Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64966
Kirjoituksia 176624

Telian tekninen taso - FRITZ!Box -kaapelimodeemi lakkasi toimimasta Telian kaapelinetissä



Highlighted

Telian tekninen taso - FRITZ!Box -kaapelimodeemi lakkasi toimimasta Telian kaapelinetissä

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

Telian tekninen taso - FRITZ!Box -kaapelimodeemi lakkasi toimimasta Telian kaapelinetissä

1/65

Kertoo kuinka vaikeaa Telialla on kaapelimodeemin asettaminen toimivaksi,

 

https://www.facebook.com/groups/2381313795242104/

 

Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu

Vastaa
0 tykkäystä
64 vastausta
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 448 kpl

2/65

@Bresel  kirjoitti:

Kertoo kuinka vaikeaa Telialla on kaapelimodeemin asettaminen toimivaksi,

 

https://www.facebook.com/groups/2381313795242104/


Ei pääse katsomaan tuota linkkiä, kun ei ole Facebook tunnuksia 😉

Vastaa
Highlighted

Telialainen
Viestejä 475 kpl

3/65

Hei @Bresel 

 

Aluksi pyytäisin avaamaan tilannetta hiukan paremmin tänne yhteisön puolelle, jotta kaikki jäsenet pääsevät lukemaan, kuten @kiisseli67 mainitsi, ettei saa linkki auki.

Itse näin sivun ja ymmärsin, että ongelma on nyt siis FRITZ!Box mallilla 6590, kun ei enään verkonpäivityksen jälkeen ole yhdistänyt verkkoon? Lainalaitteella oli kommenttien mukaan yhdistänyt heti, eli ongelma oli rajattu laitepuolelle ja tätä selvitetään nyt, että mistä ongelma johtuu?

 

Jos sinä et ole vielä tälläistä ilmoitusta tehnyt omasta laitteesta, niin olethan yhteydessä meidän chattiin tai kirjaa vikailmoitus omilta sivuilta liittymän tiedoista.

Vastaa
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

4/65

Heps: Ei ole minun laitteesta kyse vaan tuon Mikon joka vääntää Telian verkossa tuon 6590 laitteen kanssa ja jota ei meinata saada verkkoon tekniikan kädettömyyden takia, eikä ole ensimmäinen kerta FrizBoxin laitteiden kanssa. 

Omani on uusin FrizBox 6591 Elisan verkossa ja asentui heti kun CMac ilmoitettiin ja toimii hienosti.

PS, Olen myöskin Telian asiakas.

Vastaa

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

5/65

Hei Lady: Kannnattaa tehdä FB tunnukset vaikka ei itsestään haluakkaan mitään jakaa, pääseen lukemaan monta mielenkiintoista sivua, ihan asiapitoisiakin.

Vastaa
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 448 kpl

6/65

@Bresel  kirjoitti:

Hei Lady: Kannnattaa tehdä FB tunnukset vaikka ei itsestään haluakkaan mitään jakaa, pääseen lukemaan monta mielenkiintoista sivua, ihan asiapitoisiakin.


Ehkä kannattaisi laittaa toimiva linkki jakoon, jos haluaa ihmisten lukevan asiasta. Siis ilman pakollista kirjautumista Faceen, eiköhän riitä kun kirjautuu yhteisöön 🤔

Vastaa
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

7/65

Minulla samankaltainen ongelma.

 

02/2019 hankkimani AVM FritzBox 6490 kaapelimodeemi (FritzBox antaa 5 vuoden takuun ja Verkkokauppa myös 24 kk) lakkasi yht'äkkiä toimimasta 4.11. Telian tekemien kaapeliverkon huoltotöiden / päivitysten yms. jälkeen.

 

Ennen tätä 02 -  4.11.2019 tätä modeemia ei ole tarvinnut buutata kertaakaan ja Telian XXL-liittymä antanut sisään parhaimmillaan 985 Megaa/s. Testasin yhteyttä vanhalla Cisco 3928 (valtuutettiin testausta varten) modeemilla ja se nousi n. minuutin sisällä toimimaan, mutta nopeus vain max 210...

 

FritzBoxin CM on valtuutettu pariinkiin otteseen, mutta ei nyt millään nouse linjoille.

 

Asiasta tehty häiriö/vikailmoituksia ja viimeksi eilen Chatin kautta yritetty, mutta mikä ihme tässä nyt on, ettei asiaa saada kuntoon.

Vastaa
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 11 kpl

8/65

6490 malli lakkasi toimimasta maanantaina Hyvinkäällä reilun puolen vuoden käytön jälkeen, Telian teknisen tuen tietojen mukaan olisi tehty kytkimen vaihdos. Tuki on sitä mieltä että pitäisi vaan hankkia Telialta laite. Vastuu on vahvasti jäämässä loppukäyttäjän selvitettäväksi, itse olen tehnyt tukipyynnön AVM:lle ja heille on lähtenyt modeemista support-tiedosto tutkittavaksi.

 

Eihän tämä nyt ihan näinkään voi mennä?

Vastaa
Highlighted

Telialainen
Viestejä 376 kpl

9/65

Telian kaapeliverkko toimii standardin mukaan ja päivitykset on myös tehty standardien mukaisesti.

 

Mitään toimia ei ole tehty mikä estäisi FRITZ!Box-laitteiden toiminnan meidän verkossa. Verkon päivityksen jälkeenkin FRITZ!Box-kaapelimodeemeja löytyy Telian verkosta, myös mainitsemanne malli 6490.

 

Ongelmallisia liittymiä on käyty tutkimassa myös paikan päällä asentajamme toimesta. Kaikissa tapauksissa syyksi on todettu ettei modeemi löydä aloitustaajuutta, jotta se osaisi alkaa liikennöidä. Tähän ongelmaan ei auta edes taajuuden asettaminen käsin. Laite kyllä hakee taajuuksia mutta kun tulee aloitustaajuuden kohdalle niin se hyppää aloitustaajuuden yli tai aloittaa alusta. Kuten mainitsittekin niin samassa liittymässä toinen laite toimii.

 

Muiden valmistajien laitteet toimivat normaalisti eikä ongelma myöskään koske kaikkia FRITZ!Boxeja. Ongelma jää nyt laitteeseen tai sen ohjelmistoon, josta on hyvä olla yhteydessä laitevalmistajaan.

 

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 11 kpl

10/65

@AnneAn  kirjoitti:

 

Mitään toimia ei ole tehty mikä estäisi FRITZ!Box-laitteiden toiminnan meidän verkossa. Verkon päivityksen jälkeenkin kaikkia FRITZ!Box-kaapelimodeemimalleja löytyy Telian verkosta, myös mainitsemanne malli 6490.

Kyllähän tuo minunkin laite oli nätisti verkossa maaliskuusta lähtien. Meinaatko että 05800 alueella, jossa maanantaina tehty verkossa muutoksia, löytyy ko. mallia verkosta?

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.