pp.inet.fi -sähköpostissa häiriöitä lähipäivinä??

  • 11 December 2014
  • 31 kommenttia
  • 34 katselukertaa

Onkohan sähköpostipalvelimilla ollut jotain häikkää vuodenvaihteessa? Nimittäin minulle ei ole tullut läheskään kaikkia minulle lähetettyjä sähköpostiviestejä. Samaa kertoilivat muutamat muutkin pp.inet.fi -postin käyttäjät. Tuleekohan näitä posteja edes viiveellä vai ovatko hävinneet bittitaivaaseen???

31 kommenttia

Tiedossamme ei ole, että sähköpostipalvelimellamme olisi yleistä ongelmaa. Jos osa sinulle lähetyistä viesteistä on kadonnut matkalla, kannattaa asiasta tehdä vikailmoitus esimerkiksi Omien sivujen lomakkeella.

Vikailmoituksessa kannattaa mainita ainakin oma osoitteesi, sekä mielellään ainakin muutamasta kadonneesta viestistä mahdollisimman tarkat lähetystiedot, eli ainakin lähettäjän osoite ja lähetysaika mahdollisimman tarkkaan.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Pitääkö minun nyt siis alkaa soitella ympäri tuttaviani ja kysellä viestien lähetysaikoja??? Kuka maksaa puheluista aiheutuneet kulut?

Enhän sitä paitsi minä voi kaikkia minulle lähetettyjä viestejä edes tietää. Eikä moni muukaan osaa ottaa välttämättä heti yhteyttä, ennenkuin viestien lähettäjät alkavat kysellä perään...

Ne kadonneet viestit tiedän, joiden lähettäjät ottivat yhteyttä, kun en vastannut viesteihinsä. Joka tapauksessa vikaa nyt jossain Soneran päässä on, postit eivät tule edes webmailiin eli MINUN koneessani ei tuskin tällä kertaa vika ole. Vai onko ;))
Lisäkseni on myös muita, joilla samaa ongelmaa. Kaikki eivät vaan ehkäpä tiedä tämän keskustelupalstan olemassaoloa.

No, kyseinen lomake laitettu eteenpäin, katsotaan nyt onko sillä mitään merkitystä.

Alkaa kyllä aikalailla olla käämit palaneet. Neliviiskymppisen huippumainostamanne siirtorajap*skan liittymän sopimus loppuu meillä keväällä, taitaa olla uuden palveluntarjoajan etsintä edessä jos toimivuus on jatkuvasti tätä luokkaa...
somewhere kirjoitti:
Onkohan sähköpostipalvelimilla ollut jotain häikkää vuodenvaihteessa? Nimittäin minulle ei ole tullut läheskään kaikkia minulle lähetettyjä sähköpostiviestejä. Samaa kertoilivat muutamat muutkin pp.inet.fi -postin käyttäjät. Tuleekohan näitä posteja edes viiveellä vai ovatko hävinneet bittitaivaaseen???

Kyllä jotakin häiriötä on liikkeellä. Itsellä jäi jonkin aikaa sitten posteja tulematta,mutta web-mailin puolelle ne tulivat. Silloin syynä oli web-mailin tilan loppuminen,koska näköjään viestien siirto roskakoriin ei riitä, vaan korikin pitää vielä tyhjätä, ennenkuin tilaa vapautuu.

Nyt on kuitenkin taas toistaviikkoa jäänyt posteja tulematta. Osa tulee normaalisti molempiin, sekä outlook, että webmail. Osa ainoastaan webmailiin, ja osa katoaa kokonaan.

Nyt tein viestien ohjauksen hotmailiin, ja pyysin kaveria lähettämään viestejä. Lähetti 4 viestiä, joista hotmailiin tuli 4, webmailiin 3, ja olexp ei yhtäkään.

Koitin ladata tuon sonera internet avustajan,ja pistin sen tarkistamaan sähköposti asetuksia. Ei löytänyt soneran tilejä. Kuitenkin koneella on 2 soneran tiliä,joista toinen jopa toimii normaalisti???

Äsken kun tänne yritin rekisteröityä,laitoin s-postiksi tuon soneran osoitteen. Tuli herja,että osoite on jo käytössä?? Niinhän sen pitäisikin olla,mutta kun ei ainakaan tunnu toimivan. Kenelläkäköhän tuo nyt sitten on käytössä?
Webmail näyttää viestit suoraan sähköpostipalvelimelta eli viestit mitkä siellä näkyvät ovat tulleet perille osoitteeseen ja toisaalta niitä ei ole noudettu sähköpostiohjelmalla omalle tietokonelle. Sähköpostiohjelman POP3-protokolla tyhjentää palvelimelta Saapuneet-kansion, ellei käytettävän sähköpostiohjelman asetuksissa ole toisin määritetty.

Ainakaan tiedossa olevaa ongelmaa ei saapuvien sähköpostien suhteen ole. Ylläpito voi selvittää onko tietty kadonnut viesti saapunut Soneran palvelimille asti, mutta se vaatii melko tarkat tiedot kadonneesta viestistä, jotta on tiedossa mitä etsiä.

pahkasika: Tänne Keskustele ja kysy - palstalle rekisteröidyttäessä aktivointiviesti lähetetään rekisteröintilomakkeelle itse määritettyyn sähköpostiin. Ellet ole saanut aiemmin sinulle kuulumatonta viestiä otsikolla Tervetuloa Soneran Keskustele ja kysy -palstalle, ei kukaan ole käyttänyt sinun sähköpostiosoitetta rekisteröinnin yhteydessä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ei ole tullut tuollaista viestiä. Ei tiedä mistä tuo herja johtui.
Tänään tuli taas viestejä normaalisti läpi sellaisilta lähettäjiltä,joilta ei ole moneen päivään viestit tulleet perille. Pitää seurata tilannetta,josko alkaisi toimimaan.
Sonera-asiantuntija kirjoitti:

Ainakaan tiedossa olevaa ongelmaa ei saapuvien sähköpostien suhteen ole. Ylläpito voi selvittää onko tietty kadonnut viesti saapunut Soneran palvelimille asti, mutta se vaatii melko tarkat tiedot kadonneesta viestistä, jotta on tiedossa mitä etsiä.


Jep, ko. tiedot on annettu päiviä sitten. Soneran vastausta odotellessa...

Minäkin otin sitten käyttöön gmail-osoitteen, ei tuollaisen tulee/ei tule perille -postin kanssa uskalla olla, kuitenkin melkoisen tärkeitäkin asioita sähköpostin kautta tulee hoideltua.
Posteja on kadonnut täälläkin webmailin puolelta. Ainakin kotiposti.net osoitteista lähetetyt ovat kadonneet kaikki eilen ja tänään. Mainiota..
Testasin tätä kadonneitten postien mysteeriä toisella sähköpostiosoitteellani. Kaikki ne postit, joiden headereissa tai tekstiosassa esiintyy sana 'kotiposti.net' katoavat jonnekin, mutta muut postit tulevat perille samasta osoitteesta lähetettynä. Teillä on ilmeisesti kotiposti.net domain blacklistattuna jossakin! Korjatkaa asia, kiitos! Kuluttajaviranomainen varmasti tykkää moisesta, kilpailevan firman postit eivät tule perille..
Saamieni tietojen mukaan sähköpostien suodatuksessa on ollut ongelmia joidenkin sähköpostiosoitteiden kohdalla. Vika on kuitenkin saatu korjattua ja postien pitäisi kulkea nyt normaalisti. Jos viestit eivät tule kuitenkaan edelleenkään perille tietyistä osoitteista, asiasta kannattaa tehdä palvelupyyntö Omien Sivujen lomakkeen kautta.

Pahoittelut aiheutuneesta häiriöstä ja haitasta.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Entä ne kadonneet viestit? Tulevatko koskaan perille? Saako tästä minkäänlaista hyvitystä, koska palveluun kuuluu sähköposti ja kaiketi sen pitäisi toimia moitteetta?
Minä olen tehnyt palvelupyynnön ja soneralta soitettiinkin ja luvattiin asiaa selvitellä. Ei vaan ole mitään sitten ilmoitettu, tämä palstavastausko on kuittaus asiasta?!

Mistä ihmeestä voin muuten tietää, ketkä kaikki minulle ovat postia lähettäneet/lähettävät?!
Filtteriin jääneet viestit eivät tule perille. Valitettavasti emme pysty selvittämään, että keneltä näitä suodattimeen juuttuneita viestejä on tullut.

Hyvitysasiat käsitellään aina tapauskohtaisesti, joten asiasta voi olla halutessaan yhteydessä Asiakaspalveluumme.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Soneran sähköposteista saan lähetettyä mailit, mutta sinne ei tule mitään. Ihmettelin, miten mitään postia ei tule ja kokeilin lähettää itselleni gmailista, eipä tule mitään. Soneran kautta kyllä lähtee mailit ihan oikein. Olen nyt odotellut pari viikkoa, josko olisi vain joku häiriötilanne, mut nyt paloi hihat. Mitään asetuksia ei ole muutettu.
Soneran Internetavustajankin otin eilen apuun mutta ei auta.
Kohta olis korvauksen paikka Soneralla :(
Asetuksia olen kyllä vilkuillut, mutta en niitä osaa alkaa vaihtelemaan ja kuten sanoin, niitä ei ole kukaan voinut muuttaa. Mikä nyt on vikana???
Ilmeisesti et siis saa mitään virheilmoitusta lähettäessäsi gmailista omaan osoitteeseesi sähköpostia. Käytätkö sähköpostia jollain ohjelmalla vai webmailin kautta? Jos käytät jotain sähköpostiohjelmaa, kannattaa tarkistaa webmailista, löytyvätkö mailit sieltä.

Jos mailit löytyvät webmailista mutta eivät lataudu sähköpostiohjelmaasi, lienee ongelma nyt ohjelman asetuksissa tai mahdollisesti palomuurissa. Jos viestit kuitenkin ohjelmasta lähtevät, ei ongelma kuitenkaan todennäköisesti palomuurissa ole. Ohjeet sähköpostitilin asetuksien tarkistukseen löydät Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Ilmeisesti et siis saa mitään virheilmoitusta lähettäessäsi gmailista omaan osoitteeseesi sähköpostia. Käytätkö sähköpostia jollain ohjelmalla vai webmailin kautta? Jos käytät jotain sähköpostiohjelmaa, kannattaa tarkistaa webmailista, löytyvätkö mailit sieltä.

Jos mailit löytyvät webmailista mutta eivät lataudu sähköpostiohjelmaasi, lienee ongelma nyt ohjelman asetuksissa tai mahdollisesti palomuurissa. Jos viestit kuitenkin ohjelmasta lähtevät, ei ongelma kuitenkaan todennäköisesti palomuurissa ole. Ohjeet sähköpostitilin asetuksien tarkistukseen löydät Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu


Mitään virheilmoitusta ei tule lähettäessäni Gmailista Soneran osoitteeseen, jotka luen ja myös lähetän Outlook Expressin kautta. Maileja ei näy myöskään webmailista, asetukset olen tarkastanut Ohjeet ja vinkit-sivuilta.
Lisää apua kaipaisin, koska maileissa on tärkeitäkin.
Tuleeko Soneran sähköpostiosoiteeseesi viestejä mistään osoiteesta? Voit testata tätä vaikka lähettämällä viesti samasta Soneran osoitteesta mistä nyt on kyse eli osoitteesta itsestään.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sama vika täälläkin. Posteja ei tule mistään osoitteesta, tiedän niitä lähetetyn ja itse olen myös laittanut gmailista testiviestejä.

Alkaa ihan oikeasti olla huumorintaju jo lopussa, edellisen kerran näitä sattui vuodenvaihteessa ja silloin viestejä katosi bittiavaruuteen. Sain soneralta silloin monen kyselyn jälkeen tiedon, että vika oli nimenomaisesti sonerassa, oli vähän configuroinnit persiillään. Liekö sama vika taas vai mistä johtuu??

Nyt alkaa ihan oikeasti olla todella lähellä palveluntarjoajan vaihtuminen...!!!
Onkohan taas tämän filtterin asetukset virheelliset jostain "kumman" syystä???? Postit eivät tule perille!!!
Sama ongelma! Taitaa olla yleistä tällä hetkellä. ...kele
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Tuleeko Soneran sähköpostiosoiteeseesi viestejä mistään osoiteesta? Voit testata tätä vaikka lähettämällä viesti samasta Soneran osoitteesta mistä nyt on kyse eli osoitteesta itsestään.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Ei tule mistään osoitteesta, ei edes osoitteesta itsestään.

Suututtaa aika pahasti, kun laajakaista maksaa aika paljon eikä sille rahalle saa täyttä vastinetta.
Posti ei tule mistään osoitteesta. Mitehkähän onnistutte saamaan tämän käyttäjien viaksi? Odotan mielenkiinnolla!
karip kirjoitti:
Posti ei tule mistään osoitteesta. Mitehkähän onnistutte saamaan tämän käyttäjien viaksi? Odotan mielenkiinnolla!


:D Minä myös. Eiköhän se jostain entiseen malliin luonnistu. ;))
vessu007 kirjoitti:

Suututtaa aika pahasti, kun laajakaista maksaa aika paljon eikä sille rahalle saa täyttä vastinetta.


Niin, onko todellakin soneran mielestä 256 Kbit/s ja 39,90/kk reilua ja saako siinä ylipäätään koskaan rahoilleen vastinetta???? Hinnoittelu aivan persiillään. Niin, meidän seudulle ei nopeampaa saa... tai no saa sitten tän TOOOOOOOOOSI huippujutun -siirtorajallisen neliviiskymppisen- joka sekin pitäisi olla meganen, mutta yleensä huitelee siinä max 400 Kbit/s -nopeudella.
Eilisen ja tämän päivän aikana Vikapalveluumme on tullut jonkin verran ilmoituksia, että sähköpostiohjelma ei saa ladattua viestejä palvelimelta. Kyselisimmekin teiltä, joilla ongelma on alkanut eilen, että mikä sähköpostiohjelma käytössänne on ja mikä tietoturvaohjelma koneella on?

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija, 26 Tammi 2010, 09:53

Eilisen ja tämän päivän aikana Vikapalveluumme on tullut jonkin verran ilmoituksia, että sähköpostiohjelma ei saa ladattua viestejä palvelimelta. Kyselisimmekin teiltä, joilla ongelma on alkanut eilen, että mikä sähköpostiohjelma käytössänne on ja mikä tietoturvaohjelma koneella on?

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu


Näkyy mättävän... Outlook Expressillä mennään ja Soneran Tietoturvalla - vimosilla versioilla.

Aamulla sähköpostin vastaanotto tökkäsi kesken viestin, eikä tokeentunut millään. Webmailiin ei päässyt sen paremmin. Jonkun ajan kuluttua webmailiin pääsi, ja näki viestitkin. Sitten uudelleen onnea kokeilemaan Outlookiin. Lataa vain osan viesteistä. Sitten myös Webmail hukkaa osan viesteistä...

Alkukuusta ongelmia oli myös - joitain viestejä jäi tulematta...

Löytyiskö ratkaisua???
Minulla ongelma alkoi eilen, s-postiselaimena Thunderbird 2, yhtäkkiä ei vaan enää saa ladattua viestejä Soneran palvelimelta vaikka aiemmin on onnistunut ja siinä välissä en ollut tehnyt mitään muutoksia asetuksiin. Tänään jo kerkesin muuttaa T-birdin tilinkin uusiksi (katsoin myös Soneran ohjeita että kaikki asetukset varmasti olivat oikein, olivat muuten jo aiemminkin) kun ajattelin vian löytyvän siitä. Sitten vasta löysin tämän keskustelun. Webmaililla (myös mailreader.commilla) siis postit näkyy mutta T-birdillä ne eivät tule eikä lähde. Jos valitsee asetuksista, että haetaan vain otsikot niin se onnistuu mutta viestien sisällön hakeminen ei onnistu vaan tulee virheilmoitus. Samaten kaikkia s-posteja haettaessa näyttää esim. downloading 1 of 4 messages, mutta ikinä ei siitä etene eteenpäin vaan sitten ilmoittaa, että yhteys on aikakatkaistu. Viestien lähettämistä yrittäessa tuli virheilmoitus, että server mail.inet.fi refused connection tai jotain sinnepäin.

Tietoturvaohjelmana F-secure.

Eilen siis ongelman alkaessa en ollut muuttanut mitään sähköpostiasetuksia koneellani. Nyt olen vikaa etsiessäni muuttanut, tai uusinut tilin, mutta eipä auta.

Ai joo, edellisestä viestistä tuli mieleeni, että siis webmail ei näyttänyt saapuneiden kansiota vaan herjasi, jos T-bird juuri yritti ladata viestejä, mutta se on ehkä normaalia?

Vastaa