Thomson TG789vn firmwaren päivitys


  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Meillä on ollut jo pitkän aikaa Sonera Koti-TV ja sen mukana tullut Thomson TG789vn modeemi käytössä. Alkuongelmien ja pätkimisten jälkeen laite on toiminut yllättävän hyvin.

Kuitenkin pelatessa tiettyjä pelejä (esim. Diablo 3, World of Warcraft) modeemin kanssa on ongelmia. Latausruudut jäätyilevät välillä joko 0% tai 90% kohdassa. Tutkittuani ongelmaa huomasin vian olevan modeemissa, ilmeisesti muillakin on sama ongelma saman modeemin kanssa. Command tracert palauttaa toisella rivillä vanhan IP-osoitteen (84.250.xx.xxx) vaikka sen pitäisi palauttaa nykyinen (88.193.xx.xxx). (linkki paikkaan mistä löysin ratkaisun: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123515705) Firmwaren päivitys ilmeisesti korjaisi ongelman, mutta firmwaren päivitystä ei ilmeisesti itse voi tehdä.

Mitenköhän tämän päivityksen saisi? Laitteessa oleva software release on 8.8.B.A.

636 kommenttia

Täällä tarvittaisiin samanlaista päivitystä kanssa.
Hei chibi

Päivitys laitettu tulemaan!
Moi,

täälläkin ilmeisesti päivitystä vaille, punainen internetvalo.
Resetoitu 3 kertaa.
Laitoin jo viestiä asiakaspalveluun, mutta jos täältä kautta saisi nopeammin apua...
bushwack kirjoitti:
Moi,

täälläkin ilmeisesti päivitystä vaille, punainen internetvalo.
Resetoitu 3 kertaa.
Laitoin jo viestiä asiakaspalveluun, mutta jos täältä kautta saisi nopeammin apua...


Taas toimii!
Kiinnostaisi myös uusi päivitys josko se toisi apua usb kovalevyn ja mac koneen yhteen sopivuuteen langattomana. nykyinen 8.c.h.2
Itsekin tarvis firmware päivityksen, riippuen tietysti mikä on uusin firmware versio. Itselläkin on toi 8.C.H.2 firmware nyt käytössä.
Hei markusrei ja ZnakeBiteX

Teidän modeemeille on nyt päivitykset laitettu tulemaan!
Antti- kirjoitti:
Hei markusrei ja ZnakeBiteX

Teidän modeemeille on nyt päivitykset laitettu tulemaan!


Kiitoksia paljon. Pääsi vähän eteen päin, muttei vieläkään kyllä täydellisesti toimi fat 32 usb kovo thomasonin kanssa. Välillä levy löytyy, mutta kun kone menee lopotilaan ja palaa takaisin, niin levy/thomason kuvake on finderista kadonnut.
Ja tännekkin sitä firmwarepäivitystä 8.8.B.A tilalle thomsoniin. Pätkii jatkuvasti.
Marko- kirjoitti:
Deissi: Sinun Thomsonisi kanssa on ollut päivityksen kanssa myös pientä ongelmaa ja sitä selvitellään edelleen. Koitetaan saada sinullekkin tuo uusin versio mahdollisimman pian.

Hei, eteneeköhän tämä selvitys jollain tapaa? En jaksaisi soittaa ja jonottaa asiakaspalveluun tästä, kun vika ei mitä ilmeisimmin ratkea kuitenkaan yhdellä puhelinsoitolla. Uudelle firmikselle olisi kovasti käyttöä, kun tuota purkkia ei saa siltaamaan ja uudessa kannettavassa on pelkkä SSD, joten verkkolevytilaa tarvitaan.
Hei Keketin,

Pävitystä laitetaan sinulle hetken kuluttua.
Hei Deissi,

Ongelmaa ei ole vielä saatu ratkaistua.

Tarkentaisitko vielä hieman miten sinulla on kytkettynä nuo laitteet.

Verkosta päin katsottuna Thomson pitäisi olla ensimmäinen laite. Yhteys pitäisi kytkeä huoneiston datapistokkeesta Thomsonin punaiseen WAN porttiin. Varmistathan että ennen Thomsonia ei ole muita laitteita kytkettynä.
On ollut aikaisempien pyyntöjen aikana ensimmäinen laite ja kaapelit juuri noin kytkettynä. Nyt (eli eilisestä alkaen) välissä on siltaavana Airport Extreme, koska tarvitsin em. verkkolevyä käyttööni. Minulle päin voi vaikka mailata/tekstata/soittaa jos teillä on joku ratkaisu ja konffausta pitää muuttaa. Telkkarin toimintaan tuo ei vaikuttanut, kun APE on siltaavassa tilassa.
Hei Deissi,

Jostain syystä laitteeseen ei vain saada yhteyttä, jotta tuo ohjelmisto saataisiin päivitettyä.

Tehdään siis niin, että lähetämme sinulle uuden palvelureitittimen tuon Thomsonin tilalle.

Saat tekstiviestillä hetken kuluttua asiakaspalautusosoitteen, niin voit palauttaa vanhan laitteen Postin kautta kunhan olet tuon uuden laitteen vastaanottanut.
Päivitystä myös tänne nykyinen firmis on 8.8.B.A.
Virheenkorjaus myös minimiin koska linjan laatu on ok, eikä tv-systeemit ole käytössä.
Hei JFK,

Laitetaan sinulle tuo päivitys tulemaan hetkisen kuluttua. Kun on tuo päivitys tullut niin otetaan sitten vielä tuo virheenkorjaus pois.
Marko- kirjoitti:
Hei JFK,

Laitetaan sinulle tuo päivitys tulemaan hetkisen kuluttua. Kun on tuo päivitys tullut niin otetaan sitten vielä tuo virheenkorjaus pois.


Kiitos nopeasta toiminnasta.
Hei JFK,

Virheenkorjaus on nyt pois ja Thomsonissa pitäisi olla uusi ohjelmisto.
Saisko tännekin päin uutta firmistä, jos vaikka noi taistelut xbox-livessä saatais loppumaan. Joka kerta joutuu boottaan modeemin kun haluaa pelata.
Marko- kirjoitti:
Hei Deissi,

Jostain syystä laitteeseen ei vain saada yhteyttä, jotta tuo ohjelmisto saataisiin päivitettyä.

Tehdään siis niin, että lähetämme sinulle uuden palvelureitittimen tuon Thomsonin tilalle.

Saat tekstiviestillä hetken kuluttua asiakaspalautusosoitteen, niin voit palauttaa vanhan laitteen Postin kautta kunhan olet tuon uuden laitteen vastaanottanut.

Kiitos, uudella lootalla toimii 🙂. Hyvää asiakaspalvelua!
Moi.

Olis varmaan syytä päivittää firmis, kun HD kanavia katsottaessa koko kotiverkko menee jumiin ja ei saa selaimella yhteyttä edes modeemiin. Normaaleita kanavia katsoessa ei ongelmia. Nykyinen firmis 8.C.H.2

Kiitoksia jo etukäteen.
Tännekin voisi laittaa päivitystä. Menee hermot niin kämppiksillä kuin minullakin kun saa olla koko ajan uudelleenkäynnistämässä laitetta.
Hei, saisinko myös päivityksen. Oma versioni on: 8.8.B.A. Kiitos.
Terve,

onnistuisiko firmwaren päivitys tännekin? Online-pelit ja live-streamit (twitch.tv) pätkii korkeammilla resoluutioilla, tämä alkoi kun vaihdoin liittymän 10/1mb ->100/10mb ja samalla vaihdoin oman Buffalon modeemin teidän Thomsoniin. Tein jo vikailmoituksenkin, mutta siitä ei ollut mitään apua. Kaikki koneen ajurit yms. yms. ovat kunnossa ja uusimpia. Ainoastaan tuo purkin firmware on luultavasti vanha.

Firmware: 8.C.H.2

Twitchillä muuten on enemmänkin ongelmia ja he käskevät sieltä ilmoittamaan omalle ISP:lle jos streamit pätkii. Nimenomaan jos kuva pätkii, mutta ääni pysyy. Tässä niiden selitys: "If your audio isn't lagging, but video is that means that there is a lack of bandwidth from you to your ISP to us. This can happen between our CDN and your ISP for multiple reasons including bad peering policies, or bad routing."

Itse monitoroin nettiä hetken ja näyttää siltä että twitch peakkaa ~2,5mb/s eikä kykene menemään sen yli vaikka tarve olisi. Eli ongelma on jossain muualla kuin kotikäyttäjällä. Voitteko tarkistaa asian ja tutkia mistä tämä johtuu. Ongelma tosiaan alkoi vasta kun vaihdoin tuon 10/1mb:n liittymän 100/10mb.

Mitä olen tässä googlaillut, niin varsinkin Suomesta on tullut hälyyttävän paljon vikailmoituksia twitch.tv:lle. Eli jossain on ilmeisesti joku pullonkaula nettiliikenteessä.

Kiitos.
Hei Beige ja JussiL84

Laitetaan teille päivitystä tulemaan hetken kuluttua.

Vastaa