Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
liuska_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Thomson TG789vn firmwaren päivitys

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Meillä on ollut jo pitkän aikaa Sonera Koti-TV ja sen mukana tullut Thomson TG789vn modeemi käytössä. Alkuongelmien ja pätkimisten jälkeen laite on toiminut yllättävän hyvin.

Kuitenkin pelatessa tiettyjä pelejä (esim. Diablo 3, World of Warcraft) modeemin kanssa on ongelmia. Latausruudut jäätyilevät välillä joko 0% tai 90% kohdassa. Tutkittuani ongelmaa huomasin vian olevan modeemissa, ilmeisesti muillakin on sama ongelma saman modeemin kanssa. Command tracert palauttaa toisella rivillä vanhan IP-osoitteen (84.250.xx.xxx) vaikka sen pitäisi palauttaa nykyinen (88.193.xx.xxx). (linkki paikkaan mistä löysin ratkaisun: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123515705) Firmwaren päivitys ilmeisesti korjaisi ongelman, mutta firmwaren päivitystä ei ilmeisesti itse voi tehdä.

Mitenköhän tämän päivityksen saisi? Laitteessa oleva software release on 8.8.B.A.
636 vastausta
finlemon
Vakiokalustoa
  • 28 custom-general.kudos
  • 78 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@LarsV_ kirjoitti:
Thomsonin wlan tuntuu toimivan vähän miten sattuu. Joskus chromebookilla ja iPadilla toimii, joskus ei. Päivittäisittekö firmiksen, josko siitä olisi apua.

Kaivetaan tämä vanha viesti hieman yllemäksi. Törmäsin vasta tähän ongelmaan reilun kuukauden käytön jälkeen. Laitteena siis Chromebookista sukulaisversio eli Chromebox. Reiluun kuukauteen en törmännyt ongelmaan. Vasta nyt pidempiaikeisen yhtäsoittoisen käytönmyötä törmäsin. Tähän saakka Chromebox on toiminut erittäin mallikkasti. Ongelma vaikuttaisi liittyvän jotenkin dhcp leasen uusimiseen. Kun laite ei saa uudistettua sisäverkon osoitetta ei nettiinpääseminen oikein onnistu. Ratkaisin ongelman toistaiseksi asettamalla laitteeseen kiinteän sisäverkon osoitteen ja käyttämällä Googlen nimipalvelinta. Pitänee laitteeseen vielä asettaa Soneran palvelimet.

 

Eli onko tälle dhcp protokollan asialle tehty mitään? Ongelma sattaa kasvaa sitä myöden kun *nix pohjaiset laitteet lisääntyvät tavisten keskuudessa. Harvempi käyttäjä osaa selvitellä verkko-ongelmia. Itselleni asia valkeni varsin nopeasti, kun laite oli sisäverkossa TG789vn:ltä muka osoitteen saanena. Tarkempi tutkiminen osoitti että osoite on sama, jonka purkki on antanut, mutta purkin mukaan laite ei ole aktiivisena vaikka juuri selaan sillä tuota purkkia. Laitteen tila muuttui heti, kun vaihdoin sen osoitetietoja staattiseksi. Kuuluko tässä asiassa pallo Soneralle vai pitääkö sitä heittää Googlen suuntaan, sillä dhcp ongelmia on ollut aiemminkin?

 

Uskoisin että ongelma koskee niin Chromebookia, kuin Chromeboxia ja iPadejä. Ehkä myös muita Applen tuotteita, koska verkko-ohjelmistopätkät lienevät samaa sukua.

 

Lisätään vielä että purkin ohjelmistoversio on  8.C.H.2.

olkitu
Kunniajäsen
  • 688 custom-general.kudos
  • 4424 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Enpä usko että vikaa nopeasti korjaantuu... itsellä oli Inteno... ja vähän väliä oli ongelmia... Heti korjaantui kun siirsin DHCP:n ja DNS pois... sitten pelittää... 

 

Minusta pallo kuuluu Soneralle, kun vika on heidän laitteissa... 

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Windstapper
Vakiokalustoa ☆☆
  • 101 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 12 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@olkitu kirjoitti:

Enpä usko että vikaa nopeasti korjaantuu... itsellä oli Inteno... ja vähän väliä oli ongelmia... Heti korjaantui kun siirsin DHCP:n ja DNS pois... sitten pelittää... 

 

Minusta pallo kuuluu Soneralle, kun vika on heidän laitteissa... 


Otit Inteno modeemista asetukset pois vai miten?

olkitu
Kunniajäsen
  • 688 custom-general.kudos
  • 4424 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Korvasin Intenon toisella laitteella siis pikku hiljaa... Nykyisin koko Inteno ei ole kotiverkossani...

 

Mutta suosittelen toista aina modeemia vaikka maksaakin... Mikä oli laajakaistasi toteutustapa? VDSL, ADSL vai ethernet? Onko sinulla Sonera Viihde?

 

Eli siis:

 

- Otin DHCP:n pois käytöstä ja korvasin omalla DHCP palvelimella.

- Korvasin DNS palvelimen toisella DNS palvelimella.

 

Toinen modeemi / reititin olisi paras neuvo... Koska saa odottaa operaattorilta todella kauan että korjaantuu ongelmat... Jos on Sonera Viihde niin sitten pieni ongelma... Siinä syy miksi minulla se Inteno vielä on...

 

Ainakin yhteyden nopeudet nousevat mukavasti.

 

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
HULKVIST
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi!

 

Saiskos tänne uutta päivitystä kanssa? Nykyinen versio on 8.8.B.A

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tervehdys @HULKVIST ja mukava kun löysit tänne meidän uuteen Klaaniin!

 

Neuvoisin sinua laittamaan tämän pyynnön omien sivujen kautta työpyyntönä vikapalvelulle, niin voivat hoitaa asiaa eteenpäin. Toinen vaihtoehto olisi soittaa arkipäivänä suoraan vikapalveluun 020 690 101. Meillä kun ei ole täällä Klaanissa mahdollisuutta käsitellä asiakastietoja, niin tällaiset muutokset täytyy aina hoitaa muuta kautta. Täällä voidaan keskustella ja auttaa ongelmissa yleisellä tasolla.

Osku
Vakiokalustoa ☆☆
  • 40 custom-general.kudos
  • 312 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mikä on uusin firmis? Mulla näyttää 

10.5.1.Q

 

Kotikayttaja
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Yhteys takkuaa ja restoiti ei auta.

Thomson Gateway
Product Name: TG789vn
Software Release: 8.C.H.2

Pitää varmaankin päivittää firmware. Hoituu näköjään tätäkin kautta, kiitos.
Jos asiakasnumero piti lisätä jonnekin profiiliin, niin sellaista paikkaa en löytänyt.

By the way eikö tätä voi tehdä itse tai eikö jakelua voisi automatisoida?

Kotikayttaja
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Luin tuosta yläpuolelta, että pitää tehdä firmispäivityksestä vika-ilmoitus, joten tein niin ja se hoituu sitten sitä kautta. Tämä pyyntö on aiheeton.
Kotikayttaja
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Omat sivut ilmoituksen kautta tämä hoitui todella nopeasti, kiitos. Reitin oli päivitetty 9:43 ja nyt vain seuraan, onko yhteyden toiminnassa tapahtunut muutosta.