Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
maua32
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia taloyhtiön laajakaista valokuitu / VDSL2, verkkosivut eivät avaudu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi! 

 

Olen tässä nyt jonkun tovin pähkäillyt modeemin ZyXEL P-870HN-51b, sielunelämää. 

Modeemi näyttää valojen puolesta että valokuituyhteys on muodostettu ja tietokone ilmoittaa että nettiyhteys on muodostettu, mutta nettisivut eivät aukea. 

Saan ilmoituksen: ERR_CONNECTION_REFUSED

 

Onko jotkin asetukset päin honkia? Vai johtuuko palomuurista tai välityspalvelinasetuksista? Tietäisikö joku viisaampi🙁

Kokeilin myös resetoida modeemin mutta ei siitä ollut apua. Eikös modeemin pitäis osata hakea oikeat asetukset resetoinnin jälkeen? Vai onko jollain antaa asetuksia miten pitäis olla Telia VDSL2-yhteyksissä? 

 

Kiitos jo etukäteen☺

 

Edit HannaMarikaL: Poistettu nimitieto. Automaattisen allekirjoituksen saat halutessasi otettua käyttöön asetuksissa.

4 vastausta
MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Morjesta  @maua32 ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Modeemin tulisi hakea automaattisesti kaikki asetukset varsinkin resetoinnin jälkeen. Onko tuo modeemi mitenkä vanha laite?

maua32
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi! Kiitos😊

Modeemi on ilmeisesti muutaman vuoden vanha, ostin sen käytettynä. Pitäisi käydä meidän taloon, koska  on nimenomaan vdsl2-modeemi.. 

 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 134 custom-general.kudos
  • 756 custom-general.replies
  • 66 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa


Modeemi tukee kyllä VDSL2 -tekniikkaa. Oliko oston yhteydessä tietoa, oliko se toiminut aiemmalla käyttäjällä?

Resetoinnin jälkeen jotkut modeemit vaativat myös kirjautumisen hallintasivulle ja käymään lapi pika-asetukset. Pika-asetuksissa näitä VDSL -asetuksia voidaan kysyä, mutta yleensä laite hakee ne automaattisesti.

 

Oletko käynyt jo laitteen hallintaisivulla? Se on selaimella haettava sivu, yleensä 196.168.0.1 tai muita lukuja sisältävä osoite. Tarkimmat ohjeet on laitteen käyttöoppaassa. 🙂

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
irritus
Konkari ☆
  • 583 custom-general.kudos
  • 1076 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onhan liittymäsi jo kytketty? Tarkasta tilausvahvistuksesta, ettei kytkentäpäivä ole vasta tulossa. Kiinteiden liittymien kytkentä kestää yleensä parista päivästä pariin viikkoon tilauspäivästä.

 

Onko huoneistossa ollut aiemmin jonkun muun operaattorin kuin Telian liittymä? Voi olla, että sinulla on yhteys irtisanottuun liittymään jonkun toisen operaattorin laitteistossa. Tarkasta modeemin hallintasivulta sen saama WAN-osoite.

 

Mikäli siellä on ihan järkevältä näyttävä osoite, kirjoita se ylös ja tee toimivalla internet-yhteydellä nimipalvelukysely kyseisellä osoitteella. Mikäli sinulla ei ole sopivaa työkalua, käytä netin kyselypalveluita, kuten esimerkiksi Kloth.net nslookup. Ip-osoitteeseen liittyvästä nimestä voit päätellä, minkä operaattorin laitteistoon sinut on kytketty.

 

Jos osoite paljastuu toisen operaattorin osoitteeksi, piuhasi on edelleen kytketty edellisen operaattorin laitteistoihin. Tällöin tee vikailmoitus Telialle.