Ongelma oli, että DNAn kaapelimodemi Sagemcom FAST3686v2 kaatui/boottasi heti, kun otin läppärillä (Lenovo Thinkpad T440s ja T450s) yhteyttä siihen. Ongelmaa ratkottiin toista viikkoa, kunnes Microsoftin tukifoorumilla amerikkalainen käyttäjä pyysi tekemään ns. Clean Bootin, jossa msconfigilla ja Task Managerilla poistetaan kaikki paitsi Microsoftin palvelut ja prosessit käynnistyksestä. Sen jälkeen yksi kerrallaan takaisin. Tällä menetelmällä noin kello kaksi viime yönä (ke-to) löytyi kaapelimodemin kaatava ohjelma. Se kun poistettiin, niin kaatuminen loppui as per heti. Uptimeä nyt kahdeksatta tuntia.
Tässä välissä oli mm. kaiuttimet kannettu toiseen huoneeseen, ostettu "uusi" läppäri, kokeiltu HPn läppärillä jne. Kokeltu 4 eri kaapelimodemia.
Kyseessä oli Telia Avustaja, joka oli koneella, koska Telia oli edellinen laajakaistaoperaattori viime kesäkuuhun saakka. Sen jälkeen on menty 4G-modemeilla. Aika sattuvaa, että juuri DNAn kaapelimodemin kaataa juuri Telian ohjelma. Vika on toistettavissa ja suosittelen, että Telian tukiosasto tämän tekisikin. Ja joo, syy siihen, miksi tämä culprit siirtyi koneesta toiseen, johtui siitä, että "uuteen" koneeseen kloonattiin vanhan kovalevy.