Telewell TW-EAV510 6rd asetukset

  • 4 January 2016
  • 3 kommenttia
  • 22 katselukertaa

Ymmärsin että 6rd ipv6 pitäisi nyt toimia Soneralla kaikille asiakkaille?

 

Noh, käytössäni ei ole Viihdettä vaan ihan pelkkä Kodin Netti Teho joten minulla on tuo Soneran silloin tarjoama TW-EAV510 purkki, josta yritykseni saada tunneli toimimaan ei ole onnistunut.

 

IP-tunneli:n alta ja automaattisilla asetuksilla tuo kyllä hakee prefixin ja muut, muttei sen jälkeen kuitenkaan tarjoa ipv6 osoitetta tietokoneelleni? Testattu myös DHCPv6 ja muut päälle, ei ollut vaikutusta ainakaan heti havaittavissa.

 

Joku muu saanut TeleWellin purkkiin 6rd toimimaan?


3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Kokeile laittaa käsin tietokoneelle asetukset ja katsoa toimisiko sitten. DHCPv6 jos ei toimi ei voi mitään mutta jos saat IPv6 kiinteillä osoitteilla toimimaan niin silloin yhteys pelittää.


 


Itsellä siis Telewelliä ei ole mutta 6RD on konfiguraatiota monelle laitteelle olen tehnyt. 


 


Millaiset ovat asetukset purkillasi?

IP-tunnelin asetukset on vaan automaatilla

 

 

 

Ja se hakee tällaset asetukset jotka mun silmiin näyttää ihan oikeilta

 

 

 

LAN > IPv6-autoasetus alta löytyy sit nämä:

 

 

Pitäsköhän ton wan ptm yhteyden olla dual stack? Kun se on nyt ipv4 only, ainut asia mitä ei oo viel tullu kokeiltua. Siel taas sit kuitenki kysytään halutaanko hakee osote vai headerit (IANA vai IAPD) ja niihin asetuksiin en oo löytäny vastausta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Laittaisin työasemallesi manuaalisesti IPv6 osoitteet:


 


IPv6 Osoite: 2001:2003:XXXX:XXX::10


Prefix 64


GW 2001:2003:XXXX:XXXX::2


 


DNS: Etsi vaikka Googlen DNS


 


Kokeile pingata IPv6 osoitteisiin. Kokeile vastaako reititin jne... Traceroute myös on hyvä kokeilla.


 


Korvaa XXXX:XXXX IPv6 osoitteellasi jonka lasket IPv4:stäsi. Laskin: http://silmor.de/ipaddrcalc.html#ip46

Vastaa