Kirjoitettu
10-03-2022
11:45
Muokattu
10-03-2022
16:24
HannaMarikaL
Minulla on ollut Technicolor modeemi jo jonkin aikaa ja jäänyt kuva että on täyttä pas****. Kun sain ensinmäisen niin ei toiminut noin 2kk kun ohjelmisto ongelmaia jota piti odotella että päivitetään toimivaan. Sitten pikkuhetken päästä se laukesi ja sain uuden. Nyt viimevuoden puolella laukesi taas ja samanlainen tilalle joten luotto tohon härveliin on surkea. Ongelma tuon kassa on että kun toimii on yhteys huonon laatuinen. Ihan kuin siittä loppuisi tehot sillä kun pelaile alkaa välillä yhteydet pätkiä. Olen miettinyt miten ratkaisen tuon tilanteen? Ostanko uuden kaapelimodeemin esim. FRITZ!Box mutta miten se toimmii porvoon telian kaapeliverkossa vai olisiko ennemmin että konfaan silatuksi ja erillinen reititn parempi? Onkos täällä apuja ja mielipiteitä miten saisin maksamani yhteyden paremman laatuiseksi? On asentajaa lapannut ja yhteys seinään asti on hyvä eli vehkeet on ongelma.
Edit HannaMarikaL: Muokattu hieman otsikkoa
10-03-2022 15:36
Siltaavaksi ja jaksavampi reititin perään. Toki Telian verkko on hieman liian labiili, kohinoita ei saada kuriin, softat verkon laitteissa on bugisia, keli hieman irvistää, niin kaapeliverkko niiaa.
Mitähän ne signaalitasot on modeemin näkymässä? Modeemin spekseissä näkyy tilaajan pään downlinkin alue ja mielellään reilusti pidettävä se taso siellä speksien alueen sisäpuolella. Virhelogeista voi etsiä myös poikkeamia.
11-03-2022 09:43
Itsellä vähän samaa ongelmaa, yritin aloittaa uuden keskustelusäikeen mutta viestini merkitään koko ajan roskapostiksi ja poistetaan, miksiköhän?
Kyseessä siis nopein kaapelinetti xxl, toiminut verrattain vakaasti jo useamman vuoden, nyt alkanyt pätkimään, Technicolorin kehno modeemi asennettu siltaavaksi ja perässä Asuksen ax86 reititin. Olen myös kotona testannut kahdella eri pistokkeella ja myös kahdella johdolla ja data/tv jaottimella. Mainittakoon nyt vielä että laitteet on sijoiteltu niin etteivät pääse kuumenemaan liikaa.
Virheitä logissa:
MDD message timeout;CM-MAC=60:3d:26:8c:5f:3a;CMTS-MAC=80:e0:1d:02:d8:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=60:3d:26:8c:5f:3a;CMTS-MAC=80:e0:1d:02:d8:87;CM- |
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=60:3d |
Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 |
DHCP FAILED - Critical field invalid in response ;CM-MAC=60:3d:26:8c:5f:3a;CMTS-MAC=80:e0:1d:02:d8:87;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; |
DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=60:3d:26:8c:5f:3a;CMTS-MAC=80:e0:1d:02:d8:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0 |
TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=60:3d:26:8c:5f:3a;CMTS-MAC=80:e0:1d:02:d8:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
SW Download INIT - Via Config file tku1-m1000.cm |
SW upgrade Failed before download -TFTP Max Retry Exceeded |
Jonka jälkeen nousee pikkuhiljaa linjoille tai sitten ei, voi myös vaatia laitteiden uudelleenkäynnistämistä.
Status
Operational |
24 |
4 |
Installed |
18 | QAM256 | 34.7 | -7.1 |
1 | QAM256 | 36.4 | -3.6 |
2 | QAM256 | 36.3 | -3.4 |
3 | QAM256 | 36.2 | -3.4 |
4 | QAM256 | 36.6 | -2.2 |
5 | QAM256 | 36.0 | -2.9 |
6 | QAM256 | 36.0 | -4.0 |
7 | QAM256 | 35.8 | -4.2 |
8 | QAM256 | 36.0 | -3.7 |
9 | QAM256 | 33.9 | -4.1 |
10 | QAM256 | 35.6 | -4.7 |
11 | QAM256 | 35.5 | -5.0 |
12 | QAM256 | 35.6 | -5.0 |
13 | QAM256 | 35.4 | -5.7 |
14 | QAM256 | 35.4 | -5.5 |
15 | QAM256 | 35.3 | -5.8 |
16 | QAM256 | 34.8 | -5.9 |
17 | QAM256 | 34.8 | -5.9 |
19 | QAM256 | 34.0 | -7.2 |
20 | QAM256 | 34.0 | -7.1 |
21 | QAM256 | 34.1 | -7.2 |
22 | QAM256 | 33.8 | -7.7 |
23 | QAM256 | 33.7 | -7.8 |
24 | QAM256 | 33.2 | -8.2 |
US Channel ID | US Modulation | US Power Level |
4 | QAM64 | 38.8 |
1 | QAM64 | 38.8 |
2 | QAM64 | 40.3 |
3 | QAM64 | 40.3 |
Tein vikailmoituksen lomakkeella viime viikon keskiviikkona eli 2.3. Johon laitoin kaiken tiedon minkä tiesin, tähän tuli automaattivastaus, ei ole kuitenkaan sen jälkeen otettu yhteyttä. Chatissa olin alkuviikosta kyselemässä, siellä oltiin aivan pihalla ja kerrottiin etteivät näe vikailmoitusten tämän hetkistä tilaa. Pyydettiin varaamaan soittoaika vikapalvelusta joka olisi ollut tänä aamuna 8:30-9.00 ja kuten arvata saattaa niin eihän sieltä kukaan soittanut.