07-05-2020 21:18
Tämän modeemin yhteys on pätkinyt koko kevään. Etenkin wifi. Ethernet myös pätkii, ei tosin niin paljon. En myöskään pääse asetuksiin. Telialle olen tehnyt häiriöilmoituksia,saamatta mitään apua. Samat liirunlaarumit kuten aina. Minulla oli toimiva oma modeemi jonka tuen Telia lopetti ja möivät *******an tilalle 🤬
08-05-2020 09:18
Hei @redaxe laitteen hallintaan pääset osoitteen 192.168.0.1 kautta, kokeile tarvittaessa kirjaantumista toisella selaimella ja resetoi laite häiriön jatkuessa.
Langaton yhteys kannattaa muodostaa käyttäen 5GHz taajuutta, varsinkin jos yhteys on käytössä taloyhtiössä.
Häiriöilmoituksen käsittelyn yhteydessä varmistamme modeemin ja verkon välisen yhteyden toimivuuden.
08-05-2020 12:29
@KaPetri kirjoitti:Hei @redaxe laitteen hallintaan pääset osoitteen 192.168.0.1 kautta, kokeile tarvittaessa kirjaantumista toisella selaimella ja resetoi laite häiriön jatkuessa.
Langaton yhteys kannattaa muodostaa käyttäen 5GHz taajuutta, varsinkin jos yhteys on käytössä taloyhtiössä.
Häiriöilmoituksen käsittelyn yhteydessä varmistamme modeemin ja verkon välisen yhteyden toimivuuden.
En pääse laitteen hallintaan Chromella enkä Safarilla??? 5GHz on käytössä, ainakin kännyssä ja tabletissa. Pöytäkone on piuhalla kiinni modeemissa.
08-05-2020 12:54
@redaxe kirjoitti:
@KaPetri kirjoitti:
Hei @redaxe laitteen hallintaan pääset osoitteen 192.168.0.1 kautta, kokeile tarvittaessa kirjaantumista toisella selaimella ja resetoi laite häiriön jatkuessa.
Langaton yhteys kannattaa muodostaa käyttäen 5GHz taajuutta, varsinkin jos yhteys on käytössä taloyhtiössä.
Häiriöilmoituksen käsittelyn yhteydessä varmistamme modeemin ja verkon välisen yhteyden toimivuuden.
En pääse laitteen hallintaan Chromella enkä Safarilla??? 5GHz on käytössä, ainakin kännyssä ja tabletissa. Pöytäkone on piuhalla kiinni modeemissa.
Eikö hallintasivusto aukea ollenkaan tästä osoitteesta vai eikö tunnukset toimi sinne kirjaantuessa?
Oletko resetoinut modeemin?
08-05-2020 16:22
Näköjään samat ongelma on muillakin. Täällä hommattin XXL ihan vaan sen takia, että saadaan kaistaa, mutta lopputulos on se, että yhteys pätkii ihan kokoajan. Häiriöilmoituksiiin vastataan, että vikaa ei löydetä, joten asiakkaan omissa laitteissa on vikaa.
Tänään yhteydessä ollut 8 yli minuutin katkosta.
Miten on Telia, onko vika nyt tuossa modeemissa vai missä?
Meillä varayhteys 4G:llä ja sitä kautta kyllä kaikki toimii ihan normaalisti, mutta kaista alkaa olla tukkeessa.
08-05-2020 17:01
Moikka @Whale68 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!
Häiriöilmoitus kun on tehty ja häiriötä on tutkittu, on linjan osuus tarkistettu toimivaksi. Tällöin ongelma jää omien laitteiden yhteyksiin. Oletko rajannut ongelmaa omista yhteyksistä kokeilemalla erikseen Wi-FI ja verkkokaapelin kanssa?
Modeemin osalta on myös tärkeää kokeilla tehdasasetuksien palautusta, kuten aiemminkin mainittua. Oletko kokeillut sitä vielä? Ohjeet tehdasasetuksien palautukselle löytyy modeemin käyttöohjeesta. Samasta ohjeesta löytyy myös ohjeita langattoman verkon toimivuuden parantamiseen.
Omien laitteiden yhteyksien tarkistamiseen ja ongelman korjaamiseen saa apua Telia Helppi -palvelusta, esim. modeemin asetuksien muuttamisessa.
Jos ongelmat toistuu sekä Wi-Fi, että verkkokaapelin kanssa, eikä resetinkään jälkeen pätkintä lopu, on seuraavaksi tärkeää kokeilla toimivuutta toisella modeemilla, joita saa lainaan Telia kaupasta. Lainamodeemien saatavuus kannattaa varmistaa esim. asiakaspalvelustamme.
11-05-2020 09:40
On tehty kaikki mahdollinen ja mahdotonkin. Käynnistelty uudelleen, resetoitu, otettu yhteyttä teliaan. En edelleenkään pääse modeemin asetuksiin. Modeemin mac- osoite on aivan eri mitä omilla sivuilla oleva osoite on. Tuli vaan mieleen että kukahan laitetta hallinnoi?
Telialta on tulossa uusi modeemi, joten katsotaan kuinka sen käy. Ainoa asiallinen apu on ollut teknisen tuen kautta. Muu asionti, esim. chattipalvelussa on ollut yhtä tyhjän kanssa.
11-05-2020 10:09
Tilattiinko sinulle uusi modeemi kun otit yhteyttä meille? Tuo CM MAC numeron vaihdos viittaisi siihen. Tällöin se uusi laite on valtuutettu jo käyttöön eli lähtee toimimaan heti kun saat sen. Jos et ole vielä saanut tuota uutta modeemia niin voit valtuuttaa vanhan modeemin CM MAC-numeron sieltä omien sivujen kautta. Laitepäivitykset tulevat meidän verkon kautta.
15-05-2020 23:48
Tämän modeemin kanssa se on ihan tuurista kiinni, että pääseekö sinne hallintaan vai ei. Pitää myös muistaa, että onko sillattu vai ei. Tällöin modeemi vastailee eri osoitteista. Sillattuksi, kun kerran asetukset saa, ei hallintaan enää pääse kuin täydellä kuulla. Tosin eipä sinne tarvitse mennä, tuuletin on kyljessä jäähdyttämässä, reititin on erikseen ja wlan-tukiasema erikseen. Lämpö on näille ihmeille todella myrkkyä.
Toimii sen verran, että jos pari kertaa vuodessa pitää webchatin hölmöjä ohjeita noudatella, niin buuttia joutuu antamaan. En resetoi, en buuttaa modeemia kuin äärimmäisen pakon edessä. Vain sen takia, jos se toimii, älä buuttaa, äläkä varsinkaan resetoi. 😉 99,9 % tapauksissa se vika on Telian verkossa.
18-05-2020 11:13
@sevk_ kirjoitti:Tämän modeemin kanssa se on ihan tuurista kiinni, että pääseekö sinne hallintaan vai ei. Pitää myös muistaa, että onko sillattu vai ei. Tällöin modeemi vastailee eri osoitteista. Sillattuksi, kun kerran asetukset saa, ei hallintaan enää pääse kuin täydellä kuulla. Tosin eipä sinne tarvitse mennä, tuuletin on kyljessä jäähdyttämässä, reititin on erikseen ja wlan-tukiasema erikseen. Lämpö on näille ihmeille todella myrkkyä.
Toimii sen verran, että jos pari kertaa vuodessa pitää webchatin hölmöjä ohjeita noudatella, niin buuttia joutuu antamaan. En resetoi, en buuttaa modeemia kuin äärimmäisen pakon edessä. Vain sen takia, jos se toimii, älä buuttaa, äläkä varsinkaan resetoi. 😉 99,9 % tapauksissa se vika on Telian verkossa.
Aivan näin huonoja kokemuksia ei itselläni ole, mutta eihän tämä modeemi/reititin kyllä mikään laatupurkki ole. Sain laajakaistan mukana kyseisen laitteen, ja näin työkäytössä olisi ihan suotavaa ettei yhteys katkeilisi ihan näin usein. Ja kyllä, on yritetty täälläkin kaikki mahdolliset resetoinnit ja uudelleen käynnistykset. Eikö Telialla ole oikeasti tarjota mitään muuta laitetta kuin Technicolor CGA2121? Niin ja edelleen ohjelmistoversiona CGA2121E-ES-13-E113C5-c7410r5713-180508, milloinkahan se uusi versio on tulossa? Jota ei muuten vissiin pysty itse edes pakotettuna päivittämään...