli vuotta. Siihen on asennettu uusin firmware, muuta ei ole tarvinnut tehdä. Käytän pöytäkoneellani ja televiossa ethernet -kaapelia ja kahdella kannettavalla WiFiä. Mitään ongelmia ei ole ollut. Ei pätkimisiä eikä pakollisia uudelleen käynnistämisiä tai tehdasasetusten palautuksia.

 

 

hrtm58.fi

Kunniamerkki +5

Itellä aikanaan vaihdettu oisko jopa 7 kpl Technicolor CGA2121 moodemeita muista puhumattakaan.. Toiset kesti pitempää.. toiset ei.. ovat liian mopoja noihi gigasiin liittymiin.. Huvikseni heitin yhteen modeemiin vesijäähynki kiinni ettei lämpeis..

 

Kyllästyin ongelmiin ja jatkuviin ongelmii, tilasin Fritzbox 6591 kaapelimodeemin ja ai että ku ongelmat väheni ja palon.. Maksohan se modeemi rahaa mutta arvostan hyvää netti kokemusta ja omia hermoja huomattavasti enemmän kun sitä rahallista panosta jonka siihen laitoin..

 

 

Vastaa