Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Madroller
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Telia Hybrid router fast 5370 air Käynnistyy itsestään uudelleen ajoittain

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Terve.

Tuo reititin käynnistelee itseään uudelleen ajoittain. Johtuuko se jostain päivitysasetuksista? Todella ärsyttävää esim kun pelaa jotain multiplayer peliä. Apuja kiitos 🙂

50 vastausta
Tonde10
Uusi keskustelija
  • 11 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri@  kirjoitti:

Hyvä että tiketti on auki ja tutkinta jatkuu. Kyllä tähän selvyys tavalla tai toisella saadaan. Sen verran harvinaisesta tilanteesta on kyse että korjauksessa voi hetkonen mennä.

 

Jokin muistiongelma voi aina olla mahdollinen mutta miksi se ei suuremassa mittakaavassa tällöin näkyisi?

Onhan vikatiketille ilmoitettuna reitittimeen kytketyt laitteet? Kyllä meillä pääsy laitteelle on hallintaputken kautta kun dsl yhteys on ylhäällä. Se että saadaanko mekään lokeja laitteesta auki on vielä minulle epäselvää. Tämän selvitän.

 

 


Ainoastaan yksi laite ethernetissä kiinni reitittimessä, eli tällainen etäluettava lämpömittarin yhdyskäytävä:

 

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/20740/ghjcq/Suomen-Lampomittari-8210-WeatherHub-Gateway-saaa...


Otin sen nyt pois ethernetistä, ilmoitan siitä vikatikettiin.

 

Kaikki muut laitteet on wlanissa kiinni (7kpl).

 

Hyvä jos saisitte lokeja laitteelta auki etänä.

Tonde10
Uusi keskustelija
  • 11 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kokeillaan jälleen eri versiota, tekninen tuki päivitti tällaisen version eli donwgrade hieman vanhempaan versioon ja teki myös muutoksia liittymäprofiiliin, nyt siis testissä:

 

Hardware Version

Fast5370AIR-01

Software Version

SG4T1R000086C

GUI Version

4.28.1

Tonde10
Uusi keskustelija
  • 11 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vian syy vaikuttaa nyt löytyneen, teknisen tuki oli yhteydessä, vika koski yli 2km pituisia linjoja ja ratkaisuna tähän on tuo aiemmin mainittu vanhempi ohjelmistoversio ja linjaprofiilin päivitys. Seurataan toki tilannetta, mutta tällä erää laite on pysynyt pystyssä näillä muutoksilla useamman päivän.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 131 custom-general.kudos
  • 704 custom-general.replies
  • 63 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mukava kuulla häiriön syyn selviämisestä.

 

Linjamitta totta tosiaan vaikuttaa toimivuuteen, mutta laitteen sammuminen tämän vuoksi on itsellekkin uutta tietoa. Kiitos kun jaat vianselvityksen vaiheet myös meille muille luettavaksi.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
AlaHooo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on ihan vastaava tilanne, kuparia on yli 2km. Uudelleen käynnistymisiä ei tosin ilmene kuin muutaman päivän välein. Kiinnostaisi myös saada vanhempi versio softasta, jos sillä saisi laitteen pysymään päällä. Onko tuo jostain ladattavissa?

Tonde10
Uusi keskustelija
  • 11 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AlaHooo@  kirjoitti:

Minulla on ihan vastaava tilanne, kuparia on yli 2km. Uudelleen käynnistymisiä ei tosin ilmene kuin muutaman päivän välein. Kiinnostaisi myös saada vanhempi versio softasta, jos sillä saisi laitteen pysymään päällä. Onko tuo jostain ladattavissa?


Tekninen tuki voi sen vain tehdä, kannattaa olla yhteydessä heihin vikailmoituksen avulla.

Finnford
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi, meillä sama ongelma. Käynnistelee pahimmillaan 5-6 kertaa tunnissa. Eli ratkaisu on vanhempi softversio ja teknisen tuen kautta ? Kuparia on aika pitkälti kyllä.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 500 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Finnford@  kirjoitti:

Moi, meillä sama ongelma. Käynnistelee pahimmillaan 5-6 kertaa tunnissa. Eli ratkaisu on vanhempi softversio ja teknisen tuen kautta ? Kuparia on aika pitkälti kyllä.


Siinä voisi kokeilla vielä modeemin resetoimista jos et ole sitä vielä testannut. Jos tilanne jatkuu vielä tuonkin jälkeen niin silloin on syytä tehdä ilmoitus meille. Päästään tutkimaan tilannetta tarkemmin.

 

Morjesta @AlaHooo ja Tervetuloa Yhteisöön!

Päivitykset laitteille tulevat meidän toimittaminan verkon ylitse. Niitä ei pääse itse lataamaan. Pyytäisin sinuakin testamaan tuota resetoimista ja ottamaan yhteyttä mikäli tilanne ei muutu.




juhuriz
Kommentaattori
  • 21 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei toi 5370 montaa päivää pysy pystyssä itseään buuttaamatta. Eilen hämmästelin, että oli yli 2 vuorokautta pysynyt kasassa. Nyt tarkastin tilanteen niin:

UpTime

1d 00h26m42s
MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 500 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@juhuriz@  kirjoitti:

Ei toi 5370 montaa päivää pysy pystyssä itseään buuttaamatta. Eilen hämmästelin, että oli yli 2 vuorokautta pysynyt kasassa. Nyt tarkastin tilanteen niin:

UpTime

1d 00h26m42s

Tästä on hyvä tehdä häiriöilmoitus niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin.