Turusa netti pätkii


Liittymän toteutus tekniikka: Kaapeli (Cable)

Ongelma: Netti on alkanut pätkimään tänään ja pelkästään teidän foorumille oli vaikea päästä.

 

Liitteenä kuvia yhteyden tilasta Thompsonista. Modeemi on siis: Thompson TCW770 (NAT pois päältä)

 

Yleensä kuin verkko on alhaalla niin tämä on tilanne Thompsonin mukaan:

 

Sitten kaikki kanavat:

Startup (Vaikka se on koko ajan ollut päällä):

 

 

Mikä on ongelman nimi?


10 kommenttia

Vieläkö yhteyden kanssa on ongelmia? Kokeile sivuillemme koottuja ensiapu-ohjeita, ja jos tilanne ei siitä parane, niin ainoa vaihtoehto on tehdä yhteydestä vikailmoitus. Voit tehdä sen soittamalla vikapuolen kavereille numeroon 020690101 tai Omien Sivujen kautta.

Pariin päivään ja silleen ei ollut mutta nyt tänään taas alkoi.

 

Ei en tee vikailmoitusta koska siitä ei yleensä mitään hyötyä varsinaisesti ole.

 

Olisi paljon helpompaa, jos tekisitte hommat oikein palvelun tarjoajan puolella niin verkko ei olisi alhaalla eikä olisi paljoakaan ihmisiä, jotka teiden liittymiä vihaa. Kuulun nimittäin tähän kategoriaan, joka EI Soneralta mitään osta ellei ole aivan pakko kun esimerkiksi langallisen laajakaistan kohdalla on....

 

Mielummin turvaudun suunnitelmaan B, joka on 4G Mobiiliyhteys ja onneksi liittymä ei ole teiltä.

 

Toteutus tekniikka: Kaapeli/Televisio-verkko

 

P.S Missäs Jäkärlästä katsottuna on lähin ns runkoverkon keskitin?

 

Sama tilanne Turun Yli-Maariassa (100-megainen kaapeli). Pätkiminen alkoi 1. maaliskuuta ja yhteys on ollut sen jälkeen ollut satunnaisesti poikki. Ongelma palasi tänään muutaman päivän tauon jälkeen, eikä yhteys ei läpäise yksinkertaisia packetloss-testejä.

 

Kaapeli-tv toimii moitteetta, ja modeemin palomuurin ja IP Flood Detection -asetuksien muuttamiset yms. ei auta. Testasin juuri vanhalla modeemillani ja sama vika toistuu. Yhteys keskukseenne siis näyttää katkeavan täysin hetkittäin.

 

Teen etänä töitä työkseni ja kyseinen ongelma on haaskannut jo useampia työtunteja parin viikon sisään.

Voitteko selvittää asian mahdollisimman pian. 

 

@samip537 ja @thedudelasse: Selvitetään kyllä viat, mutta siihen tarvitaan vikailmoitus. Muulla tavoin on mahdotonta tutkia tilannetta tarkemmin. Vikailmoituksen voi jättää joko Omilta Sivuilta http://bit.ly/1AlMNEy tai vikapalvelusta 0206 90101.


@Pekka_Koo kirjoitti:

@samip537@ ja @thedudelasse: Selvitetään kyllä viat, mutta siihen tarvitaan vikailmoitus. Muulla tavoin on mahdotonta tutkia tilannetta tarkemmin. Vikailmoituksen voi jättää joko Omilta Sivuilta http://bit.ly/1AlMNEy tai vikapalvelusta 0206 90101.


 

Voisin kuule lyödä vaikka 50€ vetoa, että pystytte asialle tekemeen myös jotain ilman, että pitää vikailmoitusta tehdä, mutta ette vain niin halua/jaksa tehdä.....

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Miten luulet että täälä klaanissa paljon asialle voidaan tehdä mitään? Ei ne verkon ammattilaiset täälä paljon viestejä lue... siksi vikailmoitus...


@olkitu kirjoitti:

Miten luulet että täälä klaanissa paljon asialle voidaan tehdä mitään? Ei ne verkon ammattilaiset täälä paljon viestejä lue... siksi vikailmoitus...


 

 

En mä sitä ihan noinkaan tarkoittanut, mutta joo-o....

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Niin siis kyllä täällä on meitä Soneralaisia lueskelemassa aika paljonkin, eri toimenkuvista ja silloin tällöin keskustelemassakin. Ja autamme asioissa yleisellä tasolla, joskus se on ihan suoria neuvoja joilla asia ratkeaa suoriltaan, joskus se on ohjaamista oikeaan paikkaan.

Tässä tapauksessa asia etenee kun ongelmista tehdään vikailmoitus 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Asutko Turun vanhan kaapelitelevision alueeella? Koko kaapelitelevisio verkko on tietääkseni niin huonossa kunnossa että pitää koko verkko purkaa ja kaapeloida koko verkko uusiksi. Turha sitä enään Soneran paljon korjailla... 

 

Kuluttaja on todella alhaisessa asemassa operaattorin nähden... Korjausaika sitten 5 arkipäivää ... 

No, minä ainakin olen tehnyt asiasta vikailmoituksen. Yhteys takkuaa nyt jo ainakin neljättä päivää täällä ydinkeskustassa. Toivottavasti saadaan korjattua.

Vastaa