Tietokone ei hyväksy WiFin salasanaa

  • 7 September 2021
  • 9 kommenttia
  • 48 katselukertaa

Miksi tietokone ei hyväksy wifin salasanaa, vaikka se on toiminut 2viikkoa normaalisti. Väittää tietojen muuttuneen.


 


Edit SannaMKoo: muokattu hieman otsikkoa


9 kommenttia

Palautin tehdasasetukset ja alkoikin toimia. Yöllä oli sähköt poikki, olisikohan sillä ollut vaikutusta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@sepelepe  kirjoitti:

Palautin tehdasasetukset ja alkoikin toimia. Yöllä oli sähköt poikki, olisikohan sillä ollut vaikutusta.




Heippa @sepelepe ja lämpimästi tervetuloa Yhteisöön! Kiva että löysit paikalle, toivottavasti löydät täältä mielenkiintoisia keskusteluita joihin osallistua. 😁>


 


Hyvä jos tehdasasetusten palauttaminen auttoi tähän ja pulma ratkesi! Ja hyvä kun kävit vielä itse kommentoimassa ratkaisun, tästä voi hyvinkin olla apua tulevaisuudessa saman tapaisen ongelman kanssa painiskeleville.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@sepelepe  kirjoitti:

Palautin tehdasasetukset ja alkoikin toimia. Yöllä oli sähköt poikki, olisikohan sillä ollut vaikutusta.


Jos laite sekoaa vain kahdessa viikossa ja/tai pelkästä sähkökatkosta, niin ei ole kovin laadukas. Jatkuvaa riesaa siis tiedossa. Normaalisti tehdasasetuksia ei tulisi olla tarvetta palauttaa koskaan. Mulla on se periaate että siinä vaiheessa jos laite alkaa vaatia tehdasasetuksien palauttelua, se lähtee SER kierrätykseen ja tilalle hankitaan joku toimiva... lopulta löytyy sellaiset, että voi keskittyä elämää eikä turhaan säätämiseen tekniikan kanssa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@sepelepe, onko reitittimesi uusi? Jos on, siinä oli varastolta tullessaan vanha laiteohjelmisto, joka on päässyt päivittymään, kun laite on otettu käyttöön. On mahdollista, että reititin oli asentanut ennen sähkökatkoa uuden laiteohjelmiston valmiiksi ja jäänyt odottamaan uudelleenkäynnistystä. Sähkökatkos johti reitittimen uudelleenkäynnistymiseen ja uusi laiteohjelmisto tuli käyttöön.

 

Samaan jamaan olisi varmaan päässyt jo ennen sähkökatkoakin valitsemalla reitittimen hallinnasta uudelleenkäynnistyksen.

 

Telia on tehnyt toimittamiensa reitittimien langattomaan lähiverkkoon useammankin kerran muutoksia. Erään kerran langattomien verkkojen nimet muutettiin. Toisella kertaa tuki TKIP/RC4 avaintenhallinnalle ja salaukselle poistettiin.

 

Windows on erityisen herkkä langattoman lähiverkon muutoksille. Siihen joutuukin naputtelemaan verkon salasanan uudelleen, vaikka ympärillä Android, Linux ja Symbian laitteet jatkavat toimintaansa pienistä muutoksista välittämättä. Verkon nimen muutos katkaisee kyllä yhteydet kaikilta laitteilta.

Mulla sekosi muutama vuosi sitten F-securen virustorjunta sähkökatkokseen. Ei tullut mitään ilmoitusta toimimattomuudesta, katselin välillä kirjastojen päivityksiä, oli aina sama maaliskuu, milloin sähköt katkesi, vuoden päästäkin oli virus päivitykset se maaliskuu.

Sitten yritin ladata uudelleen, koska oli kolme käyttö lupaa, ilmoitti kaikkien olevan jo käytössä. Ostin uudet lisenssit ja poistin vanhat, ilmoitti että uudetkin on käytössä.

Poistin F-securet ja laitoin Microsoftin torjunnan.

 

Asia on kunnossa. Sain uuden modeemin.

Eipä ole koskaan netti pätkinyt niin paljon kuin nyt. Olen pettynyt hypridi liittymään.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@sepelepe  kirjoitti:

Eipä ole koskaan netti pätkinyt niin paljon kuin nyt. Olen pettynyt hypridi liittymään.


Moni valittaa tästä hybridinetistä. Hybridi pitäisi toimia myös pelkästään kiinteänä liittymänä - eli jos oli aiemmin hyvin toimiva kiinteä liittymä ja siinä jokin tietty modeemi joka toimi hyvin, niin nyt vaan se modeemi takaisin linjoille ja tilanne pitäisi olla taas sama kuin ennen hybridiä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@sepelepe  kirjoitti:

Eipä ole koskaan netti pätkinyt niin paljon kuin nyt. Olen pettynyt hypridi liittymään.




Kun puhelinjohto on uudessa hybridissä paikoillaan, niin kokeile vielä reitittimelle resetointia. Pystytkö tarkitamaan vielä reitittimen ohjelmistoversion, kun laite on resetoitu? Toimiiko yhteys paremmin resetoinnin jälkeen?

Vastaa