Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Antennae
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV yhdistetty langattomaan verkkoon mutta internet yhteyttä ei ole

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ostettiin Telian digiboksi laajakaistalla ja tähän saakka toiminut oikein hyvin. Nyt muutaman päivän ajan on netti alkanut pätkimään. Yhteyttä ei ole ja verkko-asetuksia kun katsoo niin lukee, että "yhdistetty langattomaan verkkoon mutta ei internet yhteyttä ei ole".

Mitään johtoja ei ole kukaan repinyt eikä asetuksia muuttanut. Kesken kaiken yhteys vain katoaa. Langatonta nettiä käyttää vain tv, ettei siellä ole useita laitteita yhtäaikaisesti tms. Niin mikähän tässä on ongelmana? Laitteiden sammutus yleensä auttaa, mutta eipä ole kauhean mukavaa joka ilta sammutella kesken elokuvan ja odotella yhteyden löytymistä. 

Teliaa on myös mobiilissa ja siellä toimii moitteita.

 

Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu

13 vastausta
irritus
Konkari ☆
  • 721 custom-general.kudos
  • 1297 custom-general.replies
  • 103 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos sekä televisio että digiboksi tarvitsevat verkkoyhteyden, voit ostaa marketista Ethernet-kytkimen ja kaksi lyhyttä Ethernet-johtoa television viereen. Kytke reitittimeltä tuleva Ethernet-kaapeli kytkimeen ja kytkimestä edelleen Ethernet-johdot televisioon ja digiboksiin.

 

Kytkimen portit ovat keskenään samanlaisia ja on sama, mihin porteista kytket minkäkin johdon. Kunhan et vain tee silmukoita, eli älä kytke esimerkiksi kytkimen portista 2 johtoa porttiin 4. Tämä johtaa vastaavaan kiertoilmiöön, mikä syntyy kun kuulutusjärjestelmän mikrofonin työntää kaiuttimeen kiinni.

 

Yksi riesa langattomien yhteyksien kanssa on eri maanosissa käytetyt erilaiset taajuudet. Jos televisiosi ei ymmärrä eurooppalaisia taajuuksia, mutta reitittimesi ymmärtää ja siinä on automaattinen kanavanvalinta, lopputulos voi olla, että reitittimesi on taajuudella, mitä televisio ei ymmärrä. Virheilmoitus yhdistetty langattomaan verkkoon, mutta ei internettiin viittaisi tosin siihen, että tässä tapauksessa on kyse jostakin muusta.

 

Jos 5 GHz langaton lähiverkko aiheuttaa ongelmia, kokeile kääntää se reitittimestä pois päältä ja käytä ainoastaan 2,4 GHz verkkoa. Jos epäilet television toimivan pohjois-amerikkalaisilla taajuuksilla, aseta reitittimestä langattoman lähiverkon kanavaksi käsin joku väliltä 1 – 11. Toisin sanoen, ellet ole varma laitteiden Eurooppa-yhteensopivuudesta, älä käytä kanavia 12 ja 13.

 

Mikälaisesta internet-yhteydestä on kyse? Ethän vain yritä käyttää mobiilireititintä sillatussa tilassa niin, että siihen on kytketty useampi kuin yksi laite samanaikaisesti? Mobiilireititin tulee pitää nat-reitittävässä tilassa, ellei käyttötilanne ole se, että siihen on kytketty yksi ainoa toinen reititin.

Antennae
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eilen sai taas pari kertaa hyppiä sammuttamassa ja käynnistämässä uudestaan. 

 

Auttaisiko tehdasasetusten palautus? Miten semmoinen tehdään? Reitittimen päällä on reset mutta ei siinä mitään nappia ole. Täytyy kyllä niin olla insinööri, että näitä osaisi. 

 

Yritän kirjautua tuon 

ZTE MF286R sivulle, mutta ei toimi tuo linkki mitä ohjeissa kerrotaan: 

ZTE MF286R -reitittimen käyttöohje

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2013 custom-general.kudos
  • 3333 custom-general.replies
  • 135 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Antennae  kirjoitti:

Kiitoksia vastauksista, mutta en ymmärrä mitään. Eikö laitteiden pitäisi automaattisesti löytää omat taajuudensa. Täytyy olla insinööri, että osaisi noita viritellä manuaalisesti. Miten kytketään telkkarin verkkokaapelilla reitittimeen kun siinä on tuo boksikin mikä pitää kytkeä mukaan. Täytyy kai totutella vaan siihen, että täytyy pistellä virtoja pois joka ilta. Jos meikäläinen lähtee jotain taajuuksia "korjailemaan" niin sen jälkeen ei näe edes teksi-tv:tä.


Automattisesti, kyllä hyvinkin pitäisi, mutta jos jokin ei tuossa vaativassa laitteiden välisessä ketjussa toimi miten pitäisi, on ongelmia luvassa. Automatiikka kun ei osaa soveltaa ja korjata tilannetta.

 

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2609 custom-general.kudos
  • 4141 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Antennae  kirjoitti:

Eilen sai taas pari kertaa hyppiä sammuttamassa ja käynnistämässä uudestaan. 

 

Auttaisiko tehdasasetusten palautus? Miten semmoinen tehdään? Reitittimen päällä on reset mutta ei siinä mitään nappia ole. Täytyy kyllä niin olla insinööri, että näitä osaisi. 

 

Yritän kirjautua tuon 

ZTE MF286R sivulle, mutta ei toimi tuo linkki mitä ohjeissa kerrotaan: 

ZTE MF286R -reitittimen käyttöohje


Hei @Antennae !

Reset "nappi" saattaa olla itseasiassa pieni reikä laitteessa, jota painetaan 3 sekunnin ajan esim paperiliittimellä tai muulla pienellä koloon mahtuvalla työkalulla.

Useat ongelmatilanteet ratkeavat, kun reitittimen palauttaa tehdasasetuksille. Se onnistuu painamalla Reset-painiketta 3 sekuntia pohjassa. Tehdasasetuksien palauttaminen nollaa kaikki reitittimelle tehdyt muutokset ja muut laitteet, kuten puhelimet ja tietokoneet, tulee yhdistää wifiin uudelleen.

Ohjelmistopäivitykset ovat tärkeitä reitittimen suorituskyvyn, toimivuuden ja tietoturvallisuuden vuoksi. Tarkistathan ongelmatilanteissa laitteen hallintasivulta, että reitittimellä on käytössä uusin ohjelmistoversio. Automaattiset ohjelmistopäivitykset ovat oletuksena päällä, ja suosittelemme pitämään ne niin.



  1. Avaa nettiselain (esim. Google Chrome, Mozilla Firefox tai Opera) ja mene sillä hallintasivustolle. Jos linkki ei toimi, kirjoita nettisivun osoitteeksi: http://192.168.32.1
     

     

  2. Syötä hallintasivun salasana, jonka löydät oletuksena laitteen takapaneelin tarrasta kohdasta Website password:.
     

     

  3. Olet nyt kirjautunut hallintasivulle, jossa voit muuttaa reitittimen asetuksia, kuten wifi-verkon nimeä ja salasanaa.
     

     

Huom! Jos vaihdat hallintasivun salasanan, kirjoita se muistiin. Jos salasana unohtuu, voit palauttaa laitteelle tehdasasetukset, jolloin voit käyttää jälleen tarrassa lukevaa salasanaa.

 

Onnistuuko näillä ohjeilla?

 

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Tämän osion uusimmat keskustelut