Toas ja Soneran kodin netti

  • 11 January 2016
  • 3 kommenttia
  • 25 katselukertaa

Hei!

 

Muutin viikko sitten Toasin taloon, jossa on netin palvelun tarjoaja on Sonera. Soitin Soneralle ja ilmoitettiin että netin saa käyttöön samana päivänä. Samana päivänä tuli sähköpostiin Tilausvahvistus sekä Tunnusvahvistus jossa tunnukset. Netti ei toiminut joten odottelin muutaman päivän ja soitin uudestaan Soneraan. Sieltä asiakaspalvelija teki antamieni tietojen pohjalta vikailmoituksen.

 

Pian tulikin pari tekstiviestiä:

1."Hei vikailmoituksesi on siirtynyt asiantuntijamme käsittelyyn. Varmistathan että modeemi on päällä ja kytketty seinärasiaan. Voit antaa lisätietoja viasta lähettämällä tekstiviestin "Häiriö 5545633 + lisätiedot" numeroon 18100 T.Sonera"

 

2. "Hei, verkkohallintamme on tutkinut ilmoittamasi vian. Vikaa verkosta ei löytynyt. Tarvittaessa saat apua modeemi- ja tietookneongelmiin Helpson palvelusta 0600-10100 (2,25e/min. Mikäli littymänne ei toimi laitetestauksen jälkeen, lähetä tekstiviesti "Häiriö 5545633 + lisätiedot" numeroon 18100"".

 

 

Ensinnäkin koitin lähettää teille vaustausviestin (4 viestin pituinen), mutta tulee vaan ilmoitusta että palvelua ei löytynyt. Ensimmäinen osa viestistä todennäköisesti meni perille muttei muuta.

 

Toiseksi taloudessani ei ole omaa modeemia vaan yhteys tulee tietääkseni alakerrassa olevan jakokeskuksen kautta.

 

Kolmanneksi vikailmoitus ei ole itseni tekemä vaan teidän tekemä tietojeni pohjalla. Toasilla on luvattu toimina internet yhteys ilmaiseksi kaikille asukkaille, joten en ala maksamaan mitään "turhan vikailmoitus maksua" teidän tekemänne ilmoitusten takia. Kyselin vielä muilta internet palvelujen tarjoajilta olisiko mahdollisuus saada tänne heiltä internettiä. Sain vain tietää ettei se onnistu koska tänne on vedetty Soneran omistama valokuitu.

 

 

Muutama lisätieto ongelmasta jota en pystynyt tekstiviestilllä lähettämään:

1. Vianmääritys sanoo "kohteella ei kelvollista ip-määritystä"

2. Ip-osoitetta ei pysty uusimaan: cmd ipconfig/renew, se antaa vaan"ei saatu yhteyttä DHCP-palvelimeen"

3. Yhteyttä testattu kahdella eri koneella, sekä viidellä eri verkkojohdolla.

4. Manuaalista ip:n asettamista en ole laittanut, päällä on "hanki ip-osoite automaattisesti"

5. Virustorjunta poistettu ja palomuuri otettu poispäältä.

 

Olisiko vielä jotain mitä pitäisi testata/katsoa/tehdä?

 

Toivottavasti saadaan vika korjattua mahdollisimman pian

Terveisin Sampsa Tommola


3 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Kysymys on että nouseeko edes portti ylös? Onko asunnossasi useita Ethernet rasioita joita voi kokeilla? Pitää saada ensiksi linkki ylös että voi saada DHCP:ltä IP-osoitteen.

Asunnossa on vain yksi ethernet portti. Se lisäys vielä että kun olin puhelin yhteydessä Soneraan ja vaihdoin verkkojohtoa, niin he näkivät Soneran päässä verkkojohdon irroituksen.

Nyt toimii netti. Soneran asentaja kävi laittamassa alakerran jakokeskukseen jotain säätöjä ja korjasi "pienen vian."

Vastaa