Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Bresel
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telian tekninen taso - FRITZ!Box -kaapelimodeemi lakkasi toimimasta Telian kaapelinetissä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kertoo kuinka vaikeaa Telialla on kaapelimodeemin asettaminen toimivaksi,

 

https://www.facebook.com/groups/2381313795242104/

 

Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu

FRITZ!Box 6591 Cable 1000/50 M
67 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2506 custom-general.kudos
  • 3860 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Bresel@  kirjoitti:

Kertoo kuinka vaikeaa Telialla on kaapelimodeemin asettaminen toimivaksi,

 

https://www.facebook.com/groups/2381313795242104/


Ei pääse katsomaan tuota linkkiä, kun ei ole Facebook tunnuksia 😉

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @Bresel 

 

Aluksi pyytäisin avaamaan tilannetta hiukan paremmin tänne yhteisön puolelle, jotta kaikki jäsenet pääsevät lukemaan, kuten @kiisseli67 mainitsi, ettei saa linkki auki.

Itse näin sivun ja ymmärsin, että ongelma on nyt siis FRITZ!Box mallilla 6590, kun ei enään verkonpäivityksen jälkeen ole yhdistänyt verkkoon? Lainalaitteella oli kommenttien mukaan yhdistänyt heti, eli ongelma oli rajattu laitepuolelle ja tätä selvitetään nyt, että mistä ongelma johtuu?

 

Jos sinä et ole vielä tälläistä ilmoitusta tehnyt omasta laitteesta, niin olethan yhteydessä meidän chattiin tai kirjaa vikailmoitus omilta sivuilta liittymän tiedoista.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Bresel
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Heps: Ei ole minun laitteesta kyse vaan tuon Mikon joka vääntää Telian verkossa tuon 6590 laitteen kanssa ja jota ei meinata saada verkkoon tekniikan kädettömyyden takia, eikä ole ensimmäinen kerta FrizBoxin laitteiden kanssa. 

Omani on uusin FrizBox 6591 Elisan verkossa ja asentui heti kun CMac ilmoitettiin ja toimii hienosti.

PS, Olen myöskin Telian asiakas.

FRITZ!Box 6591 Cable 1000/50 M
Bresel
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei Lady: Kannnattaa tehdä FB tunnukset vaikka ei itsestään haluakkaan mitään jakaa, pääseen lukemaan monta mielenkiintoista sivua, ihan asiapitoisiakin.

FRITZ!Box 6591 Cable 1000/50 M
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2506 custom-general.kudos
  • 3860 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Bresel@  kirjoitti:

Hei Lady: Kannnattaa tehdä FB tunnukset vaikka ei itsestään haluakkaan mitään jakaa, pääseen lukemaan monta mielenkiintoista sivua, ihan asiapitoisiakin.


Ehkä kannattaisi laittaa toimiva linkki jakoon, jos haluaa ihmisten lukevan asiasta. Siis ilman pakollista kirjautumista Faceen, eiköhän riitä kun kirjautuu yhteisöön 🤔

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
CableMan
Uusi jäsen
  • 4 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla samankaltainen ongelma.

 

02/2019 hankkimani AVM FritzBox 6490 kaapelimodeemi (FritzBox antaa 5 vuoden takuun ja Verkkokauppa myös 24 kk) lakkasi yht'äkkiä toimimasta 4.11. Telian tekemien kaapeliverkon huoltotöiden / päivitysten yms. jälkeen.

 

Ennen tätä 02 -  4.11.2019 tätä modeemia ei ole tarvinnut buutata kertaakaan ja Telian XXL-liittymä antanut sisään parhaimmillaan 985 Megaa/s. Testasin yhteyttä vanhalla Cisco 3928 (valtuutettiin testausta varten) modeemilla ja se nousi n. minuutin sisällä toimimaan, mutta nopeus vain max 210...

 

FritzBoxin CM on valtuutettu pariinkiin otteseen, mutta ei nyt millään nouse linjoille.

 

Asiasta tehty häiriö/vikailmoituksia ja viimeksi eilen Chatin kautta yritetty, mutta mikä ihme tässä nyt on, ettei asiaa saada kuntoon.

markus_heikkine
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

6490 malli lakkasi toimimasta maanantaina Hyvinkäällä reilun puolen vuoden käytön jälkeen, Telian teknisen tuen tietojen mukaan olisi tehty kytkimen vaihdos. Tuki on sitä mieltä että pitäisi vaan hankkia Telialta laite. Vastuu on vahvasti jäämässä loppukäyttäjän selvitettäväksi, itse olen tehnyt tukipyynnön AVM:lle ja heille on lähtenyt modeemista support-tiedosto tutkittavaksi.

 

Eihän tämä nyt ihan näinkään voi mennä?

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 400 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telian kaapeliverkko toimii standardin mukaan ja päivitykset on myös tehty standardien mukaisesti.

 

Mitään toimia ei ole tehty mikä estäisi FRITZ!Box-laitteiden toiminnan meidän verkossa. Verkon päivityksen jälkeenkin FRITZ!Box-kaapelimodeemeja löytyy Telian verkosta, myös mainitsemanne malli 6490.

 

Ongelmallisia liittymiä on käyty tutkimassa myös paikan päällä asentajamme toimesta. Kaikissa tapauksissa syyksi on todettu ettei modeemi löydä aloitustaajuutta, jotta se osaisi alkaa liikennöidä. Tähän ongelmaan ei auta edes taajuuden asettaminen käsin. Laite kyllä hakee taajuuksia mutta kun tulee aloitustaajuuden kohdalle niin se hyppää aloitustaajuuden yli tai aloittaa alusta. Kuten mainitsittekin niin samassa liittymässä toinen laite toimii.

 

Muiden valmistajien laitteet toimivat normaalisti eikä ongelma myöskään koske kaikkia FRITZ!Boxeja. Ongelma jää nyt laitteeseen tai sen ohjelmistoon, josta on hyvä olla yhteydessä laitevalmistajaan.

 

 

markus_heikkine
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AnneAn@  kirjoitti:

 

Mitään toimia ei ole tehty mikä estäisi FRITZ!Box-laitteiden toiminnan meidän verkossa. Verkon päivityksen jälkeenkin kaikkia FRITZ!Box-kaapelimodeemimalleja löytyy Telian verkosta, myös mainitsemanne malli 6490.

Kyllähän tuo minunkin laite oli nätisti verkossa maaliskuusta lähtien. Meinaatko että 05800 alueella, jossa maanantaina tehty verkossa muutoksia, löytyy ko. mallia verkosta?