Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
redaxe
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Technicolor cga2121

Tämän modeemin yhteys on pätkinyt koko kevään. Etenkin wifi. Ethernet myös pätkii, ei tosin niin paljon. En myöskään pääse asetuksiin. Telialle olen tehnyt häiriöilmoituksia,saamatta mitään apua. Samat liirunlaarumit kuten aina. Minulla oli toimiva oma modeemi jonka tuen Telia lopetti ja möivät *******an tilalle 🤬

22 vastausta
AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Moikka @FalcoLB ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!

 

Tällä hetkellä ainoa Telian kautta myynnissä oleva kaapelimodeemi on Technicolor CGA2121. Kaapeliyhteyksissä toki voi käyttää haluamaansa EuroDOCSIS 3.0 kaapelimodeemia, joka toimii standardien mukaan.

Telialta toimitetut kaapelimodeemit päivittyvät Telian verkkoon kytkettynä ollessaan viimeisimpään ohjelmistoversioon automaattisesti. Tällähetkellä CGA2121-mallin viimeisin verkossa jaossa oleva ohjelmistoversio on tuo mainitsemasi. Uuden ohjelmistoversion tulosta emme pysty vielä aikataulua kertomaan.

Whale68
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Jep! Nämä kyllä on käyty läpi ihan riittävän monta kertaa.

 

Nyt mielestäni painitaan toisenlaisten ongelmien kanssa. Täällä kävi jo asentaja mittaamassa linjat ja laittoi vaimennusta väliin.

Välillä yhteys pelaa ihan ok, mutta välillä se käy pätkimään hyvinkin paljon. Pahimmillaan tunnin aikana voi olla kymmenenkin erilaista katkosta kaikkea minuutin ja 20 minuutin väliltä. Kaikki ymmärtää, että se ei vaan voi toimia noin. 

Toki tiedostan, että tälle ei 100% toiminta varmuutta saada, mutta jos olen hommannut nopean yhteyden, niin kai se saisi myös toimia.

 

Tälläkin hetkellä on vikatiketti sisällä ja viimeisin puhelinkeskustelu päättyi siihin, että joku verkkoasiantuntija käy tutkimaan asiaa. Miten se siitä etenee? Siitä ei tule koskaan mitään raporttia käyttäjälle saakka. Kukaan ei koskaan ota mitään yhteyttä miten asia etenee. Tiketit laitetaan kaikessa hiljaisuudessa kiinni ja koitetaan hyväksyä se, että valittaminen loppuu.

 

Jossain vaiheessa vaan peli pitää puhaltaa poikki ja miettiä joku toinen yhteys. Valinnavara vaan on vähissä ja lapsellinen usko siihin että tuo käy joskus toimimaan nostaa päätään. 🙂

 

Totuus on se, että ongelma ei ole omien laitteiden yhteyksissä. Kaikki toimii, joskin hitaammin, kun kytken 4G-yhteyden. Ainut muutos siihin on se, että yhteys menee tuon kaapelimodeemin kautta ja pätkiminen alkaa, ennemin tai myöhemmin.

 

Onko mitään konkreettista ideaa mitä tässä voisi tehdä? Voiko Telia lähettää toisen modeemin, millä testata, koska kuten toteat "linjan osuus tarkistettu toimivaksi."?  Vaikka en nyt ihan tuohon usko, mutta sillä saataisiin testattua ainut laite mikä on näiden kahden toimivan yhteyden välillä.

 
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 203 custom-general.kudos
  • 820 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions


@Whale68  kirjoitti:

Jep! Nämä kyllä on käyty läpi ihan riittävän monta kertaa.

 

Nyt mielestäni painitaan toisenlaisten ongelmien kanssa. Täällä kävi jo asentaja mittaamassa linjat ja laittoi vaimennusta väliin.

Välillä yhteys pelaa ihan ok, mutta välillä se käy pätkimään hyvinkin paljon. Pahimmillaan tunnin aikana voi olla kymmenenkin erilaista katkosta kaikkea minuutin ja 20 minuutin väliltä. Kaikki ymmärtää, että se ei vaan voi toimia noin. 

Toki tiedostan, että tälle ei 100% toiminta varmuutta saada, mutta jos olen hommannut nopean yhteyden, niin kai se saisi myös toimia.

 

Tälläkin hetkellä on vikatiketti sisällä ja viimeisin puhelinkeskustelu päättyi siihin, että joku verkkoasiantuntija käy tutkimaan asiaa. Miten se siitä etenee? Siitä ei tule koskaan mitään raporttia käyttäjälle saakka. Kukaan ei koskaan ota mitään yhteyttä miten asia etenee. Tiketit laitetaan kaikessa hiljaisuudessa kiinni ja koitetaan hyväksyä se, että valittaminen loppuu.

 

Jossain vaiheessa vaan peli pitää puhaltaa poikki ja miettiä joku toinen yhteys. Valinnavara vaan on vähissä ja lapsellinen usko siihin että tuo käy joskus toimimaan nostaa päätään. 🙂

 

Totuus on se, että ongelma ei ole omien laitteiden yhteyksissä. Kaikki toimii, joskin hitaammin, kun kytken 4G-yhteyden. Ainut muutos siihin on se, että yhteys menee tuon kaapelimodeemin kautta ja pätkiminen alkaa, ennemin tai myöhemmin.

 

Onko mitään konkreettista ideaa mitä tässä voisi tehdä? Voiko Telia lähettää toisen modeemin, millä testata, koska kuten toteat "linjan osuus tarkistettu toimivaksi."?  Vaikka en nyt ihan tuohon usko, mutta sillä saataisiin testattua ainut laite mikä on näiden kahden toimivan yhteyden välillä.

 

Konkreettinen toimenpide tähän olisi se Telia Kaupasta haettava mahdollinen toinen lainalaite, mistä aiemmin @HenriLie kirjoitti. Kannattaa käydä hakemassa se kokeiluun, jos se suinkin vain on mahdollista. 

Whale68
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

No, haettiin testiin vastaava modeemi ja tilanne ei oikeastaan muuttunut mitenkään. Pätkii.

 

Nyt olis oikeesti kiva tietää mitäs nyt?

 

Vikailmoituksia tehdään, luvataan palata asiaan, tekstiviesti tulee, että asiaa on tutkittu, muistithan käynnistää modeemin uudelleen. 🙂

Totuus on, että pätkiminen tuntuu lisääntyvän. Katkokset on pitempiä ja työnteko tuskaa tämän yhteyden kautta. Nyt rohkeasti joku Telialta yhteyttä ja voidaan jutella, että tämä ei vaan toimi. 

 

Jään odottamaan yhteydenottoanne ja sovitaan miten täsät päästään eteenpäin...

 

 

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 530 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Toisella modeemilla saman ongelman jatkuminen tarkoittaa että häiriö tällöin jää modeemin ulkopuolelle, linjaan joka asuntoon/taloon tulee.

 

Jos sinulla on tällä hetkellä vikailmoitus tutkinnassa/korjauksessa sen kautta olemme sinuun yhteydessä korjauksen edistyessä.

 

Kaapelikaista voi harvoissa tapauksissa olla vaikea tai jopa mahdoton korjata. Riippuu hyvin paljon vian tyypistä ja sen aiheuttajasta. Välillä vaaditaan useampikin asentajakäynti ennenkuin tilanne saadaan ratkaistua. Tympeää se joka tapauksessa on molemmille osapuolille.

 

 

Whale68
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos huomiosta.

Vikailmoituksia on tehty viikottain. Lukuunottamatta yhtä asentajakäyntiä noin kuukausi sitten, kukaan ei ole ollut koskaan missään yhteydessä. Joskus tulee tekstiviestikuittaus, että vian tutkimista jatketaan ja siinä kaikki.

 

Eihän tää mikään maailmanloppu oo, mutta tuntuu että homma ei etene mihinkään. Minä olen valmis vaihtamaan takas 4G-yhteydelle, mutta kun tuolle nopeudelle olis tarvetta, niin jaksaa viel yrittää.

 

Joku nyt vaan ilmoittaa, että sen saa tai ei saa toimimaan niin homma ratkee ihan sillä. Erotaan ihan ystävinä, eikä kenellekään jää paha mieli. 🙂

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 530 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Normaali viankorjausprosessin mukaan meiltä tulee asiakkaalle kuittaus sms-viestillä kun häiriöilmoitus menee asiantuntijan käsittelyyn. Mikäli vika siirtyy asentajalle korjaukseen, tulee siitäkin erillinen sms-viesti. Joissain tapauksissa häiriöilmoituksella ei ole kaikkia tarvittavia tietoja ongelman korjaamiseen tai asiantuntija kaipaa tarkennusta, tällöin asiakasta yleensä tavoitellaan puhelimitse asiantuntijan toimesta.Korjauksen alkaessa asiakas voi saada sms-viestin missä ohjeistetaan miten asiantuntijalle saa viestittyä sms-viestillä lisätietoa korjauksen aikana.

 

Koska häiriöilmoituksia tuntuu olleen nyt normaalia enemmän samasta aiheesta näkisin viisaaksi, että häiriöilmoitusta käsittelevälle asiantuntijalle jätetään yhteydenottopyyntö. Yhteydenottopyyntö kirjataan teknisen asiakaspalvelun kautta häiriötiketille.

 

Yhteydenoton yhteydessä voidaan yhdessä asiantuntijan kanssa katsoa mikä verkossa on häiriöt aiheuttanut, miten niitä on mahdollisesti aiemmilla tiketeillä korjattu ja miten häiriö saadaan taas kuntoon vai onko häiriö mahdollisesti sellainen jota emme voi korjata (esim. talon/taloyhtiön sisäverkko)

 

En tiedä mikä tässä on häiriön taustalla mutta spekulaationa. Kaapeliverkossa voi olla alueellista ajoittaista kohinaa joka voi olla asentajalle vaikeaa paikallistaa ja siten korjata.

 

Tekniikan vaihtoa tottakai voidaan ja pitää miettiä mikäli yhteyttä ei saada luotettavasti toimimaan, ei se meidänkään etu ole että asentaja ravaa toistuvasti paikalla.

Whale68
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos rakentavasta vastauksesta.

 

Miten tai missä tuo "häiriöilmoitusta käsittelevälle asiantuntijalle jätetään yhteydenottopyyntö" yhteyspyyntö jätetään? Soittelin pari viikkoa sitten häiriöilmoitusta ja silloin vastattiin, että välitetään tietoa vika tutkivalle asiantuntijalle. Sen jälkeen ei kuitenkaan ole kuulunut mitään.

 

Ei tässä asentajia ole ravannut, vain kerran on mies käynyt paikalla. 🙂

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Voit laittaa viestin häiriötä tutkivalle asiantuntijalle laittamalla tekstiviestin numeroon 18100 eli HÄIRIÖ saamasi numerosarja ja lisätiedot. Tähän viestiin voit myös laittaa tekstin, jossa pyydät asiakantuntijaa soittamaan, jotta voitte keskustella tarkemmin häiriöstä. Viikonloppuisin kaikki asiantuntijamme eivät ole paikalla, joten hän palaa kanssasi asiaan viimeistään arkena. 

Teukka2020
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei,

 

tiedustelen mikä on tilanne tämän Technicolor CGA2121-kaapelimodeemin laiteohjelmiston osalta - eli onko uutta versiota tulossa enää jakoon, siis nykyisen 180508-version tilalle?

Joitain kuukausia käytössä ollut oma laite toimii vaihtelevasti. Välillä viikko ok, välillä pätkäisee kerran päivässä. Mutta on harmi kyllä epävakaampi kuin edellinen vanha Cisco 3825 oli.