Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63805
Kirjoituksia 173768

Telian tekninen taso - FRITZ!Box -kaapelimodeemi lakkasi toimimasta Telian kaapelinetissä



Highlighted

Telian tekninen taso - FRITZ!Box -kaapelimodeemi lakkasi toimimasta Telian kaapelinetissä

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

Telian tekninen taso - FRITZ!Box -kaapelimodeemi lakkasi toimimasta Telian kaapelinetissä

1/61

Kertoo kuinka vaikeaa Telialla on kaapelimodeemin asettaminen toimivaksi,

 

https://www.facebook.com/groups/2381313795242104/

 

Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu

0 tykkäystä
60 vastausta
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 11 kpl

21/61

@Bresel  kirjoitti:

Voisikohan tuo 6490 Frizin toimimattomuus koske vain Anvian myymiä boxeja.

Niissähän ei voi laitetta omatoimisesti päivittää koska uppi on blokattu pois jostain syystä.

Tuossa on ohjetta päivitykseen. Kun tuon on tehnyt saa upin toimimaan ja uusimman version haettua.

 

https://drive.google.com/drive/folders/1ta6fb3c-EYxqxgl3Xj4EOpKxi1gGTopw?fbclid


Mun laite on verkkokauppa.com:sta hankittu ja pystyy kyllä verkossa ollessaan hakemaan päivityksen. Vian alettua sain päivitettyä laitteen 7.12 versioon kytkemällä sen 4G reitittimen perään.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

22/61

Sama homma täällä, Verkkokaupan "vapaa" laite jota on voinut päivittää tarpeen mukaan kyseessä, toimi siis maanantaihin asti kunnes Telian verkkomuutokset tehtiin.

 

Miltäs taajuudelta se haku sitten alkaa jos olette Telialla sitä muuttaneet, niin voi laittaa sen tuonne asetuksiin myös koska sieltä sellainen löytyy?

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

23/61

Tämä nyt on tällaista mutua, mutta Elisan verkossa FB haku alkaa taajuudella 474 MHz. 

Telialla tuo voi olla aivan jotain muuta minkä Telian tulisi ilmoittaa

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

24/61

Lokitietojen mukaan on tullut katko viime yönä klo 01.00. Aloitustaajuus oli muuttunut lukemaan 538 MHz. Tuon kanssa ilmeisesti on Telian verkossa ollut vaikeuksia joten poistakaa verkosta boxi hakekaa se uudelleen linjoille.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

25/61

Turun alueella myös havaittu FRITZ!Boxin yllättävä "hajoaminen". Telian päästä syytetään vahvasti modeemia, mutta yhdyn aikaisempiin postaajiin, että ei saman viikon aikana yhtäkkiä vain hajoa kaikki tämän valmistajan purkit. Vika selkeästi Telian verkossa, mutta tätä ei haluta myöntää. Telian aspasta ei saatu mitään apuja, eli nyt mennään vain AVM:n tukitiketin varassa eteenpäin. Oletan että Telia korvaa tästä aiheutuneen katkoksen kokonaisuudessaan?

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

26/61

@iffamies  kirjoitti:

Turun alueella myös havaittu FRITZ!Boxin yllättävä "hajoaminen". Telian päästä syytetään vahvasti modeemia, mutta yhdyn aikaisempiin postaajiin, että ei saman viikon aikana yhtäkkiä vain hajoa kaikki tämän valmistajan purkit. Vika selkeästi Telian verkossa, mutta tätä ei haluta myöntää. Telian aspasta ei saatu mitään apuja, eli nyt mennään vain AVM:n tukitiketin varassa eteenpäin. Oletan että Telia korvaa tästä aiheutuneen katkoksen kokonaisuudessaan?


Mikä malli sinulla on käytössä ja oletko päivittänyt uusimpaan firmikseen?

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 405 kpl

27/61

@iffamies  kirjoitti:

Turun alueella myös havaittu FRITZ!Boxin yllättävä "hajoaminen". Telian päästä syytetään vahvasti modeemia, mutta yhdyn aikaisempiin postaajiin, että ei saman viikon aikana yhtäkkiä vain hajoa kaikki tämän valmistajan purkit. Vika selkeästi Telian verkossa, mutta tätä ei haluta myöntää. Telian aspasta ei saatu mitään apuja, eli nyt mennään vain AVM:n tukitiketin varassa eteenpäin. Oletan että Telia korvaa tästä aiheutuneen katkoksen kokonaisuudessaan?


Tätä asiaa on tutkittu ja olemme lähettäneet AVM:lle tiedot aloitustaajuudesta ja kuinka asentajan testaamana yhteydet on toiminut pistorasialle asti stantardien mukaisesti. Nyt täytyy odottaa valmistajan tuomaa päivitystä laitteille. 

Yhteisön puolella en voi hyvityksiä sinulle luvata. Mitään yleistä hyvityskantaa tästä ei ole. Hyvityksistä voi keskustella, kun sinut on tunnistettu esim. meidän chatissa tai puhelimessa: 020 690 400. 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 20 kpl

28/61

Asiantuntija 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

29/61

@Bresel  kirjoitti:

@iffamies  kirjoitti:

Turun alueella myös havaittu FRITZ!Boxin yllättävä "hajoaminen". Telian päästä syytetään vahvasti modeemia, mutta yhdyn aikaisempiin postaajiin, että ei saman viikon aikana yhtäkkiä vain hajoa kaikki tämän valmistajan purkit. Vika selkeästi Telian verkossa, mutta tätä ei haluta myöntää. Telian aspasta ei saatu mitään apuja, eli nyt mennään vain AVM:n tukitiketin varassa eteenpäin. Oletan että Telia korvaa tästä aiheutuneen katkoksen kokonaisuudessaan?


Mikä malli sinulla on käytössä ja oletko päivittänyt uusimpaan firmikseen?


6490. Firmis päivitetty lokakuun puolessavälissä uusimpaan (07.12). Nettiyhteyden hajoamisen aikoihin FRITZ!Boxista tullut mailia:

The update was started on 10.11.2019 at 02:50 by your internet provider.

 

Hmm?

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 11 kpl

30/61

Tänään tuli AVM:ltä viestiä;

 

"I have been told that we are currently intensively examining this Telia connection issue and are also in contact with Telia. At this stage we can only beg for a further patience and to use the provider's device, if available.
We will get contact you as soon as we have any news for you."

 

Hitakaisesti tapahtuu...

Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.